Jack Geplaatst 14 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2013 Hoi, ik ben Jack en gestopt met drinken. Althans dat probeer ik.... Ben altijd een stevige drinker geweest, maar sinds 4 jaar, na een aantal nare gebeurtenissen, loopt het de spuigaten uit. Heb in korte tijd veel voor mn kiezen gehad en die drank haalde heerlijk die scherpe kantjes er af. Werd alleen steeds meer en steeds vaker. Maar, ben ook nog alleenstaande vader van 2 dochters en voel het leven door mn vingers glippen, dus heb mezelf een halt toegeroepen. Het valt me zwaar, dus hopelijk kan ik wat steun putten uit mede-lotgenoten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 14 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2013 Heel goed dat je de zaak aanpakt, Jack. Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 14 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2013 Welkom hier Jack. De eerste stap is het erkennen dat je een probleem hebt; de tweede om er wat aan te doen! Was jij hier vroeger ook al eens? Zo niet, dan was het een ander in een vergelijkbare situatie. Ik heb de internetbehandeling van Tactive gedaan. Dat heeft mij inzicht gegeven in waarom ik dronk en wat speciaal mijn valkuilen zijn. Nog belangrijker: om alternatieven te ontwikkelen voor moeilijke momenten. Ik dronk altijd vanaf een uur of vijf en nu neem ik voor die tijd een beker bouillon, of soep. Het is sowieso verstandig om te zorgen dat je voldoende en gezond gegeten en gedronken hebt, want dat vermindert de trek. We hebben hier een virtuele huiskamer, op de dagdraad, ditjes en datjes. Daar zijn regelmatig mensen te vinden die over van alles en nog wat kletsen. Heb je een vraag, of heb je steun nodig, kom daar dan en we proberen je te helpen. Mochten we je per ongeluk niet horen, roep dan duidelijker, want het is geen opzet. Ook als je trek krijgt: eerst hier komen voordat je overstag gaat voor die fles! Mocht je struikelen, dan weer opstaan, kijken hoe het kwam en met hernieuwde moed weer verder. Ik wens je veel succes en vooral doorzettingsvermogen. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jack Geplaatst 14 mei 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 mei 2013 Dankjewel Lytse, Nee, ik ben hier nog niet actief op het forum geweest. Lees al wel een tijdje mee. Helaas weet ik precies wat mijn valkuilen zijn. Stress, zorgen, omstandigheden.. Ben sinds mijn huwelijk is gestrand steeds meer gaan drinken, toen verloor ik mijn dierbare broertje na een gevecht van een maand aan een nare ziekte, en kwam ik vervolgens thuis te zitten na dat de zaak failliet ging. Dit alles binnen 2 jaar tijd. Gevolg nog meer drinken en nog meer zorgen. Nu met een steeds slechter wordende financiele situatie, mijn hoge hypotheek en de zorg voor mijn kinderen wordt de situatie steeds nijpender. Dan is alcohol mijn beste maat. Het vervelende is dat die maat alleen steeds vaker en vroeger op de dag op bezoek komt. Scheelt ook dat er hier meestal niemand aanwezig is om mij terug te fluiten. Ergo; om mijn leven weer op te kunnen pakken moet ik weer een baan zien te vinden en mijn leven op de rails zien te krijgen. Dat kan alleen door afscheid van mr Booze te nemen. Een besluit met mn verstand en mede onder druk van dierbaren. En ik haat het dat ik nu geen lekker wijntje kan nemen! Gelukkig zijn nu de winkels dicht. Grtz Jack Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 14 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2013 Hi Jack, Op de diverse draadjes zijn allerlei tips om de trek uit te zitten, bijv. de keukenwekker methode. Ook helpt afleiding zoeken. Sommige mensen hier hebben alle achterstallige klussen en onderhoud in hun huis inmiddels gedaan! Mijn trigger is chronische pijn. Daar kan ik niets aan veranderen, dus het enige wat ik kon veranderen is de manier waarop ik ermee omga. Nu, zonder drank, luister ik beter naar mijn lichaam en ga naar bed als het moet. Voorheen probeerde ik met een glaasje op nog even door te gaan. Ja, je hebt inderdaad steeds meer nodig en je wordt ook niet meer zo snel dronken, maar o, o, je arme lijf! Alleen al voor je kinderen hoop ik, dat je door kunt zetten. Je moet eens zien hoeveel nieuwe mogelijkheden er dan op je weg komen en je kunt ze dan pakken, omdat je niet halfdronken thuis zit! Kijk maar eens op de andere verhalen bij "wie is wie" en je zult verbaasd staan dat er zoveel mensen problemen hebben met drank. Sociaal geaccepteerd, maar ondertussen ga je kapot. Zet hem op hoor! Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeffrey Geplaatst 14 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2013 Welkom Jack, Ikzelf ben ook net gestopt met drinken.Iedereen zn eigen ellende en hoe ze ermee omgaan.Dat geldt natuurlijk ook voor mij. Dit forum geeft me een hoop steun en heb zelfs deze week mijn doellijn ruimschoots gehaald! Ik ben er ook zeker nog niet, heb vaak mijn problemen "weggedronken"maar het is het vooruitschuiven en ontkennen van je gevoelens en die kan je alleen maar echt de baas als je nuchter bent.Ik zal anders met mijn emoties moeten omgaan.Geldt voor de meesten onder ons natuurlijk. Zet hem op.Doe het voor je kids!Niet te hard van stapel lopen, maar wel doorzetten. Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 14 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2013 Hoi Jack, welkom hier. Nare omstandigheden beschreef je die de aanleiding waren om meer te gaan drinken. Wil je ervan af dan moeten we met de oorzaken aan de slag. Stoppen met drinken maakt dat mogelijk, maar dan begint het pas dus. vriend Booze zal je er niet bij helpen en dat weet je wel denk ik. Wat was je vóór je een stevige drinker was, weet je dat nog? Hit the road Jack:moon: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 17 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2013 Hoi Jack, Ja ik haat het ook als ik wil drinken. En dan toch.... En het helpt niet. Je hebt even de roes. Achteraf een kater en de omstandigheden zijn niet veranderd. Ik drink vaak om zorgen, angsten en stemmingswisselingen kwijt te raken. O en dat werkt wel. Maar EVEN. En wat heb ik daar aan? Wat heb jij daar aan? Het lost helemaal niets op. Het maakt alles nog veel erger en ingewikkelder. Je kunt pas wat aan je problemen doen als je werkelijk nuchter bent. Ik wens je heel veel sterkte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden