Diana Geplaatst 24 december 2012 Rapport Share Geplaatst 24 december 2012 Hallo Allemaal, Mijn naam is Diana. Vorige week heb ik besloten dat ik vind dat er wat aan mijn alcoholgebruik moet worden gedaan en ben vanochtend bij de huisarts geweest voor een verwijzing. Doodeng, maar stap 1 hiermee gezet. Ben nog aan het twijfelen of ik wil gaan starten met een online behandeling of toch gewoon naar kantoor gaan. Denk dat je best wel wat zelfdiscipline moet opbrengen om die internetbehandeling te volgen en denk dat het voor mij mogelijk te laag drempelig is om die te volgen anderzijds biedt het wel bepaalde voordelen. Minderen zonder een stok achter de deur gaat mij niet lukken. Dat heb ik vaker geprobeerd en dat werkt voor mij niet vandaar de verwijzing naar een kliniek zodat ik in het nieuwe jaar er mee aan de slag kan. Tja dit was het wel. Voelt wel een beetje dubbel om me weer aan te melden hier. Groetjes Diana Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 24 december 2012 Rapport Share Geplaatst 24 december 2012 Hallo Diana, welkom terug! Je kent de weg hier dan al. Knap dat je de koe direct met de horens aanpakt! Opnieuw opstaan is de enige weg naar een alcoholvrij leven. Ik ga ook voor een leven als stopper, minderen geloof ik ook al lang niet meer in. Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diana Geplaatst 24 december 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 december 2012 Goed stap 2 is ook gedaan en heb me net aangemeld bij de kliniek. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 24 december 2012 Rapport Share Geplaatst 24 december 2012 wanneer mag je er naar toe? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diana Geplaatst 24 december 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 december 2012 Ze moeten me eerst terugbellen want er was niemand van de bureaudienst aanwezig en dat zal na de feestdagen zijn en daarna intake. Maar hoop wel dat ze lange wachttijd hebben , maar dat hoor ik dan wel na de feestdagen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 24 december 2012 Rapport Share Geplaatst 24 december 2012 Tja, te verwachten. Misschien kan je tussentijd overbruggen met wat medicatie van je HA? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
irunalone Geplaatst 24 december 2012 Rapport Share Geplaatst 24 december 2012 welkom, diana knap dat je al flinke stappen hebt gezet. sterkte. dat dubbele gevoel is wel herkenbaar en zal nog vaker voor komen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 24 december 2012 Rapport Share Geplaatst 24 december 2012 Beste Diana, Welkom terug. Goed dat je de stap weer gezet hebt. Ik heb de internetcursus van Tactive ook twee keer gedaan. Na een eerste keer ging het een hele tijd goed, maar door allerlei stress in de familie vond ik het nodig alcohol weer als medicijn en beloning te gebruiken. Na verloop van tijd was ik terug bij af. Toch heb ik er veel van geleerd en dat helpt me na de tweede keer, ook beter om op de rails te blijven. Goed dat je je aangemeld hebt voor de kliniek. Doen wat voor jou het beste werkt. Eerst maar eens de feestdagen door: dag voor dag, uur voor uur, het maakt niet uit, ze gaan voorbij. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diana Geplaatst 25 december 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 december 2012 Deze dag is inderdaad gelukkig voorbij en heb gruwelijk gefaald, maar ergens had ik daar in mijn achterhoofd wel rekening mee gehouden dat het nu met deze dag en met mijn familie het niet zal lukken. En als ik vandaag naar mijn familie kijk en ook al eerder om heen kijkt , vraag ik me toch af of het nou echt zo schrikbarend te veel is wat ik drink. Maar vorige week dacht ik geen alcohol in huis te hebben en toen raakte ik in paniek. En toen had ik zoiets van het maakt eigenlijk geeneens uit of het om een biertje gaat of de minimaal 3 drankjes op een avond wat overigens vaak ook meer is dan meer het feit dat ik er niet meer buiten kan en daarop heb ik me aangemeld bij een kliniek. En heb al vaker op eigen kracht proberen te stoppen en naar paar dagen faal ik en val ik weer terug in mijn oude patroon. Buiten dat heb ik een angststoornis en zo bang om ziek te worden dat het ook om die reden belangrijk is om er mee aan de