Spring naar bijdragen

Huiskamer 8 juli '18


Aanbevolen berichten

Goeiemiddag,

Ik ben er wel hoor! Ben alleen druk geweest met de puinhoop opruimen van donderdag en gisteren kwam ik gewoon niet opgang. Zo moe en sloom. Combinatie van warmte en teveel prikkels.Gelukkig heb ik een lieve vriend die me uit die "ik ben moe, ik doe niks vandaag"-fase kan halen. Dan gaan we even samen boodschappen doen of  in ieder geval naar buiten. En dan voel ik me ook meteen energieker.

Ik ben gisterenavond begonnen met afbouwen. Whaaaaaa ik ben gestart! 25 mg dia en 1 zopiclon i.pl.v. 2. Heb geslapen tot +/- half 4 en daarna alleen maar onrustig gedommeld en gedroomd. Uiteindelijk toch weer in slaap gevallen en werd om half 11 wakker. Ben zo duf als een konijn...... Zal er wel bij horen, omdat de dia natuurlijk veeeeeeeel langer doorwerkt. Zal wat worden als de dosis omhoog gaat... lig in de hele dag op de bank of in bed..... Hoe verging jullie dat? 

bewerkt door Kaida74
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag,

Ik ben er ook gisteren stad en land afgereden, visspullen gekocht wat kleren enzo ect.. daarna zijn we gaan vissen 1 snoek gevangen :) dadelijk gaan we karperen. 

@Kaida74 toen ik over werd gezet van clonazepam en diazepam had ik dat ook ik werd wakker en ik heb het in 1x overgezet en kon ook meteen weer naar bed. Mijn lichaam pakte dat wel snel op dus weinig moeite ervaart met het omzetten. Ik dacht wel even met dat omzetten dat je als je dat in 1x doet dat je dan 2 verschillende benzo’s in je lichaam hebt dat je dan ook een soort van stapel werking hebt op het begin omdat de andere benzo ook nog in je bloed zit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

47 minuten geleden zei Deligaf1:

Goedemiddag,

Ik ben er ook gisteren stad en land afgereden, visspullen gekocht wat kleren enzo ect.. daarna zijn we gaan vissen 1 snoek gevangen :) dadelijk gaan we karperen. 

@Kaida74 toen ik over werd gezet van clonazepam en diazepam had ik dat ook ik werd wakker en ik heb het in 1x overgezet en kon ook meteen weer naar bed. Mijn lichaam pakte dat wel snel op dus weinig moeite ervaart met het omzetten. Ik dacht wel even met dat omzetten dat je als je dat in 1x doet dat je dan 2 verschillende benzo’s in je lichaam hebt dat je dan ook een soort van stapel werking hebt op het begin omdat de andere benzo ook nog in je bloed zit. 

Heyyy @Deligaf1, goeiemiddag!

Ik zit nu op 5 zopiclon en 25 mg diazepam. De bedoeling is dat het helemaal en in een langzaam tempo omgezet wordt naar diazepam. Dus opstapeling van die twee zal tijdens de omzetting wel meevallen, hoop ik. Omdat het één het andere gaat vervangen en daarna alleen diazepam die ik dan via taperen af ga bouwen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei Kaida74:

Heyyy @Deligaf1, goeiemiddag!

Ik zit nu op 5 zopiclon en 25 mg diazepam. De bedoeling is dat het helemaal en in een langzaam tempo omgezet wordt naar diazepam. Dus opstapeling van die twee zal tijdens de omzetting wel meevallen, hoop ik. Omdat het één het andere gaat vervangen en daarna alleen diazepam die ik dan via taperen af ga bouwen. 

Ha @Kaida74 wat sterk van je dat je begonnen bent! 
Jouw dosering Zopiclon is best hoog, de omzetting naar Diazepam kun je inderdaad het beste geleidelijk laten gebeuren. 

Heb je al een afbouwschema gekregen of komt dat later wel? In elk geval veel succes gewenst met de afbouw! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Had ik deze site maar eerder gevonden, ik had geen afbouwschema om de oxazepam af te bouwen.

Ik wilde zo snel mogelijk naar de 0 , en daar pluk ik nu de wrange vruchten van.Na 8 monden na laatste dosis,no steeds zoveel verschijnselen,vreselijk gewoon.! Evenwicht stoornis,duizelig ,veel stress, spierpijn ,brandende gevoelens van de huid etc.Heeft iemand wel eens van”kindling” gehoord?Kwam ik tegen in een Engels artikel.

Je denkt echt dat je hersens voorgoed zijn beschadigd,ik weet dat het niet zo is,maar ben soms zo bang,Wat een lijdensