Spring naar bijdragen

Hoopvol (ook met betrekking tot slapen!)


Aanbevolen berichten

Hi allen, 

Ik was bijna klaar met afbouwen, maar was nog heel angstig en sliep slecht, met nachtmerries. Door in het ziekenhuis te belanden op mijn vakantie zat ik ineens aan de clonazepam en ben ik nu weer opnieuw aan het afbouwen vanaf 8 mg valium, zit nu op 7,5, en begin vandaag met taperingsstrips! (van 7 naar 2, en van 2 naar 0mg valium)

Maar ineens slaap ik sinds een week goed! Ik voel me echt moe, maar niet zo 'wired' meer, en moet ook echt gapen. Ik hoef niet zo vaak meer naar de wc 's nachts en kan als ik even wakker word me gewoon omdraaien en verder slapen. Dat heb ik echt een jaar al niet meer gehad!

Voel me ook vele malen beter, zowel fysiek als geestelijk, ik ben een stuk minder bang dat alles dat ik doe zal mislukken, mijn geheugen is beter, ik voel me vrolijker, meer verbonden met de wereld en ik kan het volhouden om voltijd te werken in mijn nieuwe baan (ook al werk ik er pas een paar weken) en durf plannen voor de toekomst te maken. 

Ik weet niet of dit een tijdelijk iets is, maar ik ben heel hoopvol voor de toekomst dat de taperingsstrips gaan helpen tot ik straks als het goed is 28 maart helemaal pam vrij ben en dat dan voor altijd wil blijven. Ik heb namelijk ook weer gevoel terug, ander gevoel dan angst en dat is ZOOO fijn, dan vraag ik me echt wat ik het afgelopen jaar gemist heb en waar ik zat al die tijd. Ik weet het uiteraard wel, maar ik wil niet meer dat ik daardoor waardevolle 'leef' tijd mis. 

Uiteraard ben ik nog bang dat de angst weer terugkomt, maar ik hoop zo dat dit een turning point is die ik ons allen gun! Tijd heelt alles... uiteindelijk 

En in mijn uitgebreide post van gisteren hebben jullie kunnen lezen dat ik al een aantal jaar aan het 'aanklooien' ben geweest met afbouwen, herstarten etc... 

bewerkt door Meisjeamsterdam
Link naar opmerking
Deel via andere websites

lieve Meisjeamsterdam,

Het is natuurlijk echt goed mogelijk dat je je beter voelt op dit moment, want je lichaam krijgt nu weer een behoorlijke dosis benzo's . Ontwenning en benzoschade worden nu even niet meer gevoelt en alles kan normaal functioneren.
Ik hoop dat de taperingstrips je helpen en dat je er snel weer vanaf bent. Ik heb mijn 'fingers crossed 'voor je dat het gewoon goed blijft gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Kan niet meer, 

Ik krijg inderdaad nu weer benzo's, maar ik kan je vertellen dat ik op die clonazepam in Costa Rica me behoorlijk k*t voelde en superangstig! En dat was echt een hoge dosis. Daarna heb ik het omgezet weer in valium en dat voelde twee weken lang hetzelfde, ik ben nu in ieder geval een week dat ik me stabiel, goed en hoopvol voel. Ik kan natuurlijk niet garanderen dat dat blijft, maar ik probeer dit voor mezelf ook op te schrijven en hier te delen (naast in mijn eigen dagboek) dat ik ernaar terug kan kijken als ik me een dag weer slechter voel. En taperingsstrips zullen het altijd beter doen dan afbouwen per 2 mg zoals ik in Portugal deed... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...