Spring naar bijdragen

Slapen zonder zolpidem


Ien

Aanbevolen berichten

Ik ben nu 3 weken van de zolpidem af. Alleen het slapen gaat nog niet echt goed. Vannacht maar 1 uurtje geslapen. Het liefs wil ik dan een zolpidem nemen maar ik ben sterk en blijf het zonder proberen. Hoe lang duurt het voordat je lichaam weer goed kan slapen zonder slaappil?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Ien:

Ik ben nu 3 weken van de zolpidem af. Alleen het slapen gaat nog niet echt goed. Vannacht maar 1 uurtje geslapen. Het liefs wil ik dan een zolpidem nemen maar ik ben sterk en blijf het zonder proberen. Hoe lang duurt het voordat je lichaam weer goed kan slapen zonder slaappil?

Ha @Ien, dat is lastig te zeggen, het verschilt per individu. Hoe lang heb je Zolpidem geslikt? Je lichaam en brein moeten weer wennen aan het missen van het medicijn, je receptoren moeten de tijd krijgen om te herstellen. Dat gaat lukken, maar zal meer dan waarschijnlijk met geode en slechte nachten afgewisseld worde, De goede nachten worden talrijker en de slechte nachten minder in aantal, tot je er geen last meer van hebt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Op 3-12-2019 om 10:05 zei Ien:

Ik ben nu 3 weken van de zolpidem af. Alleen het slapen gaat nog niet echt goed. Vannacht maar 1 uurtje geslapen. Het liefs wil ik dan een zolpidem nemen maar ik ben sterk en blijf het zonder proberen. Hoe lang duurt het voordat je lichaam weer goed kan slapen zonder slaappil?

Hallo @Ienhoe is het jou gelukt om de zolpidem af te bouwen?Slik nu al 5 jaar lang met tussenpozen zolpidem.Krijg van de huisarts maar 10  stuks voor een maand voorgeschreven. Het wordt steeds moeilijker om het elke keer weer te stoppen want een nacht zonder zolpidem slaap ik 0 uren en ben ik de hele dag gesloopt. Slim ook 10 mg amitryptoline een uur voor het slapen gaan maar heb het idee dat dat niks doet.

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo @Ienhoe is het jou gelukt om de zolpidem af te bouwen?Slik nu al 5 jaar lang met tussenpozen zolpidem.Krijg van de huisarts maar 10  stuks voor een maand voorgeschreven. Het wordt steeds moeilijker om het elke keer weer te stoppen want een nacht zonder zolpidem slaap ik 0 uren en ben ik de hele dag gesloopt. Slim ook 10 mg amitryptoline een uur voorhet slapen gaan maar heb het idee dat dat niks doet.

 

 

 


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Ik zat dagelijks op 7 mg zolpidem ( stukje afgebroken van 10 mg tablet) maar de zolpidem deed eigenlijk haast niets meer. En ik wilde deze niet verhogen. Ik heb toen van de dokter olanzapine gekregen.5 mg. Dit is eigenlijk een middel wat gebruik wordt tegen een psychose, maar ik heb het gekregen omdat het als bijwerking slaperigheid had. Deze heb ik een uur voor het slapen gaan genomen en als ik naar bed ging die 7 mg zolpidem. Dit ging heel goed. De eerste nacht gelijk 9 en een half uur geslapen. En zo heb ik elke week een stukje van de zolpidem afgehaald. Dus toen een week 6 mg . Toen een week 5 mg enz.enz  Tot ik op nul zat.  Bij de laatste mg ging het wel moeilijk. Weer slechte nachten. Maar ik heb doorgezet en heb nu al bijna 5 weken geen zolpidem meer aangeraakt. Ik slik ook geen olanzapine meer. Het lichaam moet echt weer leren om het zonder zolpidem te doen en dat heeft tijd nodig. Ik heb ook wel eens een nacht dat ik pas om 4 uur in slaap val. Maar er zitten ook hele goede nachten bij, dat ik wel 8 a 9 uur slaap. Ik voel mij ook veel beter nu ik geen zolpidem meer slik. Ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt gehad, en ik hoop dat het jou ook gaat lukken om van die rotzooi af te komen. Veel sterkte ermee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Murphy:

Hallo @Ienhoe is het jou gelukt om de zolpidem af te bouwen?Slik nu al 5 jaar lang met tussenpozen zolpidem.Krijg van de huisarts maar 10  stuks voor een maand voorgeschreven. Het wordt steeds moeilijker om het elke keer weer te stoppen want een nacht zonder zolpidem slaap ik 0 uren en ben ik de hele dag gesloopt. Slim ook 10 mg amitryptoline een uur voorhet slapen gaan maar heb het idee dat dat niks doet.

 

 

 


 

Ha @Murphy, 10 mg Amitryptiline is echt ene minidosering. Het wordt off label soms voorgeschreven tegen pijn of om beter te slapen. Mijn echtgenote heeft het ook (20 mg , maar dat is ook weinig) en zij vindt ook dat het niets doet. Het werkt in die dosering in elk geval niet als antidepressivum, wat het van oorsprong wel is. 
Ik snap de huisarts wel. eens in de 3 dagen Zolpidem zou niet verslavend werken. Als je de nachten zonder Zolpidem echt niet slaapt lig je dus 20 nachten per maand wakker? Dat is absurd. Eigenlijk is de enige optie om Zolpidem af te bouwen, dan krijg je de natuurlijke slaap weer langzaam terug. Heb je al eens over die optie nagedacht? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...