Spring naar bijdragen

Al 3e dag griep (en alcoholvrij)

yingyang75

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, ik ben een 37 jarige man met vaste baan vriendin en 3 kinderen.

Al sinds mijn 25e drink ik al regelmatig en dan spreek ik over een biertje of 6 op een avond maar soms ook heel veel meer. De dag erop houd ik daar een schuldgevoel aan over en dit is alleen maar verstrekt sinds de geboorte van mijn kinderen. Om mijn ongezonde levenstijl een andere wending tegeven let ik op wat ik eet, loop ik hard en fitness ik behoorlijk. Maar nu is het geval dat ik zirk thuis ben en ook geen behoefte heb aan alcohol. Vandaag dag 3 dat ik niet xsl drinken maar nu wil ik volhouden! Sterkte aan allen die de dappere strijd tegen alcohol zijn aan gegaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom yy!

Het is alsof ik mijn eigen situatie lees, maar dan zo'n 20 à 25 jaar terug in de tijd. Helaas weet ik inmiddels waar de situatie toe kan leiden en ik zit dan ook te peinzen over wat ik destijds het beste had kunnen doen.

Met de kennis van nu is dat ongetwijfeld: totaal kappen met alcohol maar ik besef me terdege dat waarschijnlijk niets me daartoe had kunnen over halen.

Wat dan wel? Ik denk jezelf een zo eenvoudig mogelijke regel opleggen en je er, koste wat kost, er aan houden.

Dat kan zijn: Geen alcohol meer, maar ook b.v. alleen in gezelschap drinken en dit beperken tot max. 2x per week.

Wie weet kun je hier iets mee. Laat nog eens iets van je horen.

Dylan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Yingyang,

Een goed moment om te stoppen, nu je toch geen trek hebt. Je lichaam kan nu in één moeite door ontgiften. Je bent nog zo jong! Bij mij en velen hier, moest er eerst van alles (bijna) stuk gaan voordat we het licht zagen. Mijn relatie heb ik op het nippertje kunnen redden.

Jij hebt ook nog kinderen waarvoor je een goed rolmodel wilt zijn.

Wat in ieder geval helpt, is het bijhouden van een alcoholschrift (horecamaten):

hoeveel en wat drink je, hoe laat, met wie, waarom.

Ik heb de internettraining van Tactive gedaan en heb daar veel aan gehad. Inzicht krijgen in de redenen en alternatief gedrag ontwikkelen helpen allemaal om AdB (Alcohol de Baas) te worden.

We hebben hier ook een virtuele huiskamer op ditjes en datjes, de dagdraad. We kletsen daar over van alles en nog wat, maar op het moment dat er iemand komt om raad of steun, schakelen we direct om. Mocht je per ongeluk niet gehoord worden, ROEP dan nog even een keer.

Ik wens je veel succes en vooral doorzettingsvermogen. Een slechte gewoonte is niet 1,2,3, afgeleerd. Mocht je struikelen, sta dan zo gauw mogelijk weer op, kijk hoe het kwam en ga er weer voor met nieuwe moed.

Succes.

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi YY,

Goed dat je het aanpakt. Het drinken. Mooie gelegenheid nu je toch ziek bent. Maakt het starten in ieder geval wat gemakkelijker en je ontgift gelijk. Drink veel water.

Ik was/ ben ook zo een die oud moest worden voor ze het licht zag. En nog... Het moeilijkst vind ik gewoon toe te geven dat ik alcoholiste ben en niet kan drinken. Dat is de Eerste Stap van de AA.

Ik wens je heel veel succes!

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...