Spring naar bijdragen

Advies gezocht


keputz

Aanbevolen berichten

Hi allemaal, 

Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren hierover. 

Een vriend van ons, in een vriendgroep van ong 12 man in de 30+, vertoont flink wat alcoholische trekjes. Toeval wil dat hij mijn beste maatje is. De rest van de jongens laat het allemaal gaan, onder de mom "hoort erbij als we een beetje gaan zuipen." Ik ken hem echter langer dan vandaag en herken de tekenen, enigszins. 

Dan zitten we bij me thuis (of bij hem) en dan komt een kleine, soms grote, agressie naar boven. Het binnensmonds mompelen en toch nog het pakken van een flesje wijn, tot we gaan slapen. Dit terwijl we al redelijk wat hebben gehad. Zijn vriendin heeft hier ook moeite mee. 

Ik maak me hier een beetje zorgen over, vooral over de agressiviteit die de laatste tijd de kop op steekt. Dit speelt al bijna een half jaar en voor mijn gevoel wordt het alleen erger.

Wat zou ik hiermee kunnen doen? En kan ik hier überhaupt iets mee doen? Heb al geprobeerd om er iets van te zeggen, maar dat ging niet erg fijn. 

 

 

 

bewerkt door keputz
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Delarope:

Maakt niet uit.

 

Je zal altijd de klootzak of trut zijn die er over is begonnen!

 

Maar als ervaringsdeskundige kan ik je zeggen: "Had ik maar zo'n vriend of vriendin gehad"

Dit had ik eigenlijk ook kunnen bedenken, stom wel. 

Sorry overigens voor mijn reactie in je andere topic, over je nieuwe verslaving. Erg kortzichtig van me. 

Hier mag een slotje op. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@keputz, ik probeer je beginvragen te beantwoorden, maar zeg er meteen bij dat ik zelf geen praktische ervaring heb met het overreden van een ander om minder te drinken. In elk geval denk ik dat het weinig zin heeft het te proberen op momenten dat die ander al fors onder invloed van de drank is. Dan is negeren misschien nog het beste. Maar op momenten dat die ander redelijk nuchter en aanspreekbaar is kun je natuurlijk wel laten weten wat je gestoord heeft en welke ontwikkelingen je er op langere termijn in ziet. 

De praktijk leert echter dat het in elk geval op dit forum alleen goed werkt als de persoon zelf zich hier aanmeldt om er iets aan te doen. Het is een zelfhulpgroep.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...