Spring naar bijdragen

Alprazolam omgezet naar diazepam


Brien79

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal,

ik wil graag van de benzo’s af. Ik bleef al een jaar hangen op 3 x 0.125mg alprazolam en ben in overleg met huisarts en apotheek sinds afgelopen vrijdag geswitcht naar 2x2 mg diazepam.

Ik vond het doodeng om over te stappen. De eerste dag ging het wel, maar zaterdag voelde ik me echt niet lekker. Zondag een eind gewandeld en toen was ik wel ok. Maandag ging redelijk.

Gisteren (dag 5) moest ik voor het eerst sinds de switch weer werken en dat was pittig. Ik had twee afspraken die veel stress gaven en gisterenavond zag ik het even niet meer zitten, kon alleen maar huilen en werd bang dat dit nooit meer over gaat en dat ik nooit meer mezelf word.

Ik voel me gespannen, zenuwachtig, heb hoofdpijn, voel me soms onwerkelijk. Ook rillerig, het gevoel dat m’n hart te snel klopt.
Ik ben van plan nog 2 weken op deze dosering te blijven en dan met een 7 weeks schema van de apotheek af te bouwen van 2mg diazepam naar 0. 
 

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Is dit te doen?

Ik zoek steun, tips, ervaringen en hoop van mensen te horen dat dit goed komt en over gaat. 

Ik wil zo graag weer mezelf zijn... 

Alvast bedankt voor jullie reacties 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moghu Brien,

Welkom hier. We hebben een huiskamer waarin zo'n beetje alles besproken wordt ook de klachten die jij nu beschrijft. Als je daar naar toe gaat en de vraag nog eens stelt krijg je zeker antwoord. Die klachten zijn erg pijnlijk maar heel herkenbaar. Zien we je daar?:rose: 

Ik zal even een h. kamer draadje van vandaag aan maken.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...