Spring naar bijdragen

Laurens meldt zich weer

Laurens

Aanbevolen berichten

Door alleen maar aan mijzelf te denken en door te blijven drinken is het nu zover dat mijn vrouw met haar kind zojuist voorgoed de deur achter haar heeft geslagen.

Ze wou voor een week weg, maar ik heb zo gekwetst en naar gedaan, dat het voorgoed over is.
Wanneer ik 's ochtends wakker wordt dat de alcohol nog in het lijf zit, kan ik me slecht in bedwang behouden zeker wanneer ik een dag vrij ben.
's Middags ben ik rustig is er niets aan de hand tót 17.00u want dan begint het hele zooitje weer, de eerste fles bier komt uit de koelkast of uit het krat en daar gaan we weer.
Een leven zonder alcohol wil ik graag te graag misschien, het is een automatisme om in de keuken te gaan staan, eten maken voor ons drieen en daar een biertje erbij te zetten en dit door te laten gaan dat ik helemaalzat ben.
In de tussentijd heb ik mijn vrouw en haar kind voor alles en iedereen uitgemaakt.

Ik leef al drie jaar met spanning en ik zoek mijn ontspanning in dat kl*te bier...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, welkom terug dan maar Laurens. Ik weet niet wat je voorheen hebt ondernomen om van de drank af te blijven.
Begrijp niet helemaal wat je bedoelt met "te graag" van de drank af willen?
In ieder geval ben je zo te lezen op een erg nare periode in je leven beland. Ik hoop voor jou dat het een keerpunt zal zijn.
Er is zoveel hulp voorhanden. Internettherapie (maar misschien heb je die al gedaan), plaatselijke verslavingszorg, enfin, je hoeft maar te googlen en je vindt wat je zoekt.
Doe er iets aan. Ik wens je veel succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

In de tussentijd heb ik mijn vrouw en haar kind voor alles en iedereen uitgemaakt.

Dat klinkt niet erg fijn en misschien maar beter dat ze nu even weg zijn...ik zou maar hulp gaan zoeken als ik jouw was...voordat er ergere dingen gaan gebeuren.
Het lijkt alsof je het mislukken van je eigen leven door je verslaving op je naasten af reageert en dat is niet mooi en zal weer de nodige schuldgevoelens met zich mee brengen waarom je dan uiteindelijk die drank weer nodig hebt.
Laurens...bel nu een hulp instantie en ga er wat aan doen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tje Laurens,

Dat klinkt heftig. Ben het met Safi eens dat een time-out misschien even het beste is momenteel. Geeft je vrouw en kind even de nodige rust en jou de tijd om na te denken waar je mee bezig bent. En of je zo verder wilt, alles op het spel zetten wat je lief is? Gelukkig heb je de eerste stap al genomen door je hier weer aan te melden. Ik kan je alleen maar veel sterkte wensen. Want dat zul je momenteel hard nodig hebben.

Dani

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laurens,

Waar komt al die spanning toch vandaan? En door te zuipen krijg je er dus alleen maar spanning bij!
Automatismen zijn er om verbroken te worden, en het offknopje zit inderdaad daar waar het in jouw ogen 'veel te veel voor de hand' ligt: gewoon NU niet meer DOEN, want voor dat je het weet ben je weer jaren verder. Drank maakt meer kapot dan je lief is, nu je vrouw en kind, straks jijzelf? Ik ben het met bovenstaande opmerkingen eens: ga professionele hulp zoeken, gun jezelf een leven wat het waard is om geleefd te worden, het is NU tijd om jezelf die kans te geven op een nieuw begin, en daarvoor moet je eerst het oude, deze verslaving loslaten.

Ik hoop dat het met vrouw en kind een beetje okay is, waar ze ook zijn, en dat jij je nu niet gaat verdrinken, maar blijft denken in hulpvragen zoals je deed toen je je vanmorgen hier kwam melden. Uit een crisis kunnen namelijk nieuwe dingen geboren worden, zie en pak die kans!!!

Heel veel sterkte, Kaia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laurens, het gaat niet om het waarom, het gaat om wat kan ik NU doen en dat is in jouw geval ingrijpen, hulp inschakelen, wie weet moet je eerst ook eens naar je huisarts of naar een verslavingsinstantie in de buurt, je problemen zijn momenteel wel erg complex en dan is het nog moeilijker om de stap te nemen naar stoppen.

Wil je je leven weer op poten krijgen dan zit er maar 1 ding op, maar je moet het wel zelf doen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laurens, als je in de put zit moet je zelf de deksel open doen (Loesje poster). Nav van wat ik lees, is het bij jou zo acuut dat als ik jou was ik geen tijd zou verspillen met het eerst op eigen houtje te proberen. Ga maandag ochtend naar je dokter. Sterkte met het omgaan met je spanning, daar zijn betere methodes voor dan ze verzuipen in kl*te bier!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Laurens,

Een dieptepunt in je leven...ik denk dat veel alcoholisten dat nodig hebben om eindelijk eens te stoppen met dat gezuip.
Ik hoop dat het je lukt om van de drank af te blijven en uiteindelijk een fijn en waardevol leven op te bouwen.
Alcohol is een monster dat je allerlei leugens laat geloven. Het maakt echter alles kapot.
En het enige wat je hoeft te doen, is die eerste laten staan.
Veel succes en sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...