Spring naar bijdragen

Donderdag 13 september 2018


MarQ

Aanbevolen berichten

Van harte Adri. 

 

Nee, redden kan ik ook niemand. Heb het vaak geprobeerd. En doe het nog regelmatig. Ook op andere vlakken dan het adb proces.

'Voorleven' dat kan dan weer wel, met alle ups en downs, inclusief de aanloop naar het stoppen toe.

Aanraden om te stoppen ja, dat ook. Vanuit mijn eigen ervaring.

 

Wat er ook speelt, in mijn leven, de eerste niet meer nemen, elke dag opnieuw was het beste besluit ever.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Tientoi:

Waarom bang zijn voor de dood? Vanaf dat je geboren bent, heb je 1 zekerheid; je gaat dood! Iedereen gaat dood! Doodgaan is net zoiets als geboren worden. Heb jij angst omdat je geboren bent?

komt bij; angst voor iets wat onvermijdelijk is heeft geen nut. Ik kan ook de diepte in gaan “heb jij angst om te leven”? Doe ik niet. Leef je leven en weet dat je dood gaat. Nou en? Eeuwig leven is geen lolletje, denk ik ( Simone de Beauvoir; de sterfelijke mens- is dat de juiste titel?).

Ik weet niet waar je het allemaal over hebt 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond allemaal. Ik moet nog erg wennen aan de nieuwe vormgeving van deze site. Zit regelmatig verkeerd, oeps....... Nou ja.

Dit wordt mijn 3e avond zonder alcohol en ik begin me steeds rotter te voelen. Vorig jaar april ben ik gestopt met roken maar ik vrees dat dat kattepies was vergeleken met wat ik nu moet doen...........................Alles waarvoor ik anders een drankje nam komt nu naar voren: vermoeidheid, pijn in de botten, maar ook negatieve gevoelens als het zat zijn, geen zin hebben enz.enz.

Ik was heel blij met de reacties die ik van sommigen kreeg. Hoop dat het jullie ook gaat lukken. 

@LadyJane : dank voor je filmpje, kon het niet afspelen maar alleen al de 4 punten waren herkenning troef!

Ga weer strijken, morgen wordt een zware werkdag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag 3 is de moeilijkste dag Sara. Ik weet niet hoeveel je dronk maar je lichaam heeft 3 dagen nodig om het gif weg te werken, dat kost energie zonder dat je het door hebt. Daarnaast zit je nog in de ontwenning wat mentale energie kost. Na dag 3 word het lichamelijk makkelijker. Dag 7 is ook vaak rottig. Maar na deze periode is het nog alleen mentaal wat makkelijker klinkt maar misschien wel het moeilijkst is. Je zal merken als je doorzet dat het niks is vergeleken met stoppen met roken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...