Spring naar bijdragen

Onze Huiskamer 07-08-2021.


karin123

Aanbevolen berichten

7 uur geleden zei karin123:

Goede morgen allemaal.

gs-ca509695d3-631px-Barun_Valley_-_Nghe.

Hoi karin hoe is het met je en de ademhaling de psychiater wil dat ik naar 100 mg ga met de fevarin maar ik wordt er zo ziek van als ik ophoog vreselijk en zit ook nog met de lorazepam die eraf moet weet even niet wat ik moet doen  nu 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei karin123:

@Pluisje53ik zou de Fevarin langzaam opbouwen. Kun je eerst 50 mg erbij nemen? Dan zou ik dat doen twee weken en dan later de andere 50 mg. De Lorazepam even laten voor wat het is, dat komt later wel.

Ik sta nu op 50 mg en moet naar de 100 mg maar als ik ophoog dan wordt ik echt beroerd ik probeer al met een kwartje op te hogen maar zelfs dat wil nog niet ja de ademhaling voel ik de hele dag hoop dat het een keertje overgaat 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei karin123:

Probeer het door te zetten met een kwartje dan Pluisje. Dat is niet heel erg veel. Waarschijnlijk blijven de verschijnselen niet zo lang en hevig omdat je heel langzaam ophoogt.

Ja het is een vreselijk gevoel en sinds ik van de diazepam af ben op de lorazepam wordt het alleen maar erger ik heb een tolerantie voor de lorazepam ik slik het al ruim 2 jaar en doet gewoon niks meer heb er zo.n last van en mijn oren suizen wordt ik gek van 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar Pluisje met de Diazepam zei je dat het ook erger werd. Hoog nu eerst maar eens op met een kwart en houdt dit een week of twee vol, dan zul je zien dat het wel gaat, even doorbijten. Ik weet dat het moeilijk is zit in dezelfde situatie met de Venlafaxine nu weken opgehoogd naar 150 mg. Ik wil dit 6 of 8 weken volhouden en dan verder kijken om misschien weer op te hogen, kan nog twee keer ophogen tot 225 mg. Je kunt het:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei karin123:

Maar Pluisje met de Diazepam zei je dat het ook erger werd. Hoog nu eerst maar eens op met een kwart en houdt dit een week of twee vol, dan zul je zien dat het wel gaat, even doorbijten. Ik weet dat het moeilijk is zit in dezelfde situatie met de Venlafaxine nu weken opgehoogd naar 150 mg. Ik wil dit 6 of 8 weken volhouden en dan verder kijken om misschien weer op te hogen, kan nog twee keer ophogen tot 225 mg. Je kunt het:rose:

Ja het is vreselijk karin  ik heb het al vanaf okt dat mijn lijf er om vraagt om de lorazepam voor dat ik hem moet innemen daarom de diazepam maar die maakt het nog erger die had er nooit op gemogen ja de psychiater wil dat ik opbouw en dan de lorazepam eraf maar ik voel me erzo beroerd onder meis  hoe gaat het met jou ademhaling soms zoveel last van en veel angst vooral in de morgen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kon dat eerst ook niet omdat ik heel erg veel angst had en nu nog hoor maar iets minder, de negatieve gedachten zijn bijna verdwenen. Ik kan voor het eerst sinds een aantal jaren weer lezen en nadenken. Ik moet mijn hoofd niet teveel gebruiken dan loopt het over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei karin123:

Ik kon dat eerst ook niet omdat ik heel erg veel angst had en nu nog hoor maar iets minder, de negatieve gedachten zijn bijna verdwenen. Ik kan voor het eerst sinds een aantal jaren weer lezen en nadenken. Ik moet mijn hoofd niet teveel gebruiken dan loopt het over.

Dankje wel meis voor je berichtje ja het is een vreselijk gevoel nee dat klopt dat heb ik ook dacht dat ik mijn hoofd om zeel had geholpen met de benzo 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei karin123:

Nee hoor dat hoofd komt wel weer in orde als je rustiger gaat worden, zul je zien, echt waar.

Dankje wel meis ja die diazepam heeft me niet goed gedaan de lorazepam ook niet hoor op de fevarin heb ik 20 jaar opgestaan en werkte goed tot ik een tolerantie kreeg voor de lorazepam ik had de fevarin eerder omhoog moeten doen ja ik hoop dat mijn hoofd nog goed  komt meis eerst de kliniek en toen de diazepam pff was net teveel voor mij hoofd en nu moet se de fevarin er nog op 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In een kliniek is ook vaak teveel herrie en teveel mensen om je heen, daar word je ook niet rustiger van. Kun je het nog beter thuis doen. En die Fevarin dat kun je gewoon rustig opbouwen op jouw manier en niet zoals daar in 1 keer. Je hebt het eerder gedaan jaren geleden en kunt het nu ook, echt waar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei karin123:

In een kliniek is ook vaak teveel herrie en teveel mensen om je heen, daar word je ook niet rustiger van. Kun je het nog beter thuis doen. En die Fevarin dat kun je gewoon rustig opbouwen op jouw manier en niet zoals daar in 1 keer. Je hebt het eerder gedaan jaren geleden en kunt het nu ook, echt waar.

Ja klopt meis in de kliniek daar hebben ze me toen 1 mg eraf gehaald en dat heeft me een ademhaling gegeven waar ik niet goed van wordt had ik dat maar nooit gedaan nee daar willen ze gelijk 50 mg er op doen ik probeer het rustig aan op te bouwen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Precies, bij mij zijn ze ook begonnen om het rustig op te bouwen. De meesten beginnen met 75 mg maar ik mocht met 37,5 mg beginnen, dat was de kleinste tablet en vandaar uit steeds ietsjes hoger, niet gelijk het dubbele omdat ik dat zelf ook niet wilde en daar hebben ze goed naar geluisterd gelukkig. Jij kunt het nu rustig op jouw manier doen, heel rustig aan, dat voelt veel veiliger. Wij angsthazen hebben dat gewoon nodig op die manier. Succes Pluisje, zo gaat het lukken.:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei karin123:

Precies, bij mij zijn ze ook begonnen om het rustig op te bouwen. De meesten beginnen met 75 mg maar ik mocht met 37,5 mg beginnen, dat was de kleinste tablet en vandaar uit steeds ietsjes hoger, niet gelijk het dubbele omdat ik dat zelf ook niet wilde en daar hebben ze goed naar geluisterd gelukkig. Jij kunt het nu rustig op jouw manier doen, heel rustig aan, dat voelt veel veiliger. Wij angsthazen hebben dat gewoon nodig op die manier. Succes Pluisje, zo gaat het lukken.:rose:

Dankje wel meis ja ik had die afbouw van de lorazepam rustig aan moeten doen  dan had ik heel veel klachten voor kunnen blijven maar we wisten ook niet beter dat je met een pam rustig aan moet afbouwen dat heeft jou ook je ademhaling gekost ja ik ga rustig aan opbouwen met kwartje per keer en dan zo naar de 100 toe :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...