Spring naar bijdragen

Sinterklaas


Extranaut

Aanbevolen berichten

Zou ik een slechte vader zijn als ik daarover gewoon de waarheid deel en stop met de sint te laten komen?

al die chinese rommel prikkelt mij mateloos. 

Misschien niet relevant, maar wel iets waar ik onder de roes nooit bij stil stond. Nu kan ik die verwennerij met rommel gewoon niet meer aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

misschien ligt het aan mij, maar er lijkt meer aan dan wat kadotjes kopen. Ze materialiseren en vragen dan een hoop rommel waar uiteraard rommel van komt. 

En tjah 9 december, ik heb ze niet ieder weekend he. De protestantse kerk viert Sinterklaas niet en eigenlijk vind ik dat zo slecht nog niet. Geen rommel, geen materialisme en geen uitleg nodig wat er mis met zwarte piet is.

ook kerstmis lijkt nu meer om kadotjes te draaien dan om de geboorte van Jezus,. Ik vind het niet leuk meer en de kados die ze vragen vinden ze na een week zelf niet leuk meer. 

Niet dat ik van tradities wil afstappen, maar het is hedendaags zo ver weg van tradities. Het gaat om krijgen, verlangen en uiteindelijk opruimen en weggeven aan het weeshuis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn ook mensen die cynisch doen over de protestantse kerk. Of over de katholieke. Het Jodendom. De Islam. Daar zijn bloedige oorlogen over gevoerd. Dat is een traditie die we helaas nog lang in stand zullen houden, vrees ik.

Mijn gevoel zegt: laat ieder nou het zijne en stoor je daar niet aan. Wie schiet daar nu wat mee op dat je er kwaad om wordt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als dat zou werken nam ik geen oxapezam he :)

Bidden heeft wel nut en effect, maar ik ben ook maar een mens. Het feest inclusief kerst heeft niets meer met tradities te maken. En nu ik door heel dat kozp gedoe eens de ware geschiedenis over Sint Nicolas las twijfel ik sterk of die man ooit echt bestaan heeft. De mirakels die ze hem toeschrijven trek ik toch sterk in twijfel. Waarom zou ik hen ook laten geloven in iets om later anders uit te leggen? 

Niet dat dit het ergste is, ze willen gewoon zinloze rommel. Ik woon ook niet zo groot en houd het liever ordelijk en overzichtelijk. Kados = rommel. 

bewerkt door Extranaut
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jij denkt dat ik een dealer ben, maar klanten prikkelen mij dus ik verkoop zeker niets.

je moet stalen zenuwen hebben in die business en altijd bereikbaar zijn,  dus neen, ik verkoop niets :)

wellicht bedoelde je wat anders? Als ik drugs liggen had zou ik er nu wel zelf aanzitten hoor :) enorm zwak moment vandaag en ben al gewend aan die oxapezam, ga bij de volgende visite wat zwaarders vragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja maar nu heb ik 5 euro voor 60 pillen betaald. 25 gram wiet betaal ik rond de 200 euro en is op anderhalve week op, soms sneller. 

Ik heb al gezien voor benzos. Wil gewoon niet door het leven met al deze prikkels en onzekerheden, dus beter iets slikken dan dan niets. Zolang ik maar niet drink ben ik bereid alles te slikken, maar het moet wel werken he.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Bor:

Life sucks. I know. 

Maar je bent net als ik gelovig toch. Kun je niet proberen om daar kracht moed en wijsheid uit te halen? 

Ik probeer dat wel steeds vaker en mij helpt dat omdat ik dat geloof. 

Of daarin geloof, tis maar net hoe je het omschrijven wilt. Dan maakt geen enkele geloofsovertuiging wat uit,.. Of je nu Katholiek bent of AA :D

Ik ben zeker niet katholiek hoor, beeldjes aanbidden is mijn ding zo niet ;) Het leven sucked niet, ik vind het leven mooi. Wat men er van maakt is een andere zaak. Jezus zei: de dag van het laatste oordeel zal zoals de dagen van Noach zijn. In die dagen maakten mensen de wereld kapot en was er genetische manipulatie, zoals vandaag dus. Als ik naar de diensten ga voel ik Jezus wel, maar ook daar bots ik op mijn anders zijn, ik,haat die confrontatie met mezelf. Het geloof helpt me wel de donkere zijde te weerstaan, ooit zat ik diep,in het occulte en kreeg dit ook via mijn opvoeding mee. Mijn vormsel is geen gemakkelijke, maar ik ben wel rotsvast overtuigd dat Jezus de weg naar het smalle pad is. Dat geloven is echter niet gelijk aan dat pad bewandelen.

slaapwel Bor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...