Spring naar bijdragen

Wanhopig


Tessel

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik zal me even voorstellen en tevens mijn verhaal vertellen omdat ik me zo wanhopig voel en hoop op wat herkenningspunten en advies.

 

Ik ben een vrouw van 40. Getrouwd met een fantastische man, 2 kinderen en 1 stiefdochter. Stress is my second name en meestal kan ik het wel handelen. Ik slik al jaren op en af oxazepam omdat ik regelmatig last heb van paniek aanvallen. En ik bekend ben met chronische hyperventilatie. Er waren periodes dat ik  niet maalde naar de oxazepam en ik er niet eens bij nadacht dat ze in de kast lagen.

Tot voor 4 weken terug, na een operatie. De ene na de andere paniekaanval diende zich aan. Mijn oplossing: oxazepam! Eerst 10 mg per dag maar dat werd al snel 20 mg. Voor 3 weken terug gingen we een weekje op vakantie met vrienden en ik had besloten geen oxazepam meer te willen slikken. Ik voelde me zo ontzettend rot, zenuwachtig en angstig dat ik op vakantie meer en meer ben gaan slikken. Uiteindelijk zat ik op 4x 10 mg per dag. Dit heb ik een week volgehouden maar wilde toch heel graag mezelf helderder voelen en ben toen weer begonnen met afbouwen. Ik stuiter nu alle kanten op en weet gewoon niet meer wat verstandig is om te nemen. De ene dag slik ik niks, dan een kwartje om dan weer een halve te pakken. Ik voel van alles tussendoor maar vooral duizelig, trillerig, nerveus en gespannen. Volgens mijn huisarts moet ik nemen naar behoefte maar ik weet het niet meer. Ik lees van alles over niet cold turkey mogen stoppen maar ik weet niet wat nu verstandig is. Ik heb vandaag een halfje op en ik voel me er niet echt beter bij...

Kan iemand mij helpen over wat nu het verstandigste is om te nemen?

Sorry voor mijn lange verhaal en dank jullie wel voor het lezen...

Lieve groetjes van mij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Tessel:

 Ik lees van alles over niet cold turkey mogen stoppen maar ik weet niet wat nu verstandig is. Ik heb vandaag een halfje op en ik voel me er niet echt beter bij...

Kan iemand mij helpen over wat nu het verstandigste is om te nemen?

Tessel, het is mij niet duidelijk hoelang, hoe vaak en hoeveel je oxazepam slikt.
Of je in 1 x kunt stoppen weet ik daarom niet.
Uit ervaring weet ik dat dit een kortwerkende benzo is, waardoor je de hele dag op een wipwap zit.

Benzo's zijn geen medicijnen die klachten oplossen, slechts tijdelijk verdoezelen.
De oorspronkelijke klachten blijven bestaan of worden alleen maar erger.

Afhankelijk van jouw gebruik is het of stoppen of gaan afbouwen.
Dit in overleg met jouw voorschrijvend arts.

En andere vormen zoeken om met stress / hyperventilatie om te kunnen gaan.

 


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Momenteel hang ik tussen 10 mg en 5 mg in. Ik bekijk het per dag. Ik ben heel erg zoekende over wat ik nu moet nemen. 

Ik slik nu zo'n 4 weken dagelijks en daarvoor al jaren af en toe, maar kon er altijd mee stoppen.

In de afgelopen 4 weken ben ik van 10 naar 20 naar 40 mg gegaan om vervolgens weer af te bouwen naar 5 mg. Dit gaat redelijk. Het liefste wil ik niks meer nemen maar is dat nu al verstandig? 

Voor mijn stress, hyperventilatie en angstklachten loop ik bij de psycholoog en ostheopaat. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei Tessel:

Momenteel hang ik tussen 10 mg en 5 mg in. Ik bekijk het per dag. Ik ben heel erg zoekende over wat ik nu moet nemen. 

Ik slik nu zo'n 4 weken dagelijks en daarvoor al jaren af en toe, maar kon er altijd mee stoppen.

In de afgelopen 4 weken ben ik van 10 naar 20 naar 40 mg gegaan om vervolgens weer af te bouwen naar 5 mg. Dit gaat redelijk. Het liefste wil ik niks meer nemen maar is dat nu al verstandig? 

Voor mijn stress, hyperventilatie en angstklachten loop ik bij de psycholoog en ostheopaat. 

Ik ben geen arts, maar ervaringsdeskundige.
Je bent wel in vrij korte tijd omhoog gegaan en vervolgens weer naar beneden.
Volgens mij kun je met deze lage dosering oxazepam gewoon stoppen
Wel in overleg met jouw voorschrijvend arts.

En niet 'naar behoefte' toch door blijven slikken.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Tessel:

Dankjewel voor je advies.

Ik ga het maandag maar weer met de huisarts overleggen. 

Het is goed om met jouw huisarts te overleggen en op dit forum informatie en advies te zoeken.
Bedenk daarbij wel: het gaat om jouw lichaam en lichamelijke en psychische gezondheid.
Houd de regie daarover in eigen hand.
Maak jouw eigen keuzes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 28-8-2021 om 19:29 zei Tessel:

Hallo allemaal,

 

Ik zal me even voorstellen en tevens mijn verhaal vertellen omdat ik me zo wanhopig voel en hoop op wat herkenningspunten en advies.

 

Ik ben een vrouw van 40. Getrouwd met een fantastische man, 2 kinderen en 1 stiefdochter. Stress is my second name en meestal kan ik het wel handelen. Ik slik al jaren op en af oxazepam omdat ik regelmatig last heb van paniek aanvallen. En ik bekend ben met chronische hyperventilatie. Er waren periodes dat ik  niet maalde naar de oxazepam en ik er niet eens bij nadacht dat ze in de kast lagen.

Tot voor 4 weken terug, na een operatie. De ene na de andere paniekaanval diende zich aan. Mijn oplossing: oxazepam! Eerst 10 mg per dag maar dat werd al snel 20 mg. Voor 3 weken terug gingen we een weekje op vakantie met vrienden en ik had besloten geen oxazepam meer te willen slikken. Ik voelde me zo ontzettend rot, zenuwachtig en angstig dat ik op vakantie meer en meer ben gaan slikken. Uiteindelijk zat ik op 4x 10 mg per dag. Dit heb ik een week volgehouden maar wilde toch heel graag mezelf helderder voelen en ben toen weer begonnen met afbouwen. Ik stuiter nu alle kanten op en weet gewoon niet meer wat verstandig is om te nemen. De ene dag slik ik niks, dan een kwartje om dan weer een halve te pakken. Ik voel van alles tussendoor maar vooral duizelig, trillerig, nerveus en gespannen. Volgens mijn huisarts moet ik nemen naar behoefte maar ik weet het niet meer. Ik lees van alles over niet cold turkey mogen stoppen maar ik weet niet wat nu verstandig is. Ik heb vandaag een halfje op en ik voel me er niet echt beter bij...

Kan iemand mij helpen over wat nu het verstandigste is om te nemen?

Sorry voor mijn lange verhaal en dank jullie wel voor het lezen...

Lieve groetjes van mij

Ik heb hier ervaring mee, sterker nog ben aan het afbouwen. Ik slikte  50 mg oxzazepam per dag soms wel 100 mg of temazepam 40 mg. Je moet dit afbouwen via een verslavingsarts die zal je dan een afbouwschema op Diazepam geven. Als je gewoon langzaam afbouwt is er niets aan de hand

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...