Spring naar bijdragen

Mijn ontwenningsverschijnselen


Annie87

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

hierbij een lijst met alles waarmee ik te maken heb gehad en soms nog steeds mee te maken heb, klachten nemen wel af en zijn niet meer zo ernstig als in het begin. Ik bouw nu heel rustig af dmv taperingstrips. Misschien hebben sommigen er iets aan. Of herkennen sommige mensen het. Ik blijf het bizar vinden hoeveel dit met je lichaam kan doen. Ik had deze klachten niet of nauwelijks toen ik eraan begon (alleen beetje paniekklachten, lichte  zenuwen, concentratie stoornis en soms duizeligheid, vermoeidheid) Eigenlijk zijn dit klachten die gewoon bij overspanning horen) 

Klachten:

-Vermoeid, uitputting 

-huilbuien

-Angstig; uit zich in allerlei vreemde angsten; agorafobie (had ik helemaal niet!) maar ook obsessies met bijvoorbeeld eten; ik wil dat alles door en door gaar is vanwege angst om ook nog eens ziek te worden tijdens afbouwen. Ik wil ook niet in de buurt zijn van mensen die ook maar een beetje verkouden zijn uit angst om ook nog eens griep te krijgen. 

-Nervositeit (buikzenuwen) 

-vaak plassen (maar dit waren mijn oorspronkelijke klachten, ik moet blijkbaar vaak plassen van nervositeit.) 

-Slecht slapen, veel nachtmerries

-Somber / depressief (in begin zelfs suïcidaal) 

-Niet tegen prikkels kunnen (geen tv, slecht tegen muziek.)

-concentratie en geheugen problemen (lijk wel dementerend af en toe, heb zelfs een briefje op de voordeur als ik uit huis ga; sleutels mee en telefoon mee! Komt omdat ik lang in een delier heb gezeten) 

-delier gehad, behoorlijk langverward en gedesoriënteerd geweest.

-slecht kunnen lezen ivm concentratie maar ook wazig zien

-hartkloppingen 

-duizelig 

-misselijk

-paniekaanvallen (vooral bij drukte) 

-afgevallen terwijl ik veel eet.

-eetlust en opeens trek in hele andere dingen die ik normaal nooit at. (Lijk wel zwanger! Ben het niet hoor)

-dissociatie klachten, zowel depersonalisatie als derealisatie

-trillen/ inwendig beven. (In begin zelfs zo erg dat ik niet eens normaal thee in kon schenken en een appel kon schillen) 

-verspreken soms, moeite met praten

-moeite met luisteren

-diarree

-illusionaire gezichtsvervalsing (golvende vloer, trillende deurkruk)

-dronkenmansgang

-heel soms geluiden horen tijdens inslapen, die dus niet echt zijn.

-schichtig/schrikachtig 

-lichte spierpijn

-bandgevoel om hoofd

-lichte oorsuizingen 

-gevoelloosheid (in het begin, ik had een enorme keelontsteking, mijn keel zag er niet uit, maar voelde dit amper! Dat was dan weer eens een voordeel)

-in rare shocktoestand verkeerd eerste dagen. Als een emotieloze zombie heb ik de kerst cadeautjes zitten uitpakken)  

-ook heb ik in het begin dingen gehoord en geroken waarvan ik nu denk dat dat hallucinaties zijn geweest, weet dit niet zeker want mijn gehoor was ook heel scherp, alles kwam keihard binnen! de hele nacht ambulances gehoord (wonen vlak bij ziekenhuis), en toen ik zo hevig transpireerde in de eerste dagen en halfdood op bed lag rook ik een hele chemische geur. Alsof mijn lijf al het gif er aan het uitwerken was. Heb geen idee of het echt geweest is. 

Bizarre dingen dus. 
Wat zijn jullie gekste ervaringen geweest? 
Liefs 
Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Annie87:

Hoi allemaal,

hierbij een lijst met alles waarmee ik te maken heb gehad en soms nog steeds mee te maken heb, klachten nemen wel af en zijn niet meer zo ernstig als in het begin. Ik bouw nu heel rustig af dmv taperingstrips. Misschien hebben sommigen er iets aan. Of herkennen sommige mensen het. Ik blijf het bizar vinden hoeveel dit met je lichaam kan doen. Ik had deze klachten niet of nauwelijks toen ik eraan begon (alleen beetje paniekklachten, lichte  zenuwen, concentratie stoornis en soms duizeligheid, vermoeidheid) Eigenlijk zijn dit klachten die gewoon bij overspanning horen) 

Klachten:

-Vermoeid, uitputting 

-huilbuien

-Angstig; uit zich in allerlei vreemde angsten; agorafobie (had ik helemaal niet!) maar ook obsessies met bijvoorbeeld eten; ik wil dat alles door en door gaar is vanwege angst om ook nog eens ziek te worden tijdens afbouwen. Ik wil ook niet in de buurt zijn van mensen die ook maar een beetje verkouden zijn uit angst om ook nog eens griep te krijgen. 

-Nervositeit (buikzenuwen) 

-vaak plassen (maar dit waren mijn oorspronkelijke klachten, ik moet blijkbaar vaak plassen van nervositeit.) 

-Slecht slapen, veel nachtmerries

-Somber / depressief (in begin zelfs suïcidaal) 

-Niet tegen prikkels kunnen (geen tv, slecht tegen muziek.)

-concentratie en geheugen problemen (lijk wel dementerend af en toe, heb zelfs een briefje op de voordeur als ik uit huis ga; sleutels mee en telefoon mee! Komt omdat ik lang in een delier heb gezeten) 

-delier gehad, behoorlijk langverward en gedesoriënteerd geweest.

-slecht kunnen lezen ivm concentratie maar ook wazig zien

-hartkloppingen 

-duizelig 

-misselijk

-paniekaanvallen (vooral bij drukte) 

-afgevallen terwijl ik veel eet.

-eetlust en opeens trek in hele andere dingen die ik normaal nooit at. (Lijk wel zwanger! Ben het niet hoor)

-dissociatie klachten, zowel depersonalisatie als derealisatie

-trillen/ inwendig beven. (In begin zelfs zo erg dat ik niet eens normaal thee in kon schenken en een appel kon schillen) 

-verspreken soms, moeite met praten

-moeite met luisteren

-diarree

-illusionaire gezichtsvervalsing (golvende vloer, trillende deurkruk)

-dronkenmansgang

-heel soms geluiden horen tijdens inslapen, die dus niet echt zijn.

-schichtig/schrikachtig 

-lichte spierpijn

-bandgevoel om hoofd

-lichte oorsuizingen 

-gevoelloosheid (in het begin, ik had een enorme keelontsteking, mijn keel zag er niet uit, maar voelde dit amper! Dat was dan weer eens een voordeel)

-in rare shocktoestand verkeerd eerste dagen. Als een emotieloze zombie heb ik de kerst cadeautjes zitten uitpakken)  

-ook heb ik in het begin dingen gehoord en geroken waarvan ik nu denk dat dat hallucinaties zijn geweest, weet dit niet zeker want mijn gehoor was ook heel scherp, alles kwam keihard binnen! de hele nacht ambulances gehoord (wonen vlak bij ziekenhuis), en toen ik zo hevig transpireerde in de eerste dagen en halfdood op bed lag rook ik een hele chemische geur. Alsof mijn lijf al het gif er aan het uitwerken was. Heb geen idee of het echt geweest is. 

Bizarre dingen dus. 
Wat zijn jullie gekste ervaringen geweest? 
Liefs 

Wat een lijst, @Annie87

Mijn vreemdste en meest beangstigend ervaring was een moment in de 1e week nadat ik volledig was afgebouwd. 

Ik lag toen 's middags op bed om wat bij te komen en zag het schilderij aan de muur alle kanten opgaan. En geloof me, ik had geen druppel gedronken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 28-1-2019 om 07:51 zei Annie87:

Hoi allemaal,

hierbij een lijst met alles waarmee ik te maken heb gehad en soms nog steeds mee te maken heb, klachten nemen wel af en zijn niet meer zo ernstig als in het begin. Ik bouw nu heel rustig af dmv taperingstrips. Misschien hebben sommigen er iets aan. Of herkennen sommige mensen het. Ik blijf het bizar vinden hoeveel dit met je lichaam kan doen. Ik had deze klachten niet of nauwelijks toen ik eraan begon (alleen beetje paniekklachten, lichte  zenuwen, concentratie stoornis en soms duizeligheid, vermoeidheid) Eigenlijk zijn dit klachten die gewoon bij overspanning horen) 

Klachten:

-Vermoeid, uitputting 

-huilbuien

-Angstig; uit zich in allerlei vreemde angsten; agorafobie (had ik helemaal niet!) maar ook obsessies met bijvoorbeeld eten; ik wil dat alles door en door gaar is vanwege angst om ook nog eens ziek te worden tijdens afbouwen. Ik wil ook niet in de buurt zijn van mensen die ook maar een beetje verkouden zijn uit angst om ook nog eens griep te krijgen. 

-Nervositeit (buikzenuwen) 

-vaak plassen (maar dit waren mijn oorspronkelijke klachten, ik moet blijkbaar vaak plassen van nervositeit.) 

-Slecht slapen, veel nachtmerries

-Somber / depressief (in begin zelfs suïcidaal) 

-Niet tegen prikkels kunnen (geen tv, slecht tegen muziek.)

-concentratie en geheugen problemen (lijk wel dementerend af en toe, heb zelfs een briefje op de voordeur als ik uit huis ga; sleutels mee en telefoon mee! Komt omdat ik lang in een delier heb gezeten) 

-delier gehad, behoorlijk langverward en gedesoriënteerd geweest.

-slecht kunnen lezen ivm concentratie maar ook wazig zien

-hartkloppingen 

-duizelig 

-misselijk

-paniekaanvallen (vooral bij drukte) 

-afgevallen terwijl ik veel eet.

-eetlust en opeens trek in hele andere dingen die ik normaal nooit at. (Lijk wel zwanger! Ben het niet hoor)

-dissociatie klachten, zowel depersonalisatie als derealisatie

-trillen/ inwendig beven. (In begin zelfs zo erg dat ik niet eens normaal thee in kon schenken en een appel kon schillen) 

-verspreken soms, moeite met praten

-moeite met luisteren

-diarree

-illusionaire gezichtsvervalsing (golvende vloer, trillende deurkruk)

-dronkenmansgang

-heel soms geluiden horen tijdens inslapen, die dus niet echt zijn.

-schichtig/schrikachtig 

-lichte spierpijn

-bandgevoel om hoofd

-lichte oorsuizingen 

-gevoelloosheid (in het begin, ik had een enorme keelontsteking, mijn keel zag er niet uit, maar voelde dit amper! Dat was dan weer eens een voordeel)

-in rare shocktoestand verkeerd eerste dagen. Als een emotieloze zombie heb ik de kerst cadeautjes zitten uitpakken)  

-ook heb ik in het begin dingen gehoord en geroken waarvan ik nu denk dat dat hallucinaties zijn geweest, weet dit niet zeker want mijn gehoor was ook heel scherp, alles kwam keihard binnen! de hele nacht ambulances gehoord (wonen vlak bij ziekenhuis), en toen ik zo hevig transpireerde in de eerste dagen en halfdood op bed lag rook ik een hele chemische geur. Alsof mijn lijf al het gif er aan het uitwerken was. Heb geen idee of het echt geweest is. 

Bizarre dingen dus. 
Wat zijn jullie gekste ervaringen geweest? 
Liefs 

@Annie87

Ik herken het bijna allemaal.

De gekste ervaring die ik heb mee gemaakt was toch wel van 40mg oxazepam cold turkey stoppen en dat ik naar de SEH moest toen ik bijna in een psychose terecht kwam. 

En wat je denk ik ook wel herkent en niet in je lijstje staat, bijna iedereen heeft hier wel last van gehad tijdens en na de ontwenning. En dat zijn intrusieve gedachtens

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...