Spring naar bijdragen

ook even voorstellen, ik ben Earde


earde

Aanbevolen berichten

Hi Khalida,

als ik helemaal geen alcohol drink, is de eerste namaak ff meoilijk, daarna drink ik het zonder probleem. met moeilijk bedoel ik dat ik zin heb in echte wijn, maar me verzet.

eenmaal aan de namaak is het makkelijker om daarmee door te gaan

als ik mijn besproken drink dagen heb, dus weekeinde, is het erg moeilijk om als ik eenmaal echte wijn heb gedronken, een namaak te nemen, ik ga dat wel vaker gewoon doen. Koffie tussendoor lukt wel, maar drink ik dan ff snal ertussendoor, zonder echt met de wijn te stoppen.

ik moet mij met echte wijn ook echt concentreren op langzaam drinken, dus 1 glas per uur. snel drinken sluipt er zomaar in.

als ik eenmaal besloten heb niet te drinken, helpt namaak mij erg, als het erg meoilijk is, zoals na een goede prestatie, drink ik namaak champagne, daar zit o.5% in, net alsof dus. in de namaak die ik drink zit 0.05%.

Ik heb ook op de woensdag een afspraak met mijzelf om maar 3 glazen echte wijn te drinken.

dan neem ik er dus 1 om 19:00, 1 om 20:00 bij het eten.

dan na het eten 2 glazen namaak (das ff doorbijten) en dan om 22:00 de laatste echte wijn (1/2 fles dus)

tot nu toe win ik, het is 17:45, nof ff een tijdje wachten, dan de fles opentrekken, morgen en dinsdag weer niets drinken, kijk ik ook naar uit.

ik hoop dat het jou ook goed gaat, als mijn schema jou aantrekkelijk lijkt kunnen we aan elkaar optrekken als je wilt. mag ook zonder mij hoor...

op de homepage kunnen ze je alcohol schriftje naderhand voor je aanpassen aan nieuwe wensen

sterkte, en doorknokken hoor!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, dan hier weer een update

van mijzelf mag ik nu drinken, maar het uitstellen is erg leuk, geeft een kick, dus ik drink nog even niet

afgelopen donderdag weer gewerkt, dat hakt er toch meer in dan ik dacht maar goed, ik zal toch weer beginnen, ik kijk er wel naar uit, maar ben snel weer moe.

in de avond, wel ff een beetje moeilijk gehad, maar met hulp van de namaak champagne en wijn, verder niets gedronken

en hoe dan ook, iedere dag zonder is er een gewonnen.

vrijdag 15 maart, ik was een opslag aan het timmeren voor brandhout en sloeg met mij hamer zo hard op mijn duim dat ik haast omviel. wow

wat een reden om te drinken, hahahaha, en daar kan ik nu wel makkelijk nee op zeggen, iedere reden is een drog reden

ik drink als ik wil (zeg ik dan) en dan eens proberen op een dag niet te drinken waarop ik dat wel zou mogen van mijzelf. als ik dat kan heb ik echt goed gewonnen. maar dat duurt nog ff.

Nu eerst de vrijdag, ach, eerst uitgesteld, toen lekker de avond 5 glaasjes gedronken. en tevreden gaan slapen

Zaterdag 16 maart, wel vreemd, dacht voor het eerst sinds lange tijd weer eens aan alcohol om een uur of 12, maar niets gedronken, ja, jus met namaak champagne.

mijn houtopslag hok afgetimmerd (vrij van rechterduim want die is nogal gevoelig.)

om 19:00 lekker begonnen aan een flesje wijn, haard aan, tv kijken, slapen

Zondag 17 maart, hout hok al een stukje gevuld, het is best een groot hok, 2 meter breed, 2 meter hoog en 75 cm diep, kan dus haast 3 m3 hout in.

staat lekker verscholen achter de camper dus niemand heeft er last van.

ik heb nu 5 m3 geklooft en dat moet 1 jaar drogen, zo blijf je lekker buiten aan het werk en van de drank af.

nu de open haard dus aanmaken, filmpje kijken en weer drinken, kijken of ik op 5 kan stoppen.

morgen en dinsdag niets drinken, ik kijk er al naar uit... echt!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Earde zet hem op! Misschien kan je ook op den duur meer alcoholvrije dagen inlassen!

Mij helpt het (heb ik waarschijnlijk al verteld) om op tijd voor het eten bouillon of soep te nemen. Het was voor mij een methode om het aantal glazen terug te dringen.

Ik vind 6 per dag in het weekend = een fles, nog veel. Gelukkig mogen mannen meer drinken dan vrouwen voor ze in de gevarenzone komen.

Prima dat je er zo bewust mee bezig bent.

Succes hoor.

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...