doorbijter Geplaatst 17 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2020 1 uur geleden zei Ometon: Doorbijter Heb jij ooit clonazepam gebruikt Nee, alleen lorazepam, 4 mislukte afbouwpogingen en toen geswitched naar diazepam. Kom van 20, nu nog op 9,2. Ik bouw 1 mg per maand af, middels taperingsstrips. Ik heb ad en ap als slaapmedicatie. En een ad om rustiger in mn hoofd te worden. Ik heb nu heel bewust gekozen eerst de diazepam af te bouwen. Deze werkt totaal niet meer hoor, ik was/ben totaal tolerant Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
doorbijter Geplaatst 17 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2020 En de lorazepam heb ik gekregen toen ik zwaar burn out was Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ometon Geplaatst 17 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2020 Ik ben allergisch voor diazepam ga meteen derealiseren En krijg een paniekaanval 2x mee gemaakt schrok me rot Mensen die ouder zijn kunnen vaak andersom reageren op medicatie ook wel paradoxale reactie genoemd Ik heb nooit wat gebruikt buiten de clonazepam bij paniek aanval Die kreeg ik 4 maanden geleden erg veel en sliep niet meer na escitalopram te hebben geprobeerd Toen nog steeds clonazepam gebruikt en ongewild verslaafd geraakt Gebruik 0.5 MGR is gelijk aan 5 -7 valium Voor iemand van 64 beetje veel wil er van af maar woon in Thailand geen voorzieningen hier dus moet het zelf doen Dacht 1/4 in 2 weken af te bouwen elke 4 dagen klein beetje Dmv gewicht en fijne weegschaal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ometon Geplaatst 17 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2020 Of is mijn afbouw te snel 1/4 tablet per 2 weken in 4 etappes van 4 dagen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
doorbijter Geplaatst 17 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2020 Begrijp ik het goed dat je dan in 8 weken klaar zou zijn? Als je uitgaat van 7 mg diazepam vind ik dat erg snel, maar dat komt met name door mijn eigen ervaring en daarom doe ik nu ook maar 1 mg per maand. Jij zou dan bijna 1 mg per week doen. Ik denk dat dat wel erg snel is (helemaal nu de ashton manual zelfs uitgaat van 10 mg diazepam. Maar wie weet lukt jou dat tempo wel en als t te zwaar wordt, kun je je tempo altijd nog aanpassen. Vijlen en met een weegschaal werken is iig wel de beste manier Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ometon Geplaatst 17 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2020 Ok dat is dus snel dacht dat het langzaam was 2 maanden Hoe moet ik het dan doen want kan de pil niet kleiner krijgen 2/4pil kan ik nog verdelen in 4 stukjes Meer niet Hoevaak zou ik dan een stukje van die vier moeten verminderen ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
doorbijter Geplaatst 17 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2020 Je moet een weegschaaltje en een vijl hebben. En dan wegen hoeveel gewicht 1 pil is. Bij de diazepam is dat 170 mg voor 2 mg diazepam. En dan vijl je er elke dag bv 1 of 2 mg af. Je moet wel een weegschaal hebben tot 0,000 achter de komma Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
doorbijter Geplaatst 17 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2020 Zo gaat t ook t geleidelijkst en de minste kans op ontwenningsverschijnselen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ometon Geplaatst 17 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2020 Die weegschaal heb ik maar 1/4 pil is erg klein en die moet dan in 4 stukjes dat lukt nog net ! Wellicht moet ik dan 0.125 MGR afbouwen per maand IPV 2 weken ? Dus elke week 0.031 MGR 0mgerekend naar valium ongeveer 0.31 MGR Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ometon Geplaatst 17 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2020 Zo klein is 1/4 pil Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
doorbijter Geplaatst 17 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2020 Kun je niet van de hele pil vijlen? Hoe zwaar weegt die hele pil? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ometon Geplaatst 17 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2020 Ashton manual zegt 0.5 mgr clonazepam is 10 mgr valium andere zeggen dat het 5 MGR valium is ? Dus weet ik niet meer wat ik moet geloven ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ometon Geplaatst 17 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2020 https://globalrph.com/medcalcs/benzodiazepine-converter-dosage-conversions/ kijk deze even van clonazepam 0.5 MGR naar Diazepam. Geeft 5 MGR aan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ometon Geplaatst 17 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2020 Pil weegt 0.148 Ik neem 4x per dag 1/4 pil in en wil telkens1/4 pil weghalen naverloop van tijd zodat ik van 4x per dag naar 3x per dag kan en dan naar 2x per dag etc 1/4 pil weegt 0.037 mgr Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
doorbijter Geplaatst 17 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2020 Zelf ben ik conform de ashton manual overgestapt. 2 mg lora naar 20 mg dia. Psychiaters hier gebruiken vaak 10 mg voor 2 mg, dus de helft. Daar had ik t zeker niet op gered. Maar die 20 was aan de hoge kant. Ik denk dat t ergens in t midden zit, dus als je van 7 mg uitgaat, zit je denk ik aardig goed. Kun je niet elke dag 1 mg van de tablet vijlen? En als de tablet niet ze veel weegt, msc 2 dagen op dezelfde dosis vijlen. Een andere manier zou ik ook niet weten. Misschien iemand anders op t forum?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ometon Geplaatst 17 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2020 De tablet is 0.148 mg dus hoe kan ik daar 2 MGR van afvinken want 2 MGR is groter dan de pil zijn gewicht? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ometon Geplaatst 17 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2020 Sorry bedoel 1 MGR Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
doorbijter Geplaatst 17 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2020 Dan kun je elke dag 0,001 er af vijlen en doe je er 148 dagen over. Of beginnen met 0,002 eraf, kijken hoe dat gaat en als dat Te zwaar wordt naar 0,001. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ometon Geplaatst 17 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2020 1/4 pil is 0.037 Wou per week 0.009 afbouwen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ometon Geplaatst 17 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2020 0.001 is niet weegbaar ook niet op mijn precisie weegschaal 0.3 of o.4 lukt nog net Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
doorbijter Geplaatst 17 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2020 En als je je heel goed blijft voelen misschien l 0,003, maar persoonlijk zou ik je dat niet adviseren. Kijk, er zijn mensen die heel makkelijk kunnen afbouwen en weinig klachten hebben. Dan zou je sneller kunnen gaan. Maar heb je wel last van tolerantie of ontwenning dan zou ik t heel langzaam doen om zo ellende als je gestopt bent te voorkomen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ometon Geplaatst 17 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2020 Is 0.009perwerk te veel ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
doorbijter Geplaatst 17 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2020 2 minuten geleden zei Ometon: 1/4 pil is 0.037 Wou per week 0.009 afbouwen Je kunt kijken hoe dat gaat en je tempo aanpassen als je te veel klachten krijgt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ometon Geplaatst 17 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2020 Tempo bedoel je tijd Dus die week of Denk je dat de hoeveel heid 0.009 te veel is ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ometon Geplaatst 17 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2020 En die 0.002 hoe vaak moet ik dat doen Elke of elke 2 dagen ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden