Spring naar bijdragen

Hoi allemaal, even voorstellen


visje

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,
Na al een aantal weken meelezen wil ik mij graag voorstellen. Ook ik heb problemen met alcohol, sinds een jaar of drie.
Ik ben een vrouw van veertig, gelukkig getrouwd en 5 gezonde prachtige kinderen van 12 to 6 jaar (incl. tweeling!) Ben goed opgeleid HBO paramedicus, werk 10 uur per week. Goh en dan toch met dit alles moois een drankprobleem!
Dronk elke dag vanaf ong. 17.00 uur 1 tot anderhalve fles wijn. Werd erg moe overdag, haaiebaaiig naar de kinderen toe en de kilo's vlogen eraan. Wat baalde ik, ik pastte mijn kleren niet meer!
Ben toen twee weken ADB geweest, ging redelijk goed en 3 kilo eraf. Maar ja, dan ga je weer toegeven, nu mag het af en toe wel weer.... Het werd weer steeds meer, gister weer laveloos naar bed, dikke tranen...
Ga het nu weer proberen, dag 1 alweer bijna om. Hopelijk put ik hier wat kracht uit, Kan niet heel geregeld schtijven, 1 comp. met z'n zevenen!
PS Jullie zijn mooie, sterke mensen
Groeten van visje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Visje,

Herkenbaar verhaal. Balen dat gevoel dat het dan toch weer even niet lukt.
De vermoeidheid en je reactie naar je kinderen klinkt me ook heel bekend in de oren. Ook het flink aankomen is voor mij herkenbaar (en mijzelf een doorn in het oog). Maar.....zoals je al aangeeft. De dag is bijna om. Ga zo lekker slapen. Morgen is er weer een dag. Je kunt dan goed terug kijken op deze dag (ik begrijp zonder drank?).

Sterkte en succes.

Jessica

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Visje,

Welkom hier. Ik had je al op het andere draadje gezien. Heel herkenbaar, om 17.00 uur beginnen met drinken, en dan zo'n anderhalve fles per avond. Dat deed ik ook. Ik heb ook wel heel vaak geprobeerd minder te drinken, en dan was het minder dan anderhalve fles, maar uiteindelijk hield ik dat nooit vol. Nu drink ik 16 weken niet, en al is het nog steeds vaak tandhakken, het gaat wel steeds beter.

Veel succes!
Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Hai Yansee, met mij gaat het beter dan toen ik mijn berichtje schreef. Ik ben bezig met de internet behandeling en dit helpt mij wel. Ik probeer nu gematigd te drinken. Dit valt niet altijd mee, ben dan toch
geneigd om door te gaan. maar goed, ik doe dit nu bijna een week dus dit is ook nog een leerproces. Ik zie het wel of het lukt. Nogmaals jij ook sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...