Spring naar bijdragen

Evita stelt zich voor

Evita

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 94
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

@ Sowhat: Ik probeer doorlopend te minderen, terwijl mijn lichaam om meer alcohol vraagt. Ik haat het om dronken te zijn of me zelfs maar tipsy te voelen. Het resultaat is wel een doorlopende vorm van ontwenning, of beter gezegd: rond de grens blijven zitten van een beetje ontwenningsverschijnselen en kantjeboord net wel / net niet tipsy. Ik schijn een spiegeldrinker te zijn.

Klinische behandeling zou misschien (!) een oplossing zijn, maar dat kan ik mijn zieke partner niet aandoen. Bovendien ben ik dan gelijk werkloos. Beetje lastig dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Sowhat: Mijn partner weet er alles van. Ik doe niets in mijn leven stiekem.

Het kan inderdaad zo niet doorgaan, maar even kort resumerend: Centrum Maliebaan vergde veel geduld. Mijn huidige behandelaar is GGZ Centraal en die lijken iets minder traag. Zij betrekken ook mijn partner er actief bij, inmiddels.

Na 3/4 jaar had ik er genoeg van en heb om Baclofen gevraagd en gekregen, met tamelijk desastreuze gevolgen. Wellicht door een onjuiste (start)dosering. Daar ben ik nu voorlopig mee gestopt, maar ik weet dat er op dit forum veel kennis op dat punt aanwezig is en zal daar ook dankbaar gebruik van maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Evita, dat kan ook een tekort aan magnesium zijn,

koffie en alcohol onttrekken dat aan het lichaam.

Heel simpel een buisje bruistabletten kopen en uitproberen.

max. 400 mg per dag. Het kan op je darmen stimulerend werken,

dan misschien de helft nemen. Binnen een week moeten de krampen verminderen,

zo niet dan is het iets anders, misschien de bacofen idd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: bb
Evita, ik had ook altijd kramp en zodra het opkwam
slikte ik snel een pilletje " inhibin " !

Dat hielp gelijk, je kon erop wachten.quote>

Dank je wel, maar ik heb daarover een vraag. Op de website van Inhibin staat dat het middel enkele weken moet worden gebruikt om werking te krijgen. Heb jij dat gedaan?
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: A3
Evita, hopelijk gaat het je wat beter i.v.m. de ontwenningsverschijnselen.
...
Zelf ben ik vele malen cold turkey door een afkickperiode gegaan (na langdurige, grote alcoholinname), met alle verschijnselen die jij ook noemt en meer, van trillen en zwaar zweten tot hartkloppingen en langdurige slapeloosheid afgewisseld met heftige nachtmerries. Maar ik wist steeds: als ik dit vier etmalen uitzing, dan gaat het me al een stuk beter, en na tien dagen is m'n lichaam het meeste gif wel kwijt.
...
Sterkte en succes!quote>

Dank je wel, A3.

Ook ik ben een aantal keren rigoureus gestopt, maar dat bleek niet duurzaam en het gebruik nam bij terugval toe. Een arts uit de verslavingszorg heeft me zelfs met klem aangeraden dat stoppen niet opnieuw te doen.

Ik heb enige tijd geleden hierover gesproken met mijn huisarts. We kwamen op een idee dat mogelijk kansen biedt: gewoonlijk loopt mijn werkdruk van laag op vrijdag tot heel hoog op woensdag en donderdag. Misschien is het een oplossing om op een vrijdag of zelfs donderdagavond te kappen met de alcohol en te starten met een relatief hoge dosis Librium, die dan tot de werkpiek van de navolgende week wordt afgebouwd. Ik hoop binnenkort weer een gesprek met hem te hebben.

Paracetamol verbaast me. Ik heb daarover niet eerder gelezen. Denk je dat daar documentatie over is?
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Evita,

Ik zie dat je online bent. Op het forum heb ik het eerder gelezen dat mensen niet meteen helemaal mochten stoppen. Daar kreeg men librium voorgeschreven.

Ik heb daar totaal geen ervaring mee, dus in overleg met verslavingszorg of HA lijkt me een strak plan.

Wat je zoal geschreven hebt doet me denken dat je wel een steuntje in de rug kunt gebruiken, ook na het gestopt zijn. Veel succes en nu doorzetten hoor!

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Evita
Originally posted by: bb
Evita, ik had ook altijd kramp en zodra het opkwam
slikte ik snel een pilletje " inhibin " !

Dat hielp gelijk, je kon erop wachten.quote>

Dank je wel, maar ik heb daarover een vraag. Op de website van Inhibin staat dat het middel enkele weken moet worden gebruikt om werking te krijgen. Heb jij dat gedaan?quote>

:$ nou dan ben ik weer een uitzonderlijk geval zeker :)
Ik gebruikte het alléén als ik plotseling kramp kreeg.
Slikte direct zo'n pilletje en één minuut later was de kramp weg !

