Spring naar bijdragen

H. Kamer van 2 December 2019


Deligaf1

Aanbevolen berichten

Goedemiddag!

Hoe is het met jullie?

Hier gaat het met ups and downs af en toe ben ik zo wanhopig wat ik er allemaal mee aan moet. Om 15.50 naar de huisarts misschien toch wel verstandig om naar het GGZ te gaan ook al zie ik daar sterk tegen op. Ik merk ook dat de AP die ik slik dat die niet werkt voor de klachten die ik heb. 
 

Groetjes.
 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

34 minuten geleden zei Deligaf1:

Goedemiddag!

Hoe is het met jullie?

Hier gaat het met ups and downs af en toe ben ik zo wanhopig wat ik er allemaal mee aan moet. Om 15.50 naar de huisarts misschien toch wel verstandig om naar het GGZ te gaan ook al zie ik daar sterk tegen op. Ik merk ook dat de AP die ik slik dat die niet werkt voor de klachten die ik heb. 
 

Groetjes.
 

 

lieve Tim, las dat je het heel zwaar hebt idd. Ontzettend k...

misschien kan je de AP langzaam gaan afbouwen? Het is allemaal rommel die je toch maar weer extra slikt. In Duitsland hebben ze zelfs hele andere richtlijnen dan hier. Daar mag het gebruik van een AP echt maar zo kort mogelijk. Het zijn ook geen geneesmiddelen. Soms helpen ze symptomen wat te onderdrukken, maar als dat bij jou niet het geval is, zou ik voorstellen om heel langzaam te gaan afbouwen. Ze worden toch met ernstige bijwerkingen in verband gebracht. Ik hoop dat je snel meer rust vind. Dikke knuffel en sterkte 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Annie87

Bedankt voor je bericht.

Ik had het ook gehoord van Tygo in de psychiatrie, belachelijk allemaal mensen met weet ik veel hoeveel diagnose bestempelen. 

Die AP’s ik weet het het is grootte rotzooi ik slik ze ook liever niet als wel, als ik weer wat stabieler ben moet ik ook weer terug naar mijn oude dosering. Vanuit daar kan ik nog altijd kijken hoe verder.

Ik ben me ook dan zwaar aan het af vragen wat ik zelf bij de GGZ wil gaan halen. Ik ben ook al 4 diagnoses verder en er niet beter op geworden. 

Groetjes en jij ook veel sterkte!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Deligaf1:

@Annie87

Bedankt voor je bericht.

Ik had het ook gehoord van Tygo in de psychiatrie, belachelijk allemaal mensen met weet ik veel hoeveel diagnose bestempelen. 

Die AP’s ik weet het het is grootte rotzooi ik slik ze ook liever niet als wel, als ik weer wat stabieler ben moet ik ook weer terug naar mijn oude dosering. Vanuit daar kan ik nog altijd kijken hoe verder.

Ik ben me ook dan zwaar aan het af vragen wat ik zelf bij de GGZ wil gaan halen. Ik ben ook al 4 diagnoses verder en er niet beter op geworden. 

Groetjes en jij ook veel sterkte!

 

Ik snap het heel goed! Ik heb het gevoel dat ik vanuit de overheid een bepaalde richting in geduwd word. Zijn je klachten (door de benzo’s veroorzaakt, want alles wat er nu aan klachten is, nog nooit eerder in mijn leven gehad en niet voor het starten met benzo’s), niet zichtbaar?? Dan is het psychisch. Je moet een behandeling volgen. Door het uwv voel ik me erg die richting opgeduwd maar zie zelf niet in wat een psycholoog voor mij kan doen. Behalve dat ik misschien even een uurtje kan zaniken. Maar dat neemt het gevoel in mijn hoofd alsof ik een aanval ga krijgen of beroerte krijg niet weg, dat gaat mijn sensorische klachten zoals zenuwpijn en een elektrisch gevoel wat ik sinds de benzo’s heb gekregen, niet wegnemen. Dus tja. Wat ga ik daarmee opschieten?? Ik probeer het spelletje maar mee te spelen, maar eigenlijk is het te triest voor woorden. Maar ik wil niks meer slikken en dat zegt mijn verslavingsarts gelukkig ook; er is geen medicatie tegen de ontwenningsklachten van een benzo of een ad. Ben heel benieuwd want krijg straks een nieuwe psycholoog. Hoop dat je straks je ap kan gaan afbouwen. Sterkte :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Annie87

Je haalt de woorden uit mijn mond. Tegen mij werdt ook indertijd gezegt je kan kiezen of je gaat weer 0,1 mg diazepam slikken of je accepteerd die klachten. 
 

Ik kom net terug van de HA, hij stelde mij voor om laagdrempelig op te starten met de praktijk ondersteuner van de GGZ binnen de huisartsen praktijk. De alternatieve therapeut mocht er ook bij betrokken worden voor energy psychologie, daar ben ik heel blij mee. 
 

Die druk van uit de overheid en maatschappij die herken ik ook goed. Medicatie en therapie, en weer gaan werken als het een beetje gaat dat is mij al zo vaak gebeurd. 

Ook in mijn omgeving loop ik ook tegen een hoop onbegrip aan.

jij ook veel sterkte en succes
 

  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Annie87:

niet zichtbaar?? Dan is het psychisch. Je moet een behandeling volgen. Door het uwv voel ik me erg die richting opgeduwd maar zie zelf niet in wat een psycholoog voor mij kan doen. Behalve dat ik misschien even een uurtje kan zaniken. Maar dat neemt het gevoel in mijn hoofd alsof ik een aanval ga krijgen of beroerte krijg niet weg, dat gaat mijn sensorische klachten zoals zenuwpijn en een elektrisch gevoel wat ik sinds de benzo’s heb gekregen, niet wegnemen. Dus tja. Wat ga ik daarmee opschieten?? Ik probeer het spelletje maar mee te spelen, maar eigenlijk is het te triest voor woorden. Maar ik wil niks meer slikken en dat zegt mijn verslavingsarts gelukkig ook; er is geen medicatie tegen de ontwenningsklachten van een benzo of een ad.

Dan mag ik van geluk spreken dat de Antes waar ik nu zit mij gewoon serieus nemen...en hulp willen bieden met de klachten die over blijven naar de stop... om daar mee leren om te gaan in de tijd naar het  herstel zowel fysiek als mentaal....Het zal waarschijnlijk niet direct kunnen want ik ben uitgeschakeld..... maar die ruimte is er wel voor mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Deligaf1 ja die druk vind ik echt heftig. 
 

@mevrouwtje54 die druk ervaar ik voornamelijk van het uwv. Destijds snapten de artsen er ook niks van, maar bij jellinek heb ik nu wel artsen gevonden die het serieus nemen en het begrijpen. Het uwv snapt er alleen niks van, vreselijke instantie. Ze snappen niet dat ze het nog erger maken met deze druk en stress. 
veel sterkte ook voor jou 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 3-12-2019 om 12:31 zei Deligaf1:

@Annie87

Hoe is dat bij jou verlopen met het uwv? Ik ben tot op heden al 2x gebeld hoe het met mijn herstel is.
Hebben ze tegen jou gezegd dat je naar een psycholoog ofzo moest gaan voor de klachten die jij had of naar een arbo arts?

Ja alles word op psychisch gegooid dat ben ik zo spuugzat want dat is het niet. Het psychische is secundair. Wie wordt er nou niet depressief van als je zo ziek bent. Belachelijk gewoon want het is schade. Op internet is echt veel te vinden ook over bijwerkingen na psychische medicatie die niet meer weg gaan, extrapiramidale klachten... bijvoorbeeld dit artikel; 

https://www.ntvg.nl/artikelen/extrapiramidale-bewegingsstoornissen-na-gebruik-van-flunarizine/volledig

Of het nou een AD een AP een benzo is, anti epileptica.... er zijn vele soorten middelen die ernstige bijwerkingen veroorzaken die niet lijken weg te trekken. Geen haar op mijn hoofd dat ik ooit deze zooi nog inneem. De klachten die ik voel hebben geen zak met angst te maken. Het is een intense pijn, een elektrisch/stromend gevoel door mijn lichaam wat ondraaglijk is, een vreemd gevoel in mijn hoofd, spiertrekkingen en spasmen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Annie87

Dat traject ga ik binnenkort ook te gemoed ben ik bang voor heb een brief thuis gekregen voor een telefonische afspraak. 

Het is wel makkelijk voor hun omdat zo te zeggen dat het aan de psyche ligt. Kan je weer naar z’n arts gaan en die adviseerd weer pillen dan is het cirkeltje weer rond. Ik zou daar zeker niet in mee gaan groot gelijk Annie.

Bij mij deden ze dat ook een keer zo, en als ik dat niet deed ‘belemerde’ ik mijn herstel en kreeg ik geen uitkering meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Deligaf1:

@Annie87

Dat traject ga ik binnenkort ook te gemoed ben ik bang voor heb een brief thuis gekregen voor een telefonische afspraak. 

Het is wel makkelijk voor hun omdat zo te zeggen dat het aan de psyche ligt. Kan je weer naar z’n arts gaan en die adviseerd weer pillen dan is het cirkeltje weer rond. Ik zou daar zeker niet in mee gaan groot gelijk Annie.

Bij mij deden ze dat ook een keer zo, en als ik dat niet deed ‘belemerde’ ik mijn herstel en kreeg ik geen uitkering meer.

Ja ik voel me door het uwv heel erg die hoek ingedrukt. Ze bleven maar hameren op; wat is nou je behandeling. Ik ben helemaal geflipt tegen die arts aan de telefoon; “u luistert niet! Ik werd ziek vanwege hele andere gezondheidsproblemen, die zijn al lang over en nu zit ik met de schade van mijn verkeerde behandeling. Hier is geen behandeling voor!” 
Ik zat nog te denken, in het allerergste geval, als dit wordt gezien als niet meewerken aan mijn behandeling, dan laat ik het voorschrijven, haal ik het op bij de apotheek en gaat het gewoon bij het chemisch afval. Zeg ik daarna, het werkt ook niet en krijg bijwerkingen. Ik zou het heel erg triest vinden als dat zou moeten, maar ik heb Jellinek nu wel achter me staan. Die zeggen dat er geen behandeling is. Ook heb ik nu de uitslag van mijn dna onderzoek en als je die naast mijn verhaallijn legt, valt alles op z’n plek. Een aantal leverenzymen werken bij mij vertraagd, hierdoor is de kans op (ernstige) bijwerkingen groot en dit zijn precies de enzymen die nodig zijn om de medicatie om te zetten, waar ik zo extreem op reageerde. Dus het zou wel hele idioot moeten zijn als een arts hier nog tegenin wil gaan. Ik zit ook zeker nog te denken om er een tuchtzaak van te maken. Maar eerst moet alles iets rustiger worden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heftig Annie, dat het allemaal zo heeft moeten gebeuren en dan heb je ook zelf onderzoek gedaan en dat wordt dan meteen in de doofpot gegooit. Ik heb ook veel research gedaan maar er is totaal niks wat kan helpen alleen tijd staat ervoor. En er is helaas geen erkende diagnose voor ontwenning syndromen of iets dergelijks volgens mij. Anders was er wel meer erkenning voor geweest. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...