Spring naar bijdragen

Hoi even voorstellen! Ik ben nieuw


Puffertje

Aanbevolen berichten

Lieve allemaal, 

allereerst wil ik me graag voorstellen..

ik ben puffertje, mag me ook gwen noemen, en heb de laatste 2 maanden nogal moeite met het onder controle houden van mijn cravings.. zeg maar gewoon gewoon overmatig alcohol gebruik. 
ik ben in 2017 opgenomen geweest, na 7 dagen was ik thuis, voelde me de koning te rijk en zou nooooooit meer n druppel aanraken. 
tja.. die belofte kon ik niet houden! Zucht… 

ik heb 2 fantastische kindjes, en doe hier werkelijk alles voor.. maar ik weet ook dat dit niemand goed doet uiteindelijk. 
En hun verdienen een super moeder, geen alcohol nodig hebbende loeder moeder. (Al weet ik dat ik n goede moeder ben en mijn kids niks tekort komen Zowel emotioneel als financieel ben ik 100% daar) maar wil gewoon niet drinken!!!! 
in 2017 werd ik nadat ik meerdere hulp instanties afging zonder succes, na hulp van mijn vriendinnen door het crisisteam meegekomen en in het ziekenhuis geplaatst op de psychiatrie. Ik dronk gemiddeld n fles wodka en 2 flessen wijn per dag.. dodelijk dus. Mag blij zijn dat ik er nog ben! Maar was droog, voor lange tijd, al dronk ik soms nog wel een wijntje kon hier goed mee omgaan.. 

tijden de zwangerschap natuurlijk geen druppel aangeraakt!! 

Nu drink ik gemiddeld n fles tot anderhalf wijn per dag, niet omdat ik dit zo lekker vind, ik heb al jaren problemen met mijn angsten. Heb ik 2017 ook een hartaanval gehad en sindsdien op momenten last van ademhaling door de angst en na de bevalling van mijn jongste dochter beleefde ik die angst weer helemaaL opnieuw. Ook ben ik in de eerste weken van mijn zwangerschap opgenomen geweest vrijwillig omdat ik bromazepam slikte al 6 jaar. Wou hier graag vanaf en binnen 6 dagen was ik weer thuis. En nog steeds gebruik ik dat niet meer!
Maar na de bevalling toch af en toe weer een wijntje je kent t wel.. het probleem is nu, ik wil zo ontzettend graag gewoon helemaal niet meer drinken, maar bij iedere poging wordt ik de ochtend erna wakker met benauwd gevoel en dan komt de angst.. dus dan is die fles weer zo gekocht. 
nu ben ik hier want wil zo graag verandering. Ik kan het, ik weet t maar heb iemand nodig die me beetje kan ondersteunen.. ben ook maar alleen met mE kindjes. Me moeder 3 weken geleden gecremeerd en vader allang overleden. 
help! 

 

Extra info:

ben verder gezond, eet en drink buiten doe fles tot anderhalf gewoon gezond en beweeg ook iedere dag. 
leef gewoon een normaal leven, alleen drink ik daar n fles wijn bij.. en dat moet er vanaf. 
alle Tips zijn welkom, evenals een maatje
 

alle liefs.. een bange mama 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei lady jane:

 

welkom gwen, ik heb met verbazing je verhaaltje gelezen. Die angsten die je beschrijft zijn juist door de drank zo extreem geworden en de vicieuze cirkel doorbreken,
samen met echte hulp zoeken, kunnen je helpen het stoppen vol te houden. Desnoods met antabuse/refusal zodat je echt niet meer kunt drinken.  Voor je kinderen alles doen, is nu eigenlijk maar één ding; stoppen. Ik begrijp niet dat je na die opname geen psychische hulp kreeg, of kreeg je die wel? Dit kun je echt niet alleen ben ik bang.
Ons forum kan je steunen, maar we zijn er niet bij als jij drank koopt en drinkt. Ooit stopte ik zelf ook voor mijn kind(eren), omdat ik toen meer van haar/hen hield dan van mezelf. Samen met dit forum en psychotherapie is het me gelukt en cravings zijn er niet. Het is zo de moeite waard. En de kinderen krijgen echt  wel  mee dat je 's morgens niet fit bent hoor. Het heeft jare geduurd eer ze dat bij mij hebben geuit. Gelukkig kunnen we er nu over praten. Ik hoop dat het jou ook lukt, succes!

maar even weg gehaald bij tips
want zie je hier weer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...