Spring naar bijdragen

hallo allemaal


thies

Aanbevolen berichten

Hoi! ik ben Thies. ik ben hier terecht gekomen via mijn hulpverlener van tactus.

ik doe daar het traject verslaving de baas.

ik drink al sinds mijn elfde, toen mijn vader overleed.

probleemdrinker schiet nog tekort, ik ben een emotioneel wrak.:brokenheart:

alles wat ik heb meegemaakt en maar een beetje moeilijk was heb ik weg gedronken.

eerst met een paar pilsjes, nu is dat een krat.

alles kwijtgeraakt, baan woonruimte vrienden.

ik heb nu alleen nog mijn zusje en haar gezin. daar woon ik nu ook nog.

morgen ga ik detox doen, dan word ik opgenomen en krijg ik intensieve behandeling.

De eerste week van mijn leven zonder alcohol in meer dan dertig jaar dagelijks drinken.

thies, 't staat er niet voor niets opquote>
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel Thies, vergeet dan maar niet om vóór morgen je zusje een dikke knuffel te geven.

En bedankt ook voor je verhaal. Een mooi voorbeeld voor iedereen ook die denkt dat wegdrinken van problemen iets anders is dan een illusie. Hoe klein en onschuldig dit ook begint, het blijkt telkens weer een eerste stap te zijn op weg naar minder dan niets.

Veel succes met de detox, maar vooral met het vervolg. Het kan enkel beter worden, hou je daar aan vast.

Hoop hier af en toe hier iets van je te horen. Alle beetjes helpen, zowel voor jou als voor ons.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Thies

en voor de detox:

veel sterkte en houd maar

voor ogen dat je nog héél lang

weer gezond kunt gaan leven.

En met je emoties leren omgaan zonder drank.

Ik heb het idee dat je nog steeds vrij jong bent,

dus nog een heel leven kunt oogsten:present:

je hebt hulp gevonden, vanaf nu hoef je het

niet alleen meer te doen dus.

Hopelijk lezen we je hier na de detox weer en

kunnen we wat voor je betekenen misschien.

succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thies, welkom hier.

Velen van ons zijn zo begonnen met drinken en waren tenslotte alles kwijt. Wat goed dat je zus je niet in de steek heeft gelaten.

Nu in de detox en dat wordt een turbo start van een nieuw begin. Eerst maar eens de alcohol uit je lichaam en dan nuchter kijken naar de voorbije puinhopen. Sommige kan je nog opruimen, andere zijn verspilde moeite, maar per dag werk je aan een nieuwe toekomst en daarmee een nieuw verleden.

Uit ervaring moet ik je wel vertellen dat het even duurt voordat mensen je weer gaan vertrouwen. Ze hebben al het nodige meegemaakt met ons en het duurt even voordat ze er weer in gaan geloven, uit vrees weer teleurgesteld te worden. Dat geeft niets.

Dag voor dag gaan we ervoor. Je bent hier onder gelijkgestemden en wat Jane al zei, je hebt waarschijnlijk nog een heel leven voor je. Wie weet wat de toekomst nog allemaal brengt voor je.

Heel veel succes en tot schrijfs,

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...