Spring naar bijdragen

Onze huiskamer 13 oktober 2020


Cyclad58

Aanbevolen berichten

Mogguh allemaal!

Goed geslapen? Ik wel. Gisteren terug naar 1,25 mg Diazepam. Het lijkt zo weinig, maar de laatste stapjes zijn lastig. Hopelijk gaat het goed, dan is de volgende stap naar 1 mg te doen. 
Vanavond gaan we waarschijnlijk horen dat de horeca op slot gaat (tijdelijk) en dat amateursporten niet meer mogen en nog wat meer beperkingen. Hopelijk gaat dat werken. Zorgen om Corona kan d van ons erbij hebben. Gisteren gehoord dat een nicht en haar dochter besmet zijn. Laten we goed voor onszelf en onze naasten blijven zorgen! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen,

Ik heb ook heerlijk geslapen, ben om 22:00u erin gedoken en werd om 8u uit me bed gezongen door de kresj juf met haar harde platte Amsterdamse stem (kom zelf ook uit amsterdam en praat ook echt plat Amsterdams) maar, keihard GOEIEMORGEN JASON, BLIJ JE WEER TE ZIEN ,KIJK IS WIE ER BINNEN ZIJN EN BLIJ WORD JE MSS:huh:...PFFFF,EN DAT IN JE AFBOUW...DE IRRITATIE DRUPPELS LIEPEN NOG NET NIET OVER ME RUG HEEN:face-icon-small-shocked:

HAD EEN TIJD GELEDEN AL EEN KEER GEVRAAGD AAN DER OF ZE NIET BETER EEN BAAN OP DE ALBERTCUYP MARKT HAD KUNNEN NEMEN BIJ DE VIS KRAAM. (WERD ME NIET IN DANK AFGENOMEN) maar goed!...voor mij dag 2 op de 27,5 mg diazepam. Word straks gebeld door de verslavingsarts weer even een uur gitaar les (zo noem ik het omdat ze altijd precies de goeie snaren raakt) zei vind het iets minder grappig...MAAR IK ZEG ALTIJD MET HUMOR KOM JE EEN HEEL EIND!

Ik wens iedereen veel kracht ,liefde en doorzettingsvermogen voor deze dag.

WE KUNNEN HET!!!!!!!!!!

Yes idd vanavond weer een persconferentie...ben benieuwd!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen allemaal, het lijkt er idd op dat je voorspelling wat betreft de horeca uit komt. @Cyclad58eerlijk gezegt had ik het niet verwacht. ze willen geen lock  down. waarschijnlijk over 14 dagen wel, dus waarom dan nu niet. lopen we weer 14 dagen achter. maarja dat is mijn gedachte.

gelukkig ik ook goed geslapen ik hoop dat dit voor jullie zo blijft. het zonnetje schijnt hier vandaag weer. het ziet erweer vrolijk uit. hopen dat de stemming ook vrolijk blijft. fijne dag allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Bellie:

Goedemorgen! Middag eigenlijk al. 

Ik kom de pret bederven. Waardeloos geslapen.  Viel meteen in slaap maar dat was tot  kwart  over 2, daarna elk uur gezien en na 5 uur niets meer  geslapen.  Ik ben kapot. 

Sinds zondag de temazepam aan het afbouwen met ieniemini stapjes.  Dat is niet de reden van het slechte slapen want het inslapen gaat tot nu toe goed.  Gisteren te druk geweest,  dus mijn hoofd was te vol.

Hopen op een betere nacht vandaag.  Het is al 3 nachten niet best. Want dit sloopt me. 

Misschien Helpt meditatie? ...via YouTube vind je slaap meditaties. Hoop dat je vanacht wel goed slaapt!!. Lekker voor het slapen een warme douchen  nemen een lekker kopje slaap lekker thee en mss een meditatie...

En als je dan s'nachts wakker word mss een rondje lopen buiten of even iets anders doen bij. .. tekenen of boekje lezen iets opruimen of schoonmaken.

Even je gedachten op iets anders en dan weer in bed gaan liggen met de meditatie muziek op de achtergrond.

Ik hoop dat het lukt .dikke slaap knuffels alvast

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag iedereen, dat is lang geleden dat ik hier aanwezig was. Ik hoop dat het met iedereen beter gaat!

Een vraag. Op nieuw probeer ik te stoppen met kleine hoeveelheden quetiapine die ik voor de nacht inneem (12,5 mg) Sinds twee nachten neem ik 6,25 en kan slecht slapen, word om 4 uur wakker, heb veel onrust en angst. Zit het tussen mijn oren (want het zijn kleine hoeveelheden) of kan het zo zijn dat bij deze kleine dosering ook ontwenning optreedt? 

Kan iemand iets van zeggen? @Cyclad58 jij bent er mee gestopt volgens mij? Hoe slaap je nu? 

Is nemen van melatonine 5 mg een optie? Om mijn slaap te behelpen?

 

Bedankt alvast voor jullie antwoord.

Grt, Aneta

bewerkt door Atena
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha @Atena,

Wat vervelend dat je de klachten ervaart die je beschrijft. 
Slik je nu nog alleen quetiapine? 

De mindering van 12,5 mg naar 6,25 is een halvering. Het kan inderdaad zo zijn dat je daarop reageert. 
Ik heb de quetiapine in maart afgebouwd, dat ging op zich vrij goed. Het slapen ging met quetiapine niet beter dan zonder, dus daarom de keuze gemaakt om het af te bouwen en te stoppen. 

Ik heb nu nog wel 1,25 mg Diazepam, het slapen gaat redelijk, maar een echt goede slaper zal ik nooit worden. Verder gaar het op zich redelijk, al heb ik gewoon moeite met deze rottijd. 
Hoe is het verder met jou? 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Cyclad58:

Ha @Atena,

Wat vervelend dat je de klachten ervaart die je beschrijft. 
Slik je nu nog alleen quetiapine? 

De mindering van 12,5 mg naar 6,25 is een halvering. Het kan inderdaad zo zijn dat je daarop reageert. 
Ik heb de quetiapine in maart afgebouwd, dat ging op zich vrij goed. Het slapen ging met quetiapine niet beter dan zonder, dus daarom de keuze gemaakt om het af te bouwen en te stoppen. 

Ik heb nu nog wel 1,25 mg Diazepam, het slapen gaat redelijk, maar een echt goede slaper zal ik nooit worden. Verder gaar het op zich redelijk, al heb ik gewoon moeite met deze rottijd. 
Hoe is het verder met jou? 

 

Hey @Cyclad58, dank je wel voor je antwoord. Ja vervelend dit. Het kan ook zo zijn dat het tussen mijn oren zit. Het gat met ups en downs met mij. Ik heb mijn angststoornis meer onder controle maar helaas steeds last van. En nu ik minder goed slaap helemaal. Misschien niet de goede moment om te stoppen met quetiapine en pas doen wanneer het echt beter gaat. Hoe lang heb jij quetiapine geslikt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Atena:

Hey @Cyclad58, dank je wel voor je antwoord. Ja vervelend dit. Het kan ook zo zijn dat het tussen mijn oren zit. Het gat met ups en downs met mij. Ik heb mijn angststoornis meer onder controle maar helaas steeds last van. En nu ik minder goed slaap helemaal. Misschien niet de goede moment om te stoppen met quetiapine en pas doen wanneer het echt beter gaat. Hoe lang heb jij quetiapine geslikt?

Je kunt ook voorlopig even op 6,25 mg blijven inderdaad. Totdat je je wat stabieler voelt. Eventueel kun je het dan nog een keer halveren tot 3,125 mg. Dat heb ik destijds ook gedaan. en 2 weken daarna terug naar 0 en dat was goed. 

Ik heb het ruim 2 jaar geslikt, 25 mg. Over het afbouwen deed ik ongeveer 2 maanden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...