Spring naar bijdragen

nieuw hier

Dante

Aanbevolen berichten

hallo allemaal.....

stoppen? ja ik wil wel, ik wil al tig jaar stoppen, maar heb de wilskracht niet.
Drink al vanaf mijn 10e.....verplicht gesteld door mijn moeder. Mee naar de koreg, gooi er wat biertjes in, en het kind is rustig.
Nu ben ik zover, bijna 20 jaar later, ik woon samen, heb een gelukkig leven, maar toch....
Die verrekte drank...iedere avond een flesje of 10 bier. Iedere ochend verrot opstaan, maar otch 's avonds weer hetzelfde ritueel.

Als er iemand is die tips voor mij heeft...graag! En dan iet "gewoon stoppen" ant helaas, dat werkt niet voor mij.
Alvast bedankt, en het is al heel erg fijn dat dit forum tot mijn ontdekking is gekomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Dante

Ik begrijp heel goed wat je bedoelt, ik dronk mijn eerste pintje op mijn twaalfde op aandringen van mijn mémé die alcoholiste was!! Ook mijn pa is alcoholist maar staat nu reeds 8 maanden 'droog' !!!!Ik ben ook steeds meer en meer beginnen drinken tot ik tot het besef kwam dat ik wil veranderen! Alcohol wordt door mij altijd geacciosieerd met gezellig, leuk, tof...enz... tot de volgende morgen, begrijp je?
Veel moed toegewenst met je strijd!!

Ik kan je nog niet echt tips geven want ik ben ook net de strijd aangegaan!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Dante,

Welkom op het forum....

Hoe jij jezelf beschrijft is precies wat ik altijd meemaakte.....elke ochtend verrot opstaan en dan toch weer beginnen...jaar in jaar uit....en mezelf iedere keer weer plechtig beloven om het NIET te doen en toch weer doen...of mijn partner beloven om vanavond nuchter te blijven en het natuurlijk NIET doen...
gewoon niet in staat om verzet te bieden...mijn wilskracht was gebroken om niet te drinken en gebruiken...door alcoholisme....niks maar dan ook niks hield me tegen om te drinken en gebruiken....partner niet , kinderen niet, vriendschappen niet , auto-rijden niet , relatie-therapie niet , psychiater niet , afkickkliniek niet....helemaal niets....
Totdat ik van binnen echt voelde dat ik niet zo verder wilde en er ALLES voor over had om bevrijd te worden van die afschuwelijke verslaving...

Op dit moment ben ik ruim een jaar nuchter en clean (ik deed ook dagelijks cocaine en cannabis/hash) dankzij het 12 stappenprogramma van de AA... en met plezier...ik heb geen obsessie/gedachten over drinken of gebruiken..ik hoef er niet meer tegen te vechten....het is weg....

Harstikke goed dat je hulp zoekt en op dit forum zijn allerlei mensen die proberen een oplossing te vinden voor hun alcoholprobleem....en er naar te leven....

Mocht je vragen hebben stel ze gerust .... we zijn er hier voor elkaar en samen kunnen we een hoop bereiken ....

Veel sterkte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
joann

Hoi Dante,

Allereerst welkom op het forum!

En je hebt zelf de eerste stap al gezet...

door toe te geven voor jezelf dat je een

probleem hebt met alcohol!

Dat je vanaf je 10e verplicht moest drinken...

pfffffff dat klinkt mij bizar in de oren..

niet omdat ik je niet geloof hoor,

maar als mama van 5 kids kan ik me niet voorstellen

dat een moeder zoiets doet....(sorry)

Het is dus niet gek dat je een verslaving hebt opgebouwd,

als je er al zo jong mee geconfronteerd wordt.

Gewoon stoppen, volgens mij bestaat dat niet!

Er zijn er enkelen die dat kunnen, maar de meesten

ervaren het als een strijd die met vallen en opstaan gepaard gaat.

Is het misschien een idee, om vanaf morgen (of welke dag je wil)

steeds iedere dag 1 flesje bier minder te drinken???????

Dan bouw je af, krijg je vermoedelijk geen heftige afkickverschijnselen.

En de kater wordt iedere volgende ochtend beetje kleiner.

Als je dan op noem wat 2 flesjes per avond bent probeer dat dan eens een hele week vol te houden..

Zomaar een wild idee hoor...

maar misschien kun je er wat mee??

Sterkte en hartstikke top dat je je hier hebt aangemeld!

Het toegeven dat je een probleem hebt is al een hele grote stap!!

Joann

Misschien is dat wel een idee.....iedere dag entje minder.
Ik ben al vaker gestopt, althans geprobeerd, en het gevolg was altijd dat ik niet meer kon slapen.
Wat dan weer als gevolg had dat ik weer begon.
Laatst had ik een griepje te pakken, 2 dagen geen druppel gedronken, maar weer niet slapen, en daar werd ik alleen maar weer beroerder van.
Maar ik heb nog nooit geprobeerd om het af te bouwen....dat zal ik dan eens gaan doen.
Vanavond 1 tje minder.....dat zal nog geen probleem zijn ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Dante,

Heb je al de internet behandeling gedaan!? Wil je eerst minderen of stoppen?

Misschien kan je eerst eens een dag of 2 inbouwen om helemaal geenalcohol te drinken. En langzaam kijken waar je je prettig bij voelt doe het rustig aan stapje voor stapje zou ik zeggen anders haak je misschien af en dat zou zonde zijn...

Sterkte!!! Schrijf gewoon mee bij ditjes en datjes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Dante, ook jij welkom hier. Ik ben zelf ook pas sinds gisteren aan het meeschrijven. Ik weet niet of afbouwen een goed idee is. Uit ervaring vond ik altijd wel een excuus om die ene meer toch te nemen. Misschien toch een keer proberen helemaal niets. het anders doen kan dan altijd nog. Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Dante, ook namens mij, welkom op dit forum. Ik weet niet wat beter is: elke dag eentje minder of met jezelf alcohol vrije dagen af te spreken. Ik zou zeggen, probeer het alle twee. Dan zie je wel wat er het best bij jou past. Ik probeer zelf 1 a 2 dagen in de week nix in huis te halen, maar dan nog zijn er momenten dat ik denk: nu heb ik het even nodig, stom he? Iedereen worsteld hier volgens mij mee, vooral als je een slechte dag heb gehad ofzo. Dan lijkt het wel dat je jezelf mag troosten(zo zie ik het dan) Maar je heb de stap al genomen om er iets aan te gaan doen, je denkt er tenminste over na, en dat vind ik al heel goed van je. groetjes van Monique.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Dante (leuke naam),

Welkom hier op het forum. Verstandig van je dat je je alcoholprobleem aan wil pakken. Het is moeilijk te zeggen wat voor jou de beste manier is. Misschien is Joann's idee iets, om elke dag een minder te nemen. Ik ben jarenlang bezig geweest op allerlei manieren te minderen met drinken, en voor mij werkte het uiteindelijk niet. Vanavond zal vast nog wel lukken, een minder, maar als je dan iedere avond weer een minder moet krijg je denk ik toch stress, omdat je lichaam zegt dat je nog lang niet genoeg hebt. Voor mij werkte in een keer stoppen het beste. Dat is duidelijk, je hoeft er verder niet meer over na te denken. Maar de eerste dagen zijn wel heel moeilijk. En het gaat ook met vallen en opstaan, het gaat heus wel een keer verkeerd, maar het belangrijkste is dat je dan weer opstaat, en weer verder gaat.

Probeer uit te vinden wat voor jou werkt. Veel sterkte daarmee.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik heb inderdaad een goed gevoel bij 'afbouwen' omdat ik dan vanavond in ieder geval maar eentje minder hoef te drinken. De dagen erna denk ik dan liever nog niet aan.
Maar het is inderdaad gewoon je kop in het zand steken, en dan ben ik mezelf inderdaad weer voor de gek aan het houden.

Die melatonine tabletjes, wat zijn dat voor een pillen?
Ik heb er ook al over na gedacht om refusal (als ik het zo goed schrijf) te gaan halen bij de huisarts.

Ik weet van mezelf dat ik wel een stap de goede kant op zet, juist door mezelf hier aan te melden, en mijn gevoel te delen, maar ik weet ook dat ik er nog lang niet ben.

Het mooiste zou zijn als ik met 2 flesjes per dag zou kunnen volstaan......maar volgens mij is dat de droom (illusie) van iedere alchoholist, of niet?

Dank je wel allemaal voor de antwoorden.....
en ik zal mee gaan schrijven bij 'ditjes en datjes'

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Dante,

Welkom op het forum,
met 10 jaar verplicht drinken, dan ben je toch nog een klein jochie,
dat met de autootjes en zijn vriendjes moet spelen,
i.p.v. in de kroeg aan de alcohol.
Ik hoop echt, dat je je draai hier kunt vinden.

Melatonine tabletjes, zijn een soort natuurlijke slaaptabletjes.
In het lichaam zelf zit ook melatonine, dus kan geen kwaad.
Minderen is denk ik geen optie voor alco's
minderen is jezelf voor de gek houden.
Volgens mij kun je beter eerst om de dag alcoholvrij, daarna om de twee dagen,
zo heb ik het ook gedaan in het begin.
Ik wens je veel succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...