slag te gaan, omdat ik zo mijn angsten ook nog verder in stand houd. Maar goed deze kerst is geweest. Heb gisteren mijn moeder het verteld en die was verbaasd, maar heeft gelukkig vandaag er niets over gezegd. Waar ik blij om ben. Bedankt trouwens voor het welkom heten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Frodo Geplaatst 27 december 2012 Rapport Share Geplaatst 27 december 2012 Hey dag lieve Diana, Ik zie je nog aangelogd staan. Ja ik ben een echte avondmens. Binnen enkele uren staan ze hier terug met verse koffie klaar op de nieuwe dagdraad. Angststoornissen hebben hun oorzaak in alcoholmisbruik. Als je stopt met drinken verminderen ook die angsten. Probeer het maar eens uit! Ik ben blij dat je er bij bent. Lieve groetjes, succes en sterkte! En dikke knuf!! Frodo. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diana Geplaatst 28 december 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 december 2012 Hai Frodo, Denk dat ik bezig was om mijn mandje op te zoeken. angsten horen bij de rest van psychische klachten geloof ik, Heb pdd-nos en adhd. Gezellige combi, goed mee te leven hoor, vind ik althans. Maar verwacht dat de angsten inderdaad zullen verminderen, dat hoop ik tenminste. Bedankt voor je lieve bericht. Inmiddels heb ik voor mijzelf de knoop doorgehakt en ben ik op 26-12-2012 gestopt. Dit houdt in dat ik droog het nieuwe jaar in wil. Eerst was het nog twijfel twijfel, maar die knoop is door. Intake en terugkoppeling gesprek staan ingepland. Geeft rust dat er wat gaat gebeuren. En nu moet ik rennen , want zo weg. Knuff terug, Diana Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 28 december 2012 Rapport Share Geplaatst 28 december 2012 geweldig besluit Diana en ik denk dat je hier geen spijt van gaat krijgen als je eenmaal aan het oogsten slaat :present::present::present::present::present::present: en je weet ons te vinden op de moeilijke momenten he. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diana Geplaatst 29 april 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 april 2013 Ik ben inmiddels vier maanden gestopt en begonnen met de vijfde maand en middenin mijn leefstijltraining en het gaat eigenlijk heel erg goed. Ik heb niet meer gedronken. Het stoppen op 26 december is met uitstek een van mijn beste beslissingen ooit geweest. Toen die deur dichtging en me op een avond me helemaal rot verveelde ben ik gaan zoeken naar wat ik zal kunnen gaan doen. Ik ben gaan sporten. Krav maga en ik heb nooit geweten dat sporten zo leuk zal kunnen zijn. Inmiddels ben ik ooi intensiever gaan hardlopen en merk dat ik een steeds betere conditie krijg. Slapen gaat daartegenin nog steeds super slecht. Echt balen. Angsten en depressieve gevoelens waar ik vooral in het begin erg last van had worden minder. Ook door het sporten , want sport nu ongeveer 4 keer in week. Dat je in een aantal weken tijd je zo anders kan gaan voelen, Ik loop inmiddels wel bij een diëtiste want in die paar maanden best wat afgevallen en ben nu onder begeleiding aan het aankomen. En vandaag de uitslagen van bloedonderzoek binnen gekregen, want heb al de weken me niet durven testen en alle uitslagen waren goed.Zo'n enorme opluchting. Daar was ik zo bang voor. Her en der nog wat puntjes op de i, maar ben hard bezig. Over het algemeen gaat het gewoon goed. Eigenlijk beter dan ik ooit had durven hopen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 30 april 2013 Rapport Share Geplaatst 30 april 2013 Wat heerlijk Diana om je zo te lezen. Sport is de beste zelftherapie die ik ken. Zeker als je onderliggende dingen niet uit de weg gaat. Dan blijf je er best goed door in evenwicht en kun je nieuwe dingen beter aan in het leven. En het maakt het niet drinken extra waardevol. Vreemd idee he, dat jij dezelfde bent als bijv. 1/2 jaar geleden, maar dat je zo héél anders omgaat met je leven, problemen, andere mensen. Je kje weer trots voelen en oogsten, ook uit de dranktijd. Want ook toen heb je ongetwijfeld goede en krachtige dingen gedaan. Voor het slapen kun je eens googlen op fakirmat/flowmat. Voor mij kwam daarmee het definitieve besluit dat ik goed bezig ben. Slapen is een noodzaak, een beloning en een recht (durf ik haast te zeggen). ga goed meis en hopelijk schrijf je hier nog eens wat, voor mensen die nog zwaar zitten ook fijn te lezen dat het kan en wat het oplevert. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 30 april 2013 Rapport Share Geplaatst 30 april 2013 Hallo Diana, Fijn weer iets van je te lezen en nog fijner dat het goed nieuws is. Begint het al te wennen, dat niet drinken? Eigenlijk begint het daar pas mee, zoals jij ook merkt. Alles wat je voorheen wegdronk, moet je nu onder ogen zien. Opruimen van oude rommel! Dat slecht slapen heb ik ook lang gehad en daar was ik bang voor, omdat ik vroeger jarenlang maar 2 à 2,5 uur sliep per nacht. Door een slaapcursus ben ik daar toen afgekomen en de ontspanningstechnieken die ik toen geleerd heb, pas ik nog steeds toe. Als je ontspannen gaat liggen, niet steeds op de klok kijkt, maar je voorstelt dat je op een heerlijk plekje bent, op je favoriete tijd van de dag en bedenkt hoe het ruikt, wat je hoort, zit je in de zon en wat dan ook, dan rust je toch uit en meestal val ik dan in slaap. Probeer maar. Niets is het waard om weer te gaan drinken, zeggen ze hier. Dat klopt ook, want dan moet je wéér door al die verschijnselen heen. Hou vol hoor! Veel succes, Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 30 april 2013 Rapport Share Geplaatst 30 april 2013 Fijn je te lezen Diana! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diana Geplaatst 30 april 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 april 2013 @ Jane Ik lees vaak dat mensen het moeilijk vinden en twijfelen om een knoop door te hakken. Ik ben blij dat ik heb besloten om te stoppen en niet om te minderen. In de trainiing gaven ze aan dat ze wilden dat ik 3 maanden stopte, maar een aantal weken daarvoor gedaan en zal dan nu over heen zitten, maar heb toen aangegeven dat de drie maanden zal gaan tellen vanaf het moment dat de training startte. . Ik heb de keer daarna aangegeven dat ik die drie manden te kort zijn en dat ik vind dat ik minimaal een jaar niet moet drinken en als het lukt om ooit nog sociaal op feestjes een glaasje te kunnen drinken dan zal dat leuk zijn, maar dat heb ik ook tegen mijn behandelaarster gezegd , een glaasje verlaagt een drempel en waarschijnlijk roept het weer trek op en daarom denk ik dat die deur dicht moet blijven. Ik zal ook niet kunnen minderen, want ik geloof niet dat dat werkt. Voor mij in elk geval niet. Vind het super knap als mensen dat kunnen. Volgens mij blijf je dan met jezelf in gevecht en eigenlijk lijkt me dat jammer van je energie. Mijn ervaring is nu echt dat trek vermindert en verdwijnt. Het kost tijd, energie en het is niet leuk, maar het wordt minder net wat jullie me vertelden toen ik stopte. Het is waar en daardoor is er ruimte voor anderen dingen. Mede daarom heb ik mijn bericht geplaatst. Dat het ondanks dat het moeilijk is en niet altijd leuk en zwaar dat het uiteindelijk wel wat oplevert, maar dat kost inderdaad tijd en werken aan jezelf. Zo ben ik nu ook met cognitieve gedragstherapie begonnen, omdat ik wat aan mijn zelfvertrouwen moet doen en positiever moet worden. Daarnaast gaan we met mindfulness beginnen. Het zijn zoals ik schreef de puntjes op de i. Ben er nog lang niet, maar ik zit op de goede weg. En sporten, zeker een intensieve sport zoals Krav Maga waarin je eigenlijk leert om onder alle omstandigheden niet op te geven en te overleven, is een heel goed hulpmiddel. Zal eens naar die mat kijken, want daar heb ik wel eens eerder iets van je over gelezen. @Lytse, Ja, het begint te wennen. Het kost tijd om een ander ritme op te bouwen. Dat valt me nog wel eens tegen, want ben nu bijna iedere avond weg of bezig en dat is behoorlijk wennen. Ik vind het ontzettend leuk, maar het is wel heel anders dan paar maanden geleden en die planning blijft wel eens moeilijk. Daarnaast moet ik een ander eetpatroon opbouwen, want door het sporten en geen calorieen van de bier en de bijbehorende eetbuien, moet ik echt wel een regelmatig en gezond eetpatroon opbouwen. En ik moet daarin nog steeds mijn regelmaat vinden. Het moet nog gewoon worden. Ga over een paar weken met vakantie en daarna wil ik ook een slaapcursus gaan volgen, maar zal je advies al proberen en naar die mat van Jane4 kijken. @Hanneke, Bedankt en jij ook succes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden