Spring naar bijdragen

Afbouw lorazepam


Dutchess

Aanbevolen berichten

Ik heb anderhalve week geleden mijn laatste lorazepam ingenomen. Ik heb in 3 weken 3 Mg afgebouwd. In totaal heb ik het 3 maanden geslikt. Nog steeds heb ik te kampen met afkickverschijnselen, althans, ik denk dat dat het zijn. Zweten, paniekaanvallen, duizelig, overgeven, niet kunnen eten etc etc etc. Is het een normaal verschijnsel dat ik nu nog steeds met afkickverschijnselen te kampen heb? Ik maak me zo’n zorgen, en ben bang dat het nooit meer goed komt! Is er iemand die me gerust kan stellen? Of moet ik de rest van mijn leven kampen met deze klachten? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Dutchess:

Ik heb anderhalve week geleden mijn laatste lorazepam ingenomen. Ik heb in 3 weken 3 Mg afgebouwd. In totaal heb ik het 3 maanden geslikt. Nog steeds heb ik te kampen met afkickverschijnselen, althans, ik denk dat dat het zijn. Zweten, paniekaanvallen, duizelig, overgeven, niet kunnen eten etc etc etc. Is het een normaal verschijnsel dat ik nu nog steeds met afkickverschijnselen te kampen heb? Ik maak me zo’n zorgen, en ben bang dat het nooit meer goed komt! Is er iemand die me gerust kan stellen? Of moet ik de rest van mijn leven kampen met deze klachten? 

Dag @Dutchess, allereerst welkom hier! 

Ik ben zelf een ex-Lorazepamgebruiker. Heb even op 4 mg gezeten en heb uiteindelijk 1 mg afgebouwd in ongeveer 6 maanden. er g langzaam dus, omdat de eerste snellere afbouw mij ver terugwierp door te heftige ontwenningsverschijnselen. Je hebt 3 maanden 3 mg geslikt, dat is best een aardige dosering. Zo'n dosering afbouwen in 3 weken is erg snel. Dat verklaart voor mij jouws heftige afkickverschijnselen, want dat zijn het. Je bent pas anderhalve week gestopt. De afkickverschijnselen kunnen weken, soms maanden aanhouden. Dat verschilt erg per individu. 

Nu de geruststelling: het gaat over. Wanneer wet ik niet, maar je zult gaandeweg meer windows (goede periodes) ervaren. Het is beslist niet zo dat je de rest van je leven aan deze klachten vast zit. Geef het de tijd, wees aardig en mild voor jezelf. Het komt goed. Sterkte 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ciclad58 

dankjewel voor je bericht! Ik vroeg me al af wat Windows waren, ik had ze al eerder zien staan. Het klopt inderdaad dat er soms uren zijn dat het bijna weg is, dat is vooral in de avond. Ik moet maar hoop houden dat er steeds meer Windows komen! Ik heb 3 Mg inderdaad in 3 weken tijd afgebouwd. Het was, en is, zwaar! Ik wilde dit zodat ik weer auto kon rijden. Ik ben met lorazepam begonnen omdat de eerste weken start fluoxetine (Ad) een hel waren! Als ik had geweten dat ik dan ook nog eens door een hel ging met de afbouw van lorazepam, dan had ik deze nooit genomen! Wat een vieze troep is dat zeg! Eens maar nooit weer zeg ik nu. Fijn dat je me gerust hebt gesteld! Ik ga me daar maar aan vast houden! Gebruik jij helemaal geen lorazepam meer? En 3 Mg op een dag..... is dat echt veel? Ik dacht dat het nog wel mee viel. Voor de mensen die dit lezen ook heel veel sterkte gewenst met deze vreselijke strijd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Dutchess:

@ciclad58 

dankjewel voor je bericht! Ik vroeg me al af wat Windows waren, ik had ze al eerder zien staan. Het klopt inderdaad dat er soms uren zijn dat het bijna weg is, dat is vooral in de avond. Ik moet maar hoop houden dat er steeds meer Windows komen! Ik heb 3 Mg inderdaad in 3 weken tijd afgebouwd. Het was, en is, zwaar! Ik wilde dit zodat ik weer auto kon rijden. Ik ben met lorazepam begonnen omdat de eerste weken start fluoxetine (Ad) een hel waren! Als ik had geweten dat ik dan ook nog eens door een hel ging met de afbouw van lorazepam, dan had ik deze nooit genomen! Wat een vieze troep is dat zeg! Eens maar nooit weer zeg ik nu. Fijn dat je me gerust hebt gesteld! Ik ga me daar maar aan vast houden! Gebruik jij helemaal geen lorazepam meer? En 3 Mg op een dag..... is dat echt veel? Ik dacht dat het nog wel mee viel. Voor de mensen die dit lezen ook heel veel sterkte gewenst met deze vreselijke strijd. 

Ha @Dutchess, ik ben sinds december 2017 helemaal van de Lorazepam af en mijn afkickklachten zijn ook vrijwel allemaal verdwenen, soms nog wat onrust en  heel soms een minder goede nacht. 3 mg Lorazepam lijkt niet veel, maar Lorazepam is een potente benzo. 3 mg Lorazepam is ongeveer gelijk aan 30 mg Diazepam en 90 mg Oxazepam. Goed dat je er vanaf bent, nu nog even door de ontwenning heen bijten. Komt goed! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Cyclad58, 

 

jeetje! Ik zie het inderdaad!!!! 3 Mg lorazepam staat gelijk aan 100mg oxacepam! mijn hemel! 

Maar wat goed van je dat je al meer dan een jaar van die troep af bent! En ook super van je dat je hier mensen ondersteund in hun strijd tegen de benzo’s! Ik vind het anno 2019 erg raar dat deze pillen nog verstrekt mogen worden! Het is puur vergif! Het maakt mensen meer kapot dan dat ze er wat aan hebben. De meeste die hier zijn, zijn zo strijdkrachtig dat ze van die zooi af willen. Stel dat je niet zo strijdkrachtig bent?! Dan heb je gewoon echt een super groot probleem! Dan zou je je leven lang aan benzo’s moeten zitten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Dutchess:

Hoi Cyclad58, 

 

jeetje! Ik zie het inderdaad!!!! 3 Mg lorazepam staat gelijk aan 100mg oxacepam! mijn hemel! 

Maar wat goed van je dat je al meer dan een jaar van die troep af bent! En ook super van je dat je hier mensen ondersteund in hun strijd tegen de benzo’s! Ik vind het anno 2019 erg raar dat deze pillen nog verstrekt mogen worden! Het is puur vergif! Het maakt mensen meer kapot dan dat ze er wat aan hebben. De meeste die hier zijn, zijn zo strijdkrachtig dat ze van die zooi af willen. Stel dat je niet zo strijdkrachtig bent?! Dan heb je gewoon echt een super groot probleem! Dan zou je je leven lang aan benzo’s moeten zitten. 

Ja @Dutchess, ook jij behoort tot de dapperen! Er is inderdaad moed voor nodig om benzo's af te bouwen, zeker als de benzo's langdurig geslikt worden. Ik ken een aantal personen die al heel lang benzo's gebruiken (iemand zelfs al bijna 40 jaar Diazepam) en zij komen er denk ik niet meer vanaf. 

Ik heb het afgelopen jaar na het afbouwen ook vaak gedacht "geef mij maar weer benzo's, dit is niet te doen" als de afkickverschijnselen weer heftig bezit van me namen. Dat is echter de oplossing niet, we moeten er doorheen, dat is de enige weg. 

Ik wil je ook uitnodigen om mee te praten in onze dagelijkse huiskamer. Daar komen gebruikers, afbouwers en ervaringsdeskundigen bijeen om over de afbouw te praten of gewoon over de alledaagse dingen. Je vindt de huiskamer onder Ditjes datjes en Dagdraad. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...