Spring naar bijdragen

Een nieuweling


Sabine

Aanbevolen berichten

Hallo altezaam,

De afgelopen dagen heb ik hier in dit forum wat lopen rondneuzen, en aan de hand daarvan maar besloten me hiervoor aan te melden.
Vanaf vandaag sta ik 9 dagen droog. Nu ja, droog...ik heb nog nimmer zoveel thee, spa en vruchtensap gedronken. Na een desastreuze nieuwjaarsborrel vond ik het wel welletjes.
Ik ben dertig, geen kinderen, man en zulks, maar wel een vaste relatie, en ik drink vanaf mijn zestiende (hoewel ik tussendoor, van mijn 19e tot mijn 21e, wel een periode had waarin ik niets dronk).
Hoewel ik volledig op eigen houtje stop met drinken, merk ik dat ik het wel nodig heb om te communiceren met anderen over dit proces. Al mijn vrienden drinken ook, en wanneer ik ze meld dat ik gestopt ben kijken ze me met ogen als schoteltjes aan, murmelen enkele onverstaanbare kreetjes om vervolgens achterover van hun stoel af te tuimelen (en dat is wanneer ze nog nuchter zijn).
Verder heb ik twee banen waarin the main objective is: alcohol schenken. Ik word erdoor omringd aan alle zijden. Wellicht dat ik jullie in de toekomst dus ga lastig vallen met enkele wanhopige berichten. Mijn excuses alvast daarvoor :))
Al met al lijkt het me een gezellige, nuchtere (in de dubbele betekenis van het woord) boel hier, en ik zie ernaar uit om mensen te leren kennen die in dezelfde positie als ik verkeren (of hebben verkeert).

Groetjes, Sabine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo wederom,

Dank voor het warme welkom.
Ik moet echter even wat bekennen: ik heb sinds drie weken internet in huis. Dus..schrijven op draadjes??
Welke draadjes? Koorddansen met woorden? Ik ben nog niet zo thuis in het internet jargon.
Ik neem gemakshalve maar aan dat jullie over het algemeen ergens anders converseren. In de 'ditjes en datjes' rubriek?
Alvast hartelijk dank!!

Groetjes, Sabine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sabine,

Ditjes en datjes, helemaal goed. En koorddansen met woorden vind ik wel mooi gevonden. Soms lijkt het daar wel een beetje op omdat geschreven woorden heel anders over kunnen komen dan gesproken woorden. Maar over het algemeen zijn we hier toch wel zo soepel dat iets wat eerst verkeerd geïnterpreteerd werd na wat rechtbreien weer goed valt. Welkom hier, en nu weer naar "ditjes en datjes".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Visje en Marieke,

Bedankt voor het welkom heten!
Ik weet niet of ik het moeilijkste al achter de rug heb. Ik heb juist het idee dat het moeilijker wordt naarmate de tijd verstrijkt. Ik dronk iedere dag (tenzij ik zo'n kater had dat ik het even een dagje wilde/moest uitstellen) en regelmatig excessief. Me altijd weer afvragend hoe ik thuis was gekomen, en wat er zich had afgespeeld de avond daarvoor. Ik ben de de schaamte, spijt en (hoe zal ik het zeggen) de zelfhaat achteraf zat. Hopelijk ben ik het dusdanig zat dat het me genoeg kracht geeft om op dit nieuwe pad te volharden. We zullen zien. Ik zie ernaar uit om ervaringen te delen, want ik voel me op dit moment zeer geisoleerd in mijn keuze.
En op een wat lichtere hand: ik ben ook dol op ouwehoeren :)
Hopelijk tot snel allemaal.

Groetjes, Sabine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Knuffie, Zeeman en Kohtje,

Bedankt!!
Marieke, 5 weken ziet er voor mij, waar ik nu sta, al zeer formidabel uit. Volgens mij is een tijd stoppen ook de grootste valkuil. Ik betrap mezelf nu al op de gedachte dat ik me dan op een of andere wijze bewezen zou hebben, en ik het dan dus onder controle heb. Blatante nonsens natuurlijk, maar toch.
Zo. Net uit het werk. Een goed aantal mensen flink aangeschoten gewerkt, en nu achter de computer met een maltje in mijn ene hand, en een shaggie in de andere. Op naar dag 10. Jawel!
Tot morgen! Of eigenlijk: tot vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Sabine welkom op dit forum.
Het is goed je aan te sluiten bij een groep mensen die dezelfde taal spreken.
Proficiat met de dagen dat je niet hebt gedronken.
Je kunt het dus wel.!!
Stoppen met een verslaving is een lang termijn project.
Neen niet te veel hooi op de vork en laat de tijd zijn werk doen.
Leef vooral in het begin, per dag.

SterkteRudy
delen is helen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...