Spring naar bijdragen

Voorstellen


Harjet

Aanbevolen berichten

Hoi hoi...

Ik ben Harjet en wil verandering brengen in mijn drinkgedrag.

1 fles wijn per avond hoort er gewoon bij ik wil dit niet meer maar zie erg tegen het stoppen op.

Bang dat ik niet kan slapen ga piekeren etc, etc.

Door er over te schrijven hoop ik meer bewust te worden van mijn gedrag en hier steun te vinden.

Er is zoveel wat alcohol je NIET brengt waarom doe je het dan toch??

Gr Harjet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Harjet,

Welkom bij Adb!

Je stelt jezelf meteen al een goeie vraag:

waarom doe je het dan toch?

Als je daar het antwoord op weet ben je al een stuk verder.

Kom hier maar veel schrijven en meelezen met de anderen,

dat heeft mij ook veel geholpen!

Succes en sterkte:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De meeste mensen doen het op "het draadje"waar wij nu op schrijven.

Dit is jouw eigen draadje.

Maar die is wel in het openbaar, dus kan je ook commentaar krijgen op alles wat je schrijft. Meestal heel opbouwend en goed bedoeld.

Of er ook een privédagboek is weet ik niet.

Maar die zou je bv ook op een ander plekje op je computer kunnen maken.

Groetjes

En als je op het balkje van ditjes, datjes,dagdraad drukt kom je in onze huiskamer

terecht. Daar wordt bijna het klokje rond gechat, heel gezellig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Harjet

De eerste stap heb je al gemaakt in de goede richting

Het is goed om je drinkgedrag in beeld te brengen...waarom drink je eigenlijk?

Waarom kun je niet slapen?

Waarom lig ik te piekeren?

Wat doet het me als ik een avond niet drink...kan ik zonder?

Alcohol lost niks op...het verzacht hoogstens tijdelijk

En alcohol vraagt altijd om meer

Er valt genoeg te lezen op het forum..en je staat niet alleen

Schroom niet om hulp te zoeken

Succes...je bent het waard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie lieve berichten en zo snel al!!

Dan schrijf ik gewoon hier verder ..en verander mijn titel in "mijn dagboek".

Ik heb bewust het plaatje van de clown gekozen omdat ik leef als een clown.

Voor de buitenwereld de "sterke" vrouw en ik heb moeite om mij kwetsbaar op te stellen.

Kom uit een zeer streng gelovig gezin met 8 kinderen 2 maal naar de kerk hoedje op rok aan en een speciale school bezoeken.

In 1990 leerde ik de vader van mijn 3 kinderen kennen ik was gelukkig met hem maar toen ik in verwachting was van ons vierde kindje 10 jaar geleden kwam boven water dat hij een ander had.

Dit deed pijn veel pijn ik voelde mij zo aan de kant gezet!

Ons jongste kindje is levenloos geboren ook dit heb ik weggedrukt om maar door te gaan.

Ik werd gedwongen voor mijzelf en de kids te zorgen werkte (en nog) 40 uur per week ik moet zeggen dat ik mijn werk op zich als begeleidster op een woongroep met veel plezier doe maar als ik s avonds thuiskom is het kaarsje uit en lokt de fles wijn.

Ik kom dan in een "heerlijke" roes , hoef niet na te denken over mijn verantwoordelijkheden en immers "morgen weer een dag".

Het uiteindelijke resultaat is dus vaak brak op het werk verschijnen , structuur in het huishouden kwijt en niet de aandacht aan de kids kunnen geven die zij verdienen.

Ik zit dus in een cirkel waar ik erg tegen op zie om die te doorbreken.

Heb moeite met relatie's aangaan want wat ik niet aanga kan ik ook niet verliezen ik ben al teveel mensen plotseling verloren door de dood of andere reden.

Dit was een beetje in hoofdlijnen mijn levensverhaal vanaf nu ga ik mijn dagboek hier bijhouden hoe het mij vergaat met een leven zonder verdoving en natuurlijk krijg ik hier graag feed back op.

Hoe ga ik een dag vullen zonder verdoving ..lijkt mij vreselijk lang duren.

Ik zal eens een kijkje gaan nemen op het dag draadje....dank jullie wel!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeker een heftig verhaal. Ik zit vaak met de tranen in mijn ogen de verhalen van andere mensen te lezen. Nu ook weer.

Hoop echt dat het stoppen met drinken gaat lukken Harjet.

En jij bent de enige die dat in de hand heeft, niemand anders.

En schrijf alles wat je op je hart hebt.

Niemand oordeelt hier over je en je bent anoniem, dus dat is een veilig gevoel.

Ga er voor meid:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik zo vluchtig lees,doe jij het helemaal niet zo slecht he

Gezin,fulltime baan,alleenstaand tis niet niks

Hoop onverwerkt ellende die door de alcohol verdoezelt word

Vergeten willen we graag..maar of dit de oplossing is?

Schrijven helpt voor vele mensen om iets duidelijk te krijgen

Goed begin is het halve werk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Harjet
Hoi hoi...
Ik ben Harjet en wil verandering brengen in mijn drinkgedrag.
1 fles wijn per avond hoort er gewoon bij ik wil dit niet meer maar zie erg tegen het stoppen op.
Bang dat ik niet kan slapen ga piekeren etc, etc.
Door er over te schrijven hoop ik meer bewust te worden van mijn gedrag en hier steun te vinden.
Er is zoveel wat alcohol je NIET brengt waarom doe je het dan toch??

Gr Harjet.quote>


Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Harjet
Hoi hoi...
Ik ben Harjet en wil verandering brengen in mijn drinkgedrag.
1 fles wijn per avond hoort er gewoon bij ik wil dit niet meer maar zie erg tegen het stoppen op.
Bang dat ik niet kan slapen ga piekeren etc, etc.
Door er over te schrijven hoop ik meer bewust te worden van mijn gedrag en hier steun te vinden.
Er is zoveel wat alcohol je NIET brengt waarom doe je het dan toch??

Gr Harjet.quote>


Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie dat ik hier een foutje maak ik wilde mijn titel veranderen maar dat lukt nog niet erg...weet iemand hoe dat moet?

Lissy ik wil graag een online dagboek zodat ik ook feed back kan ontvangen dus schrijf hier gewoon verder.

Idd huttula ik moet mijn verleden verwerken en dat is niet echt leuk ik zal er dwars door heen moeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Harjet: Van mij ook welkom hier. Vanwege een zware verkoudheid zit ik nu maar kort aan de computer. Het verhaal dat ik geschreven heb op het draadje van Joanne, voor Joanne en Lucid, is ook voor jou bedoeld nu. Zou je het daar even willen lezen a.u.b.

Ik wens je heel veel sterkte en succes.

Aan Lucid suggereerde ik al dat jullie misschien wel maatjes kunnen worden. Jullie zitten in dezelfde fase. Geen idee of het klikt hoor, ik roep maar wat.

Lytse.:present:

Dat van die titel weet ik niet. Je zou het aan de moderator kunnen vragen. Onder aan de berichten staat altijd die mogelijkheid aangegeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Harjet
Ik zie dat ik hier een foutje maak ik wilde mijn titel veranderen maar dat lukt nog niet erg...weet iemand hoe dat moet?




quote>


Je kunt de titel veranderen door je eerste bericht hier bovenaan te Bewerken. Dan opent het en zie je bovenin het balkje waarin de titel staat. Weghalen en iets anders tikken. :)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Harjet,

Ik ben ook nog niet zolang op ADB en gebruik "wie is wie" ook als een soort dagboek, dit doe ik hoofdzakelijk voor mezelf ( stok achter de deur ) of ook wel voor anderen

die er misschien lering uit trekken.

Persoonlijk heb ik er geen probleem mee dat dit openbaar is wat misschien niet voor een ieder geld. In het algemeen kom ik ook in het dagelijks leven openlijk uit over mijn alcohol probleem ( ik schreeuw het natuurlijk niet van de daken ).

Voor nu veel plezier en steun gewenst,

Taurus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve mensen bedankt voor alle lieve berichten en adviezen ik voel mij hier erg welkom.

Alle feed back is welkom ook kritische mits het uit een goed hart komt ...ik moet er wel bij zeggen dat ik kritiek ontvangen soms een pijnlijke zaak is (1 van mijn redenen voor mijn drinkgedrag) Het gevoel het niet goed te doen heb ik in mijn jeugd vaak moeten horen dat pijnlijke gevoel komt dan weer boven , toch wil ik hiermee leren omgaan.

Het vertrouwen in mensen zal weer moeten groeien ook als mensen te dichtbij komen vind ik lastig . pffffffffffffff wat zit een mens toch ingewikkeld in elkaar het is niet gauw goed (smiley) want die kan ik nog niet vinden.

Afleiding zoeken is idd een goed idee Joanne ben s avonds wel moe maar goed daar moet ik nog een oplossing voor bedenken.

Liefs Harjet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

DAG 1.

5.15 gaat de wekker ik mag weer vandaag na 5 keer gesnoezeld te hebben moet ik er toch echt uit.

Direct schiet het door mij heen vandaag is het een bijzondere dag , sinds tijden een alcoholvrije dag ik kan me de laatste dag zonder alcohol niet meer herinneren.

Het voelt alsof ik een belangrijke relatie heb uitgemaakt een relatie die niet goed voor mij is , laat ik mijn "vriend" Alco noemen.

Onderweg in de auto denk ik aan hem ik begin te beseffen dat het een soort loverboy is , iemand die misbruik van je maakt en heel goed op mijn zwakke kanten kan inpraten ....en meestal kan ik geen tegenstand bieden.

Vandaag is het anders , gisteravond heb ik hem verteld dat ik vandaag geen contact wilde eens kijken hoe het zonder "vriend" Alco gaat en ik moet zeggen dat is me bijzonder goed is bevallen.

Om 15.00 ben ik vrij.... in de auto moet ik wel even aan de gedachte wennen dat ik niet gelijk naar hem toe kan nee ik ga gelijk naar huis met me myself and i.

Wie dat is mezelf zonder Alco dat moet ik nog ontdekken.. het lijkt me eenzaam , moeilijk en confronterend .

Toch als ik terug denk aan mijn relatie met Alco dan komt er niet veel goeds naar boven hij had (en heeft me misschien nog wel) in zijn macht MAAR VANDAAG NIET!!

Thuis gekomen ga ik gelijk aan de slag in huis , de afwas aan kant , badkamer en toilet schoon , boven stofzuigen en dan lekker met dochterlief op de bank.

"Wat heb je het lekker netjes en gezellig mam" zo die heb ik weer in de pocket.... even betrekt mij een enorm geluksgevoel.

Dochterlief is vandaag weer voor het eerst thuis komen wonen na een jaar samengewoond te hebben wat niet liep zoals ze gehoopt had.

Mijn relatie tussen Alco en haar is niet goed , ze klikken niet samen , het heeft al voor veel wrijving gezorgd tussen die 2 maar vandaag voelt ze zich helemaal thuis alleen bij mij.

Vandaag LEEF ik tenminste! en of ik het definitief uitmaak weet ik nog niet.... ik zou wel willen maar zit zo aan hem vast , vast aan een foute man :-( Hoe woest aantrekkelijk kan een foute man toch zijn!

Ik besluit bij de dag te leven en heb verteld dat hij morgen ook niet welkom is dat is voorlopig voldoende...ik weet dat het niet makkelijk gaat worden hij kan namelijk nogal stalken , zeuren en verleiden is zijn grootste kracht.

Maar ik ben vandaag Alco de Baas en ben hier best trots op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een vriend die je

afhankelijk van hem maakt

is niet je vriend

kan zelfs je vijand worden.

dag per dag afkicken dus

jij zonder Alco

kan wel eens

minder eenzaam, makkelijker

en minder konfronterend zijn

dan waar je nu angst voor hebt.

(de mens die lijdt het meest

door het lijden dat hij vreest

dat nimmer op komt dagen

zo krijgt hij meer te dragen

dan hij te dragen kreeg)

Jij zonder Alco

wordt weer de jij

die je was vóór Alco

met wat eelt op je ziel

wat littekens hier en daar

maar mèt een sterke relatie

met jezelf:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zet hem op Harjet

zo gaat ie goed

uiteindelijk hoef je alleen maar nee te zeggen, je mist dan misschien iets, maar ja, we missen altijd wel ergens iets.

en alco, mis je niet echt, ja als kiespijn, want uiteindelijk doet het weer zeer.

dus, tegen jezelf, en ons, blijven zeggen, NEE, nu ff niet. een paar keer per dag, duurt maar 10 sec als je goed kijkt.

ach, ik spreek voor mijzelf natuurlijk, ik hoop dat het jou net zo lukt

sterkte en doorgaan!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jaen 4 wat een prachtig mooi gedicht!!

Ik print hem uit en stop deze in mijn portomenee!!! thxss xxx

Prima geslapen vannacht voor het eerst weer eens echt geslapen sinds tijden ook het inslapen was niet echt een probleem.

Earde die trek duurt idd maar even ik hoop deze te kunnen blijven doorstaan vandaag drink ik weer niet wat er ook gebeurd!

Scheelt dat ik avonddienst heb dat maakt het weer wat makkelijker en nu geen fles halen voor ik naar mijn werk rij omdat dat me altijd een soort van "rust" gaf nu besef ik dat de onrust groter is.

Dag 2 ik ben benieuwd hoe ik hem ervaren zal.

Hoelang duurt he eigenlijk voor de alcohol uit je lichaam is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag DAG 3

Gisteren viel het mee met de trek ik heb niet echt heftige trek momenten gehad wel was ik ontzettend moe!!

Ik moest mezelf gewoon voortslepen op het werk en viel ook als een blok in slaap thuis.

Vandaag weer alcoholvrij en dan is het weekend en dat zal wel wat moeilijker worden ben ik bang :-(( zal dit anders in moeten delen als normaal maar weet nog niet hoe.

In ieder geval eerst maar alleen aan vandaag denken "vandaag drink ik niet"!

Normaal gesproken zou ik op vrijdagavond fiks het weekend inluiden met een fles wijn ik zal nu op een andere manier ontspanning moeten zoeken.

Waar ik wel een beetje benauwd van wordt is dat misschien "nooit" meer drinken maar probeer die gedachte gelijk om te zetten in alleen "vandaag" anders zou ik gelijk de moed opgeven en een fles wijn gaan halen.

Ik kom ook wel eens op het dagdraadje (in ieder geval voor de dagpact) maar moet daar echt even tussen komen merk ik , het gaat ook allemaal zo snel en de tekst is zo weer weg daarom ook voor mezelf wil ik hier voorlopig blijven schrijven zodat ik mijn proces makkelijk terug kan lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Harjet,

Mooi beschreven, je verhaal van de eerste dag zonder je "vriend alco"

En je ga lekker meid. Nu het weekend, die zijn idd vaak lastig, maar ook daar zul je

een draai aan moeten geven.

Je schreef ergens dat je de emoticons nog niet had gevonden. Je drukt nu waarschijnlijk altijd op de onderste knop : beantwoorden. Maar als je beantwoorden rechtsboven indrukt (voor quote) dan krijg je een venstertje waar je emoticons kunt selecteren. Wel zo leuk en soms ook belangrijk heb ik gemerkt.

Succes verder en ik volg je op de voet:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...