DootjesR Geplaatst 13 oktober 2019 Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2019 Ik had gelezen dat door teveel glutamaat en te weinig GABA in het vrees-centrum van je amygdala je paniek-aanvallen en angst-aanvallen krijgt. Dat door teveel glutamaat en te weinig GABA in het geheugen-centrum van je hippocampus je indringende herinneringen en opdringere gedachtes krijgt. Zelfde geld voor je frontale lob waarbij je cognitief leervermogen wegvalt. Iemand die hier meer verstand van heeft? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Annie87 Geplaatst 14 oktober 2019 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2019 Wat er allemaal precies gebeurt in de hersenen onder het afbouwen of stoppen met een middel, weten ze nog niet goed. Wel dat er een verstoring is tussen alle neurotransmitters en dat die allemaal verkeerde signalen afgeven. De boel is uit balans. En als dat niet in balans is, krijg je hele rare klachten zoals je zelf omschrijft, maar ook alle andere ontwenningssymptomen; pijn, hallucineren, angst, lichamelijk ziek voelen, hartkloppingen, duizeligheid, DP/DR, depressie, trillen, etc etc... GABA schijnt remmend te werken op alle andere neurotransmitters. Dus als het niet goed meer zit met je GABA dan ben je de Sjaak. Dat is dus het geval in benzo ontwenning. Wat me ook opvalt is dat heel veel ziektes worden veroorzaakt door een disbalans in neurotransmitters; Parkinson, epilepsie, migraine, depressie.... neurotransmitters samen met hormonen; ze sturen al je lichaamsfuncties aan. Eigenlijk is het allemaal zo logisch. Als je eenmaal weet hoe de medicatie werkt vind ik het allemaal ongelooflijk eng; er treden veranderingen op in de hersenen bij ssri’s, benzo’s, ap... dus zomaar stoppen gaat gewoon niet. Ons brein stuurt ons lichaam aan. Ik zou willen dat ik me er van tevoren ontzettend in verdiept had. De wetenschap en farmacie sleutelt aan ons brein met al deze vreselijke gevolgen... Dit is alles wat ik ervan weet... er zou veel meer onderzoek naar gedaan moeten worden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Spinder Geplaatst 14 oktober 2019 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2019 10 minuten geleden zei Annie87: Ik zou willen dat ik me er van tevoren ontzettend in verdiept had. De wetenschap en farmacie sleutelt aan ons brein Ik ook! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Annie87 Geplaatst 14 oktober 2019 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2019 1 uur geleden zei Spinder: Ik ook! Het is precies zoals dr Ashton in haar docu zegt; “we hebben zo’n mooi instrument in ons hoofd, wat er zo lang over heeft gedaan om zich zo te ontwikkelen en tja, ga je daarmee knoeien.....” Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden