Spring naar bijdragen

Ik ben er ook


Kastanje

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Na bijna mijn hele volwassen leven (ben nu 47 jr.) te hebben geworsteld met een alcohol probleem heb ik een begin maart het besluit genomen om een nieuwe weg in te slaan. Alcohol hielp me mijn eenzame avonden door, verdoofde mijn gevoel.

Met als gevolg dat ik heel geïsoleerd ben geraakt.

Het is tijd om uit mijn holletje te kruipen.

Behandeling is gestart, individueel. Steun van lotgenoten kan ik wel gebruiken denk ik. Hulp vragen is niet mijn sterkste kant.

Dit is mijn eerste alcoholvrije dag. Tot nu toe gaat het aardig, al voelt het ook heel onrustig en ben ik bijna agressief.

Schijnt erbij te horen.

Ik zal eens gaan rondkijken op dit forum.

Groetjes van Kastanje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom hier Kastanje

en hulp vragen? Nee daar ben ik ook

niet goed in. Alcohol nemen we vaak

tegen eenzaamheid en het vergroot het juist.

Maakt ons wereldje kleiner en dus moeten we nog meer

zelf/alleen doen. Zo versterkt het juist onze zwakke eigenschappen.

Mijn ervaring is gelukkig dat het andersom ook weer werkt, ik sta nu erg lang

droog, zoals dat zo mooi heet, en mijn wereldje is weer in evenwicht.

Hulp vragen doe ik nog niet snel, maar toen ik vorig jaar binnen één week

een app. moest keuren/huren/verhuizen en inrichten, toen kon ik een SOS-mail

sturen naar een klein maar stevig netwerk. Ik was ontroerd zo hard als men

die week voor mij heeft gewerkt en daar teer ik nog steeds op.

Dit forum is een virtueel netwerk en werkt ook voor mij.

Ik gun jou dat je er net zoveel profijt van zult hebben als ikzelf.

En dan ga jij het ook kunnen: vandaag niet drinken!

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor jullie lieve reacties.

Voor mij ongelofelijk dat de herkenning zo groot is.

Merkte ik ook toen ik het een paar mensen heb verteld.

Ik dacht dat ik een raar mens was en dat ik uitgekotst zou worden als ik zou vertellen dat ik een alcoholprobleem heb.

Vandaag niet drinken gaat zeker lukken, want ik heb het niet in huis.

Minderen werkt niet voor mij, levert zoveel extra onrust op, waardoor ik toch meer ging drinken.

Mijn lastigste moment zal zijn het boodschappen doen, dan wordt de verleiding zo groot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi kastanje! Je tweede dag. Hoe moeilijk het is hoef ik je niet te vertellen. Ik wil je wel zeggen dat de eenzaamheid erger is met alcohol. Als je niet drinkt, ben je in staat om juist weer mooie dingen te zien en krijg je weer de energie om dingen te doen. Ik wens je veel succes. Liefs, suki

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Kastanje,

Van mij ook welkom hier. Goed dat je aan sommige mensen hebt kunnen vertellen dat je een alcoholprobleem hebt. Ik heb het bijna niemand verteld. Schaamte denk ik.

De steun van het forum is voor mij heel belangrijk. Elke mijlpaal die ik bereik in het droog staan (nu bijna 11 maanden) kan ik hier vieren en als ik het moeilijk heb vraag ik hier om steun. Deze mensen zijn allemaal ervaringsdeskundigen en weten dus hoe moeilijk het is.

We hebben hier ook een virtuele huiskamer, op ditjes en datjes, de dagdraad. Vaak zijn daar mensen te vinden om mee te praten.

Ik ben blij voor je dat je een behandeling volgt en ik wens je veel succes. Langzamerhand verdwijnt de trek naar de achtergrond, komt je lichaam weer in balans en kan je je wereldje weer uitbreiden. Wie weet wat de toekomst nog voor je brengt.

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2e dag zonder alcohol galactometer voorbij. Het is maar goed dat ik het niet in huis heb, want trek heb ik zeker wel. Fysiek gaat het redelijk, nog geen echte zware afkickverschijnselen.

Vandaag gesprek gehad over mijn dochter van 10. Ogenschijnlijk heeft ze geen last van mijn verslaving. Maar ik weet uit eigen ervaring hoe goed een kind kan aanvoelen hoe het met haar moeder is en daar gedrag op aanpassen. Dus ja zeg ik tegen de mogelijkheid om iemand te laten meekijken.

Vind het fijn om zo even de dag van de af te schrijven en te delen met jullie.

Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...