Spring naar bijdragen

Alcohol / diazepam afbouwen


maxxie

Aanbevolen berichten

Ik weet dat dit een vraag is die de huisarts moet beantwoorden, maar die doet er nogal luchtig over.

 

Ik slik 20 jaar 10 mg Diazepam tegen spanning en paniekaanvallen. Ik drink die jaren ook 4-5 glazen alcohol per dag. Ik ben wel vaak gestopt met drinken en dan had ik last van hoofd- en buikpijn, onrust, geirriteerdheid en natuurlijk het bekende zwarte gat van geen beloning. Maar ik sliep prima bijv.

 

Raar maar waar: ik sport op redelijk niveau en wil het niet meer. De pillen, de drank. De huisarts zei: stop met drinken en bouw diazepam af in 10 weken. Ik heb gezegd dat ik dat echt niet ga redden, ik ben sterk, maar 2 dingen aanpakken in 1 keer....nee. Wat zouden jullie doen? Ik lees wel dat Benzo afbouw heftiger is, maar alcohol zie ik meer tegenop vanwege de 'beloning' die erin zit. Daar komt bij dat ik wil blijven trainen, dus ik wil niet wekenlang thuis op de bank liggen om de afkick verschijnselen uit te zitten. 

Iemand een idee of ervaring? Ik zal het soweiso weer met de arts bespreken hoor. Ik ga niet alleen zitten dokteren

 

Dank! Max

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...