Maarja...ik blijf iedereen verbazen :D

probeer het nou maar gewoon, het kan nergens kwaad voor en je ontspant
er heerlijk van.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Evita

Ik ben wel bekend met librium

Ik was ook een zware drinker...dronk wijn,sterke drank een fles sterke drank was niks

Na 1 dag gestopt te zijn ben ik naar HA gegaan...geheim onthult...had het behoorlijk moeilijk

Kreeg van hem librium in een paar dagen tot hoge dosis opgebouwd

Vrijdags mee begonnen...had alleen maar alcoholvrij in huis dus dat dronk ipv

behoorlijk wat alcoholvrij gedronken

Woensdag was ik al aan het werk ...librium bleef ik rustig

Niet dat je jhelemaal niks verneemt,zo is het ook niet

Pijn in gewichten ,spieren.zweten

Hart wat versnelt...gejaagd gevoel in je hoofd namate pil is uitgewerkt

Het onderdrukt alles behoorlijk

Moest in 2 weken vaker bij huisarts komen om te zien of het goed ging

Na 2 weken starte de behandelijng bij tactus en daar ben ik ook doorgegaan met librium

Bij tactus weer echt op het rechte spoor gezet

In mijn geval heb ik 9 maand librium gehad...alles of niet type

Langzaam afgebouwd en nu al een jaar librium vrij

Medicatie was voor mij echt nodig...verslaving zat toch wel diep 30 jaar

Tactus en medicatie zijn hulpmiddelen..het maakt het stoppen makkelijker

Maar jij bent degene die het moet doen en moet volhouden

Uren worden dagen

Dagen worden weken

weken worden maanden

De tijd dat je niet drinkt...die moet je gaan opvullen met andere dingen waarvan je kunt genieten

De dingen die je toen je dronk niet leuk vond hebben nu weer een nieuwe kans in je nuchtere leventje

Ik ben dus ook totaal andere dingen leuk gaan vinden

en andersom dingen die ik dacht leuk te vinden echt een hekel aan gekregen

Eigenlijk is een nuchter leven ook nog wel spannend als je het een kans geeft

Go for it

Link naar opmerking
Deel via andere websites

* Als je wil stoppen met alcohol en je wilt daarbij gebruik maken van "librium",

dan behoor je dat 2 dagen tevoren al in te nemen :light:

* Sommige artsen/verslaving-deskundigen beweren/raden je aan niet in 1x te stoppen.

Hoe denk je dat het in een "kliniek" toegaat ? :)

Ik ben diverse keren (helaas) opgenomen geweest maar dat ging gewoon "radicaal" !

Zitten, lopen, in beweging blijven, zweten, warm/koud hebben, trillen, niks in je bed liggen en niet zeuren.

Duurde gelukkig maar een dag of 2 à 3 (bij mij dan).

Het is en blijft een kwestie van "uitzitten" waar je doorheen moet.

Let wel ! dit waren/zijn mijn ervaringen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maandag heb ik weer contact met GGZ en hopelijk met de huisarts. Ik moet een aantal dingen ook even laten bezinken. Vanmiddag bleek ik (na een week) weer normaal achter het stuur te functioneren. Dat vind ik al winst.

Dank jullie wel, allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel Dune. Feitelijk geen verandering. Ik ben wel steeds vaker moe en doe dan tussendoor een dutje.

Hopelijk donderdag weer een gesprek met mijn huisarts. Daarnaast heb ik GGZ gevraagd hoe lang dit proces nog gaat duren.

Ik kan me m'n laatste kater overigens niet herinneren. Ik probeer dronken zijn doorlopend te vermijden en dat lukt dan weer goed. Rare alcoholiste, nietwaar?

groetjes van Evita

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach Evita, wat is raar nou eigenlijk..

ik vond het grootste probleem van drinken dan ik dronken werd, en dus een ongeleid projectiel, die niet meer wist wat ze deed, gevaarlijke acties en de katers...

bah!

als ik zou kunnen drinken, en dat stuk kunnen vermijden, zou ik daar al heel blij mee zijn..

het is nu dan wel anders voor je, al is er nog veel te doen!

Succes, en deze is vast voor jou, omdat je het verdiend hebt :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn veel onderlinge verschillen tussen alcoholisten, Dune.

Ik schijn tot de groep 'spiegeldrinkers' te behoren. Ik probeer doorlopend ontwenningsverschijnselen te onderdrukken, maar daarbij ook vooral niet dronken te worden. Afgelopen vrijdag zijn we wezen stappen en dan drink ik echt wel een wijntje met zo nu en dan een borrel daarnaast. Ik ben echter niet dronken geworden.

In de loop van de komende week hoop ik een behandelplan van GGZ Centraal voorgelegd te krijgen.

Dank je wel voor je berichtje ♥

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...