Spring naar bijdragen

Hoge dosis lorazepam

Louisa

Aanbevolen berichten

Ik ben door het forum aan het rondsnuffelen en ik vind niemand die aan zo'n absurd hoge dosis zit als ik... 13.5 mg lorazepam. Of heb ik het mis? Ik zoek een buddy.

Ik kan niks meer en wordt steeds slechter met mijn brein en elke dag is overleven. Gevoel dood te gaan. Wacht op afbouwkliniekoproep. 

En dan moest ik mijn AD verhogen van de psychiater. Werd alleen maar slechter sindsdien. Het is dat mijn man de ashtManuel heeft gevonden en we erachter kwamen dat veel klachten van de tolerantie benzo kon komen. Een kundige oudere psychiater zei maar zorgwekkend maar ik weet niet waarom je de klachten hebt. Ik wilde afbouwen maar dat mocht niet want ik was nog te kwetsbaar. Werd geweigerd bij de ggz opname. Dan had ik al maanden op minder kunnen zitten op een moment dat het nog beter ging dan nu... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo @Louisa

Wat ontzettend naar dat je in deze situatie zit. Goed dat je man de Ashton Manual heeft gevonden. AD ophogen heeft ook geen zin. De benzo’s zijn idd het probleem. Eigenlijk zou ik je adviseren om het niet via en kliniek af te bouwen. Alle klinieken halen je er veel te snel vanaf en dit is niet snel te doen. Het beste is een langzame vermindering van dosis door thuis af te bouwen. Een soort micro tapering. Of taperingstrips maar ik weet niet of dat te betalen is voor jou. Je kan zelf ook een liquid taper doen of een vijlmethode met een juweliersweegschaaltje. Op die manier kan je heeeeeeel langzaam elke dag je dosering verminderen en als het teveel wordt even stabiliseren voordat je de volgende stap zet. In afbouwklinieken wordt je hooguit 4 weken opgenomen, dus dan moet je in die tijd zo’n hoge dosering afbouwen. Dat is echt niet te doen. Ik weet niet in welke omgeving je woont? Jellinek ondersteund deze langzame manier van afbouwen namelijk wel. Ik raad je aan zoveel mogelijk kennis op te doen, artsen bagataliseren de ontwenningssymptomen. Deze medicatie is echt afschuwelijk. 
In onderstaande link wordt het belang van langzaam afbouwen ook benadrukt. Heel veel sterkte

https://www.tweedekamer.nl/downloads/document?id=e4ba9453-3490-408e-961c-89c4e28a87d9&title=Document%20%20%27Verantwoord%20afbouwen%20van%20medicijnen%20die%20onttrekkingsverschijnselen%20kunnen%20veroorzaken.%20Wat%20is%20daarvoor%20nodig_%27.pdf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Louisa je kan ook overwegen een overstap te maken naar valium (zoals de Ashton methode zegt), maar dat geeft geen garanties. Bij de ene pakt dat goed uit, de ander wordt daar nog zieker van. Ook een nadeel hiervan is, dat er diverse omrekentabellen in omloop zijn. Ashton zit hoger in equivalent dan de artsen. Het zou kunnen dat mensen daarom zo ziek worden. De meeste artsen willen niet het equivalent aanhouden wat Ashton adviseert of zetten je in 1 keer om, terwijl Ashton adviseert dit in gedeeltes te doen... Dit zou een reden kunnen zijn waarom het vaak mis gaat.

Dit is een voorbeeld van een micro taper manier. Sommige gebruiken water. Er zijn op internet diverse methodes te vinden. Mensen die een trage afbouw volgen hebben vaak meer succes. 

https://www.unintentionaladdict.com/micro-taper-method.html#

bewerkt door Annie87
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Annie87:

@Louisa je kan ook overwegen een overstap te maken naar valium (zoals de Ashton methode zegt), maar dat geeft geen garanties. Bij de ene pakt dat goed uit, de ander wordt daar nog zieker van. Ook een nadeel hiervan is, dat er diverse omrekentabellen in omloop zijn. Ashton zit hoger in equivalent dan de artsen. Het zou kunnen dat mensen daarom zo ziek worden. De meeste artsen willen niet het equivalent aanhouden wat Ashton adviseert of zetten je in 1 keer om, terwijl Ashton adviseert dit in gedeeltes te doen... Dit zou een reden kunnen zijn waarom het vaak mis gaat.

Dit is een voorbeeld van een micro taper manier. Sommige gebruiken water. Er zijn op internet diverse methodes te vinden. Mensen die een trage afbouw volgen hebben vaak meer succes. 

https://www.unintentionaladdict.com/micro-taper-method.html#

O ja en mn man heeft 2 weken in zijn vakantie grondig onderzoek gedaan en kwam op het zelfde uit. Langzaam!!!! En hij kwam al met tapering. Maar Erik paling zei me dat thuis afbouwen met zo'n hoge dosis beter gemonitoord kon worden in het ziekenhuis. Dat was zijn advies in het Radboud. Ik mocht thuis maar dat was niet zijn advies.  

Daarbij heb ik ooit valium gehad en dat deed niks bij me. Dus ik wil van de lorazepam naar beneden. Toch een ander middel dat anders kan werken. 

En grappig dat zei mn man ook al in 1x op de valium is niet verstandig. Moet in delen. Hij heeft goed onderzoek gedaan, want wat je zegt zei hij ook haha

bewerkt door Louisa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Louisa:

O ja en mn man heeft 2 weken in zijn vakantie grondig onderzoek gedaan en kwam op het zelfde uit. Langzaam!!!! En hij kwam al met tapering. Maar Erik paling zei me dat thuis afbouwen met zo'n hoge dosis beter gemonitoord kon worden in het ziekenhuis. Dat was zijn advies in het Radboud. Ik mocht thuis maar dat was niet zijn advies.  

Daarbij heb ik ooit valium gehad en dat deed niks bij me. Dus ik wil van de lorazepam naar beneden. Toch een ander middel dat anders kan werken. 

En grappig dat zei mn man ook al in 1x op de valium is niet verstandig. Moet in delen. Hij heeft goed onderzoek gedaan, want wat je zegt zei hij ook haha

Goedzo wat fijn dat je zo’n man hebt! En fijn dat Erik Paling het belang van langzaam afbouwen in ziet. Meer dan dit kan je niet doen. Veel rust nemen, aan jezelf denken en luisteren naar je lichaam tijdens afbouwen. Als het voor je gevoel te snel gaat even de dosis vasthouden. Jullie heb goed je huiswerk gedaan. Moet goedkomen. Veel sterkte en succes 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Annie87:

Goedzo wat fijn dat je zo’n man hebt! En fijn dat Erik Paling het belang van langzaam afbouwen in ziet. Meer dan dit kan je niet doen. Veel rust nemen, aan jezelf denken en luisteren naar je lichaam tijdens afbouwen. Als het voor je gevoel te snel gaat even de dosis vasthouden. Jullie heb goed je huiswerk gedaan. Moet goedkomen. Veel sterkte en succes 

Dank Je. Ik zie er enorm tegen op. Ben heel erg overprikkeld... en Nijmegen is ver van huis...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...