Spring naar bijdragen

Ik moet en wil stoppen!!!!!

Mexx

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben Mexx, ik ben al een tijdje aan het "rondkijken" op het forum en sta er versteld van dat er mensen zijn die elkaar op deze manier steunen en herken mezelf in veel verhalen.

Ik dronk tot een jaar of 7 geleden nauwelijks, sterker nog; ik vond alcohol eigenlijk niet eens lekker.

Tot ik vrijgezel werd en veel met een vriendin optrok die wel een lekker wijntje lustte, niet dat het haar schuld is dat ik zoveel ben gaan drinken maar zo is het begonnen; eerst ieder weekend, toen op donderdagavond al.

Toen ik weer een relatie kreeg was dat met iemand die ook wel het 1 en ander lustte.

Het "sloop" erin dat ik steeds meer ging drinken, ook op doordeweekse dagen, alleen ik kon het goed "verbloemen".

Toen er een periode aanbrak waarop er veel vervelende dingen in mijn leven gebeurden waarop ik geen "grip" had; het was gewoon teveel tegelijk wat er gebeurde ik merkte dat het drinken inmiddels een "vlucht" voor mij geworden was, wanneer ik gedronken had leek alles niet zo erg....

Toen heb ik ook een periode sterke drank gedronken.

Vorig jaar zomer heb ik een hele goede start gemaakt; ik ben gestopt met veel drinken en ging weer iedere dag sporten, at supergezond en omdat ik zo gezond bezig was "moest" ik niet speciaal drinken, gek genoeg.

Tot ik een fles sterke drank voor iemand had gekocht en deze heb leeggedronken, ik heb een black-out gehad en geluk gehad dat ik er met hechtingen en een hersenschudding ben afgekomen. later hoorde ik dat het 1 groot bloedbad was en ik vond het vreselijk dat mijn moeder mij zo heeft aangetroffen. Erger nog; ze heeft mijn broer gebeld, wat ik haar niet kwalijk kan nemen, maar toen ik de volgende dag uit het ziekenhuis kwam hebben mijn broer en ik knallende ruzie gehad en sindsdien is onze relatie ernstig bekoeld; hij kan het niet begrijpen en wil z`n oude zus terug...

Ik heb toen geprobeerd om door te gaan met waar ik gebleven was; het was tenslotte 1 misstap zeiden anderen en dat kon gebeuren. Maar mijn broer had zulke heftige dingen gezegd en daar bleef hij bij, terecht of niet. zijn woorden bleven door mijn hoofd gaan; ik voelde ik me zo`n mislukkeling en daar ging ik weer; want als ik dronk was het allemaal niet zo erg meer.

Inmiddels zijn we 9 maanden verder en ik drink gewoon weer, geen sterke drank maar vaak veel teveel, ik kan geen maat houden en zit nu alweer te denken om naar de supermarkt te rijden voor een paar flesjes Jilzz of fles wijn en ik ben er niet trots op....

Ik kan en ik wil zo niet doorgaan; ik wil ook echt stoppen, ben er zo klaar mee om mezelf te isoleren en mezelf te vernietigen. Om zelfs zover te gaan dat ik misselijk wordt bij de gedachte aan drank maar de drang niet kan weerstaan om een glas te nemen en vervolgens moet overgeven, hoe triest ben je dan.....

Ik voel dat het slecht is voor mijn lijf, voel me niet gezond. En ik weet dat ik een veel "leuker" en socialer mens ben wanneer ik niet drink.

Dus ik hoop door mee te praten op dit forum en met jullie steun me sterker te voelen en volgend jaar ook te kunnen schrijven dat ik een jaar gestopt ben, dan zou ik zo gelukkig zijn!!!

Wanneer ik het teruglees ziet het er ellendig uit terwijl ik ook heel positief en gezellig kan zijn maar door de drank is dat soms ver te zoeken; dus ik wil ervoor gaan maar vind het beginnen moeilijk en ben eerlijk gezegd ook "bang". Moet je afbouwen of ineens stoppen? Hoe ziek wordt je? Vorig jaar had ik heel kort begeleiding en, tijdelijk, medicatie voor de ergste onthoudingsverschijnselen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Mexx,

Wat goed dat je hier bent en dat je ervan overtuigd bent dat je een probleem hebt waar je iets aan gaat doen!

Hoe dat voor jou het beste werkt, daar zul je zelf achter moeten komen, denk ik. Als ik jou was zou ik er gewoon mee stoppen, om te ervaren hoe dat nu voor je is. De angst die je hebt, die had ik ook, maar die was zo weg. Angst is in dit geval zinloos, en onterecht.

Sterkte in ieder geval!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Mexx, Succes! Als je 's ochtends wakker wordt en direct moet drinken tegen het trillen en zieke gevoel kun je beter met medicatie/begeleiding stoppen. Als je 's ochtends en 's middags gewoon je ding doet en 's avonds trek/onrust hebt kun je best gewoon stoppen... Good Luck!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Mexx, welkom.

Bijzonder, he? Ik wist ook niet wat ik zag of hoe fijn ik het vond om een hoop begrip tegen te komen.

Als je het moeilijk hebt, kun je altijd op de ditjes en datjes dagdraad posten, daar zit een hoop ervaringsdeskundigheid!

succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Mexx,

Moedig van je dat je hier je verhaal verteld. Je bent

er in principe relatief vroeg bij.

Je zult voor jezelf willen uitmaken of je wilt minderen

of helemaal stoppen. Ik ben van de laatste partij.

Helemaal stoppen is namelijk veel gemakkelijker.

Je hebt meer rust en bent niet continu bezig van

hoeveel, wanneer en waar. Je neemt dan toch

kleine beetjes gif in en van een flinke uitglijder beland

je weer zo in een langdurige terugval. Er zijn natuurlijk

mensen die het wel kunnen, maar die zijn dan misschien

eerder een uitzondering dan de maatstaf.

Als je voor het eerst hoort om volledig te stoppen, dan

is dat vaak een schok voor een drinker. Immers je hele levensstijl

moet je omgooien c.q. aanpakken en dan is er ook

nog onze (westerse) maatschappij waar het cultuur

is om te drinken (zie reclame, films, festivals, interviews, etc.)

Maar ik kan je vertellen dat dat op een gegeven moment

niet meer belangrijk is. Je wordt inderdaad socialer, energieker,

zelfverzekerder en ook "leuker".

Ik hoop dat je het op pure wilskracht kunt doen. Je moet dan wel

heel stevig in je schoenen staan. Een cognitieve therapie (ik kan de

I-behandeling van Tactive (van deze site) warm aanbevelen), werkt

dan wel ondersteunend. Ik heb het altijd zonder medicatie gedaan.

Heel veel succes en hopelijk zien we je ook op de dagdraad :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi acer,

Dank je wel voor je advies.

Dat ik een probleem heb dat weet ik wel zeker, het is alcohol of ik, dat punt heb ik nu wel bereikt. Beroepsmatig weet ik dat het genoeg verpest aan je lichaam en ik voel het ook. Eigenlijk kan ik alleen maar "winnen" nu. Ik ben in ieder geval gemotiveerd genoeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Rickert,

Ik ken het helaas wel; `s morgens wakker worden en "beroerd" zijn en gaan drinken...

En ik zou liegen wanneer ik zou zeggen dat het nooit meer door mijn hoofd "spookt" om een wijntje te willen nemen i.p.v. een ontbijtje met een glas melk en mijn vitaminen. Ook daarom moet ik stoppen.

Dank je voor je reaktie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lydia,

Dank je wel. En ja, het begrip is zeker fijn, weten dat je niet alleen bent en advies kunt krijgen. Mijn schuldgevoel werd steeds groter omdat mijn wereldje steeds kleiner werd en dan is de cirkel rond.

En bedankt voor de "tip", ik ben nog een beetje aan het uitzoeken hoe alles werkt maar ben blij dat ik me heb aangemeld op het forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Joris,

Dank je.

Fijn dat ik hoor dat ik er relatief vroeg bij ben, voor mijn gevoel is de alcohol al een eeuwigheid mijn leven aan het beheersen.

Ik denk dat ik ook moet toegeven dat het voor mij beter is om helemaal te stoppen, ik ken mezelf helaas, goed genoeg. Ondanks dat ik zie wat het met me doet; geestelijk, lichamelijk en sociaal heb ik het zover laten komen.

En ik heb inderdaad geen zin om te gaan zitten wikken en wegen wanneer ik mijn drankje dan wel mag en mijn leven daar dan weer op aan zal gaan aanpassen.

Ik kan wel op eigen kracht stoppen alleen terwijl ik deze zin type denk ik; waarom zit ik dan op dit forum? Omdat ook ik steun nodig heb, en ik ben blij dat ik die hier krijg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Stientje,

Dank je wel voor je reaktie.

Tja balans, ik vind het persoonlijk lastig, hoe doe je dat, hoe zet je een grens voor jezelf? Er zijn zoveel mogelijkheden, zoals minderen die voor mij een belemmering worden wanneer ik mezelf toesta om te blijven drinken.

Ik vraag me namelijk weleens af of ik alcohol eigenlijk wel "lekker" gevonden heb of dat het mij alleen gaat om de werking van de alcohol. Want ik vind Jilzz lekker, maar er zit 5% alcohol in, en je hebt nu ook alcoholvrij, maar die koop ik dan niet. Dus ik denk dat ik mezelf en mijn omgeving in de maling neem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Mexx,

Welkom hier.

Ik zei altijd: Ik drink voor de roes. Waarom zou ik anders alcohol drinken?? Ik noemde mezelf toen nog geen alcoholiste. Dacht dat dat ongeschoren zwervers waren. Daar hoorde ik toch zeker niet bij.

Nu weet ik dat ik een echte alcoholiste ben. Ik ga nu weer stoppen met behulp van Refusal. Dat heeft me eerder geholpen om er echt vanaf te komen. Helaas, na een glas was ik er weer net zo hard aan. Nu weet ik zeker dat stoppen voor mij de enige weg is.

Veel sterkte!

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik vind alcoholvrije jillz net zo smaken als appelsap met prik. hoewel ik een zalig alcoholvrij biertje op had dit weekend. ik ben geen bierdrinkster, maar na een dagje varen in de zon, op een terras was het echt genieten.

ik heb ook mijn valkuilen. maar dit forum houdt me scherp. doe er je voordeel mee, ook al is het zo naar om te zien hoe een anders soms afglijdt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Mexx

vind je weg en doe wat bij jou past

uit alle verschillende meningen van frummers hier

kun je vast iets filteren voor jou wat haalbaar wordt.

geen van ons heeft het wiel uitgevonden

en iedereen heeft van vallen en opstaan geleerd.

hoe eerder het lukt

hoe méér mooie jaren je overhoudt

om van te genieten:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...