Spring naar bijdragen

Onze Huiskamer 13-08-2021.


karin123

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei karin123:

Hallo Pluisje. Nog een beetje hetzelfde maar ik probeer weer dingen te doen, een klein beetje, wel met man samen. Dat spul werkt ook op de spieren Pluisje, heb ik ook. Dat moet minder worden als je een tijdje op de goede dosering zit.

Dankje wel karin ja dat is niet fijn dat het de spieren zo samen trekt en angstig erbij en niet goed kunnen na denken bah bang wordt ik er van 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei Wilhelmina:

wat erg ik sta stijf van de angst wat moet ik doen durf niks  meer straatvrees over al angst voor ziet wazig vreselijk mensen wat erg

Wat vreselijk wil ja ik weet wat je voelt dat wazig zien kan komen van de hyperventilatie ja angst is heel erg  dikke knuffel wil :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Wilhelmina wat erg voor je, de meesten kennen dit hier meisje. Heb je een achtertuin? Dan zou je kunnen proberen daar even in te gaan zitten, kijken hoe dat gaat. Vechter zegt dat je geduld moet hebben. Ik weet het niet zeker want jij hebt ook een angststoornis. Zou het misschien toch wat zijn om aan de AD te gaan die de angst kan verlichten? Ik bedenk maar even wat hoor. Leven met angst is een hel. ik weet er alles van. Denk er maar eens over na als je wilt. Maar je kunt ook nog wachten natuurlijk tot het beter wordt, zoals Vechter zei.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Wilhelmina:

wat erg ik sta stijf van de angst wat moet ik doen durf niks  meer straatvrees over al angst voor ziet wazig vreselijk mensen wat erg

Ik heb zelf een gegeneraliseerde angststoornis. Wat bij mij “helpt” (tussenhaakjes, want bij mij is het een visuele cirkel) is op het moment van paniek of angst even iets gaan doen. Bijv. De was ophangen, koken, een boek lezen. Eigenlijk dus afleiding. Ook helpt het mij als ik me afleid door een soort spelletje. Verzin bij iedere letter van het alfabet een dier of fruit of een groente een land of gerecht etc. Wat je ook kunt doen is een object observeren; welke kleur heeft het object, wat is de vorm wat valt mij op, heeft het een geur zo ja waar ruikt het naar etc. 
Dan hebben we nog de ademhalingsoefeningen. Bij mij werkt de ‘3 sec in 1sec vasthouden 6sec uit en dit herhaal je een aantal keer. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei karin123:

Dat zijn goede opties CherryCake. Ik zag dat je van de pammen af bent, gefeliciteerd:rose: Wat goed van jou. Heb jij ook een AD voor de GAS?

Karin had jij ook dat je lichaam om de benzo begon te vragen ik heb dat al vanaf okt vorige jaar vreselijk daarom ook aan het afbouwen met de lorazepam 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei karin123:

Dat zijn goede opties CherryCake. Ik zag dat je van de pammen af bent, gefeliciteerd:rose: Wat goed van jou. Heb jij ook een AD voor de GAS?

Bedankt! Ik heb 13 jaar antidepressiva (sertraline) geslikt. Toen ik hoorde dat ik zwanger was augustus 2020 ben ik daar meteen mee gestopt. Ik slikte ook nog maar een halfje en het deed ook niet echt iets meer. Voorlopig wil ik ook even niet meer aan de medicijnen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei karin123:

Ja dat heb ik ook gehad en nu nog omdat ik nog 20 mg Oxazepam heb voor het opbouwen. Met de Diazepam had ik het minder maar werd daar erg depressief van, alles werd zo donker buiten.

Ja vreselijk meis dat had ik met de diazepam ook zo erg depressief met de lorazepam nooit geen last van gehad die depressie gevoelens  toen jij gestopt was met de diazepam  w vroeg het lichaam toen ook nog om de diazepam en als jij die ademhaling hebt heb jij dan ook een naar gevoel in je hoofd en een band om je middenrif het blijft een rotgevoel bah hopelijk gaat het ooit over 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei CherryCake:

Bedankt! Ik heb 13 jaar antidepressiva (sertraline) geslikt. Toen ik hoorde dat ik zwanger was augustus 2020 ben ik daar meteen mee gestopt. Ik slikte ook nog maar een halfje en het deed ook niet echt iets meer. Voorlopig wil ik ook even niet meer aan de medicijnen. 

Ja ik heb 20 jaar fevarin geslikt tot aan mijn overgang toen deed die niks meer en de huisarts heeft hem eraf gehaald toen kwam alles met een rotvaart terug ik heb ook een gas daarom helaas aan de lorazepam terecht gekomen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei CherryCake:

Bedankt! Ik heb 13 jaar antidepressiva (sertraline) geslikt. Toen ik hoorde dat ik zwanger was augustus 2020 ben ik daar meteen mee gestopt. Ik slikte ook nog maar een halfje en het deed ook niet echt iets meer. Voorlopig wil ik ook even niet meer aan de medicijnen. 

Dan heeft de Sertraline goed geholpen al die jaren. Knap dat je er mee gestopt bent toen je zwanger was ook al was het nog maar een halfje. Het heeft toch zijn werk voor jou gedaan al die jaren en nu kun je het gewoon zelf, geweldig toch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Pluisje53nee met de Oxa heb ik dat ook nooit gehad, werd er alleen rustiger van. Ik ben van 5 mg Diazepam naar 20 mg Oxa gegaan samen met de Venlafaxine. Ik heb altijd een naar gevoel in mijn hoofd en een vol voorhoofd. een suis aan de achterkant als ik beweeg en mijn linkerhersenhelft suist de hele dag als een gek. Het middenrif wordt beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

55 minuten geleden zei karin123:

@Pluisje53nee met de Oxa heb ik dat ook nooit gehad, werd er alleen rustiger van. Ik ben van 5 mg Diazepam naar 20 mg Oxa gegaan samen met de Venlafaxine. Ik heb altijd een naar gevoel in mijn hoofd en een vol voorhoofd. een suis aan de achterkant als ik beweeg en mijn linkerhersenhelft suist de hele dag als een gek. Het middenrif wordt beter.

Vreselijk meis jij bent dus ook van de lang werkende benzo naar een kortwerkende benzo gegaan  Vreselijk meis ja dar Oorzuizen ken ik en dat nare gevoel in het hoofd ook hoor  had ik met de lorazepam wat minder dan toen ik op de diazepam en weer terug op de lorazepam  nu ik de fevarin op hoog heb ik meer last van mijn hoofd en benen maandag belt de psychiater ja het lijkt wel of het middenrif erger wordt door de fevarin 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...