Spring naar bijdragen

Onze huiskamer 31-8


Cyclad58

Aanbevolen berichten

17 minuten geleden zei Roberto:

Wat ik hier mee bedoel is dat ik soms denk dat alle klachten die mensen hier beschrijven psychosomatisch zijn en niet te wijten zijn aan de ontwenning van benzo's. 
Voor mijn gevoel schuiven veel mensen alles af op die ontwenning.
 

Je nuanceert het later in je bericht wat, maar wat je hier zegt is precies hetgeen de meeste artsen ook beweren. Ik hoef de Ashton manual maar te lezen om te weten dat het wél benzo ontwenning is. Dat er psychosomatische factoren bij (kunnen) komen zal ik niet ontkennen, maar het is toch echt zo dat benzo's je centrale zenuwgestel aantasten met alle mogelijke gevolgen van dien. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

56 minuten geleden zei Roberto:

Wat ik hier mee bedoel is dat ik soms denk dat alle klachten die mensen hier beschrijven psychosomatisch zijn en niet te wijten zijn aan de ontwenning van benzo's. 
Voor mijn gevoel schuiven veel mensen alles af op die ontwenning.
Tegelijkertijd denk ik: waar komen mijn lichamelijke klachten vandaan?
Zijn die veroorzaakt door de oxazepam / chloordiazepoxide / diazepam, die ik jarenlang geslikt heb in een lage dosering?
Ik heb mijn twijfels daarover.
Ik weet het niet.

Als je doelt op het allergie verhaal; voor mij persoonlijk staat dat helemaal los van de benzo ontwenning.
Heeft er niets mee te maken en was gewoon even een ander onderwerp dat toevallig ter sprake kwam...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...