Spring naar bijdragen

Benzo afhankelijk


Cesje

Aanbevolen berichten

Al vaker heb ik benzo's voorgeschreven gekregen maar kon ik dit prima af en toe, zo nodig gebruiken. 

Tot vorig jaar... inmiddels moet ik helaas zeggen dat ik al een jaar volledig afhankelijk ben van de benzo's. Lorazepam, Oxazepam, Temazepam... allemaal tegelijk en door elkaar. Hoeveelheden die niet oke waren en zijn.

Vlak voor de zomer is het gelukt om mijn grootste vriend en vijand, de lorazepam, te stoppen.

De oxazepam verminderen was ook behoorlijk goed gelukt tot een max van 20 a 30 mg per dag. Helaas gaat het alleen de laatste 1.5 maand weer helemaal mis. Tot wel 60, 70, 80 mg per dag. Kan inmiddels helaas niet anders zeggen dan dan ik zo vreselijk afhankelijk ben en ook niet meer zie hoe ik hier vanaf ga komen.

Kan alle steun gebruiken, ga binnenkort onder begeleiding afbouwen maar kom hier vast wat meelezen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag @Cesje, allereerst welkom hier.

Wat knap dat je de Lorazepam hebt afgebouwd, dat is een heel zware benzo om af te bouwen. 
Als je de Oxazepam wilt afbouwen dan moet je beginnen om je dosis vast te zetten op een bepaalde hoeveelheid. Dat kan bijvoorbeeld 60 mg zijn.
Dit kun je dan het beste in overleg met je arts laten omzetten in Diazepam. Equivalent van 60 mg Oxazepam is ongeveer 20 mg Diazepam. 
Het voordeel van Diazepam ten opzichte van Oxazepam is dat het langwerkend is en daardoor gemakkelijker is af te bouwen dan het kortwerkende Oxazepam. Bovendien zijn de doseringen/tabletten van Diazepam gemakkelijker te gebruiken voor afbouwen. 

Veel succes en sterkte! 
Ik nodig je uit om ook een kijkje te nemen in onze dagelijkse huiskamer. Dat vind je onder Ditjes Datjes en Dagdraad. In de huiskamer komen lotgenoten en ervaringsdeskundigen bijeen en kun je meepraten en steun en tips ontvangen bij je afbouw. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor je reactie. De lorazepam heb ik eigenlijk niet echt afgebouwd maar daar ben ik cold turkey mee gestopt in opname. Daarnaast werd er nog allerlei medicatie aangepast, was geen pretje maar weet dus eigenlijk niet welke ellende van de lorazepam was en welke van de andere medicatie. Het is in ieder geval inderdaad een vreselijk middel.

De oxazepam is nog wel een lastig verhaal want eigenlijk mag ik er maximaal 2 per dag, dat is wat ik voorgeschreven krijg. Alleen de laatste 2 maanden staan ze het een beetje toe dat ik mijn recepten eerder verleng maar ik vermoed dat ze mijn dosering niet op 60mg per dag zullen willen vastzetten wanneer ik ga afbouwen. Maar goed, dit zal ik moeten overleggen.

Ze hebben het wel gehad over omzetten naar een ander middel, dat zal dan inderdaad diazepam zijn vermoed ik. 

Zal eens kijken naar de dagelijkse topics, bedankt voor de tip!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...