Spring naar bijdragen

Het ging zo goed


Christopher

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allen,

Onlangs heb ik mij voorgesteld en wat een mooie en ontvankelijke reacties heeft dat geleverd zeg, ik werd er helemaal fijn van! Ik had aangegeven er helemaal klaar mee te zijn (drinken) omdat ik steeds vaker en meer ging drinken. Ik zit inmiddels al zo'n 7 maanden thuis met een burn-out. Helemaal leeg, compleet opgebrand en dat op 28 jarige leeftijd. Blijkbaar is de IT in de financiele sector als teamleider niet een opbeurende plek voor een vrij sensitief persoon. Die tijd thuis is echt een uitdaging, vooral omdat mijn vrouw vroeg op moet en ik een avondmens ben. 's Avonds alleen en gevoelig voor de verleiding alcohol is geen goede combinatie...Het lukt mij beter om niet elke dag te drinken maar gisteren heb ik weer teveel gedronken. Waarom? Gewoonte, valse beloftes van geluk, ontspanning en euforie. En ik sta het gewoon toe omdat ik soms klaar ben met het voeren van de strijd. Anyway...vandaag drink ik niet. Dat is wat binnen mijn invloed ligt en is een haalbaar doel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom terug!

Burnout betekent een bug in de relatie tussen jou en je werk. Het is niet volledig jouw schuld en het is ook niet volledig de schuld van je werk. De relatie moet anders, anders (zelfs als je van baan zou veranderen) geven dezelfde oorzaken weer dezelfde gevolgen. Er zijn een hoop nuttige boeken over burnout en instanties waar je hulp kan krijgen.

En alcohol is zeker geen medicijn tegen burnout. Integendeel het staat je genezing in de weg. Als je voortdurend alles in de alcohol verzuipt leer je nooit naar jezelf luisteren en omgaan met werkstress.

Natuurlijk kunnen we soms klaar zijn met de strijd. In dat geval zijn er andere opties dan aan de zuip gaan. Bv gewoon naar bed, of naar buiten (wat sowieso goed is igv een burnout).

Sterkte en blijf vooral schrijven. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Christopher zelf heb ik drie burn-outs gehad. Maar.........en daar moet ik @bumperjim geen gelijk in geven. Het is vaak de combinatie: jou thuisrelatie, jou werkrelatie, jou werkuren. Ben je een perfectionist? Heb je nog meer kans op een burn-out. Ben je een gevoelig iemand, hopla komt er nog bij om meer kans hierop te hebbend. Het is niet enkel werk en jijzelf. Er zijn zovele factoren, afhankelijk hoe en wie je bent. Hoe je in het leven staat. 
Ik wilde hier even op reageren maar kom er graag later op terug, zo naar het inloopspreekuur voor mijn bloeddruk.
Maar dit wil ik alvast meegeven: drank helpt hier niet! Zoals @bumperjim aangaf, het maakt het alleen maar erger, zeker als je er nog medicatie moet bijnemen.
Het is een lapmiddel maar zo kom je nooit meer aan werken toe.
Een tijdje terug gekeken naar "De kringloop", of zoiets. Daar was ook een iemand van IT met een verantwoordelijke baan. Hij ook een burn-out, verandert van baan, de kringloop dus, en is hij nu een gelukkig man.
Mogelijk ook iets voor jou? Om een andere baan te zoeken?

 

Good luck en je weet..........met zijn allen zijn we er om te "kletsen" ;) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de reacties. Inmiddels ben ik vele sessies bij de psycholoog, therapeut en loopbaancoach verder en kan ik inderdaad stellen dat ik helemaal niet op mijn plek zat. Mijn kwaliteiten kwamen daar niet tot uiting en elke dag zoog mij nog meer leeg dan ik mij al voelde. Iemand legde het uit als een stoel met 4 poten; werk, prive, persoonlijkheid en gezondheid. Op een stoel met 3 poten kan je wel balanceren maar bij mij bleek ik nog maar op 1 poot te zitten, namelijk gezondheid. En dat begon ook zijn tol te eisen...

Ik ga verder zoeken naar een baan die bij mij past maar in de tussentijd is het echt vechten tegen de verleiding van tijdelijke verlossing, rust en genot...Ook zal ik dit verhaaltje inderdaad nog even plaatsen in de Wie is Wie pagina. Bedankt @GewoonDoen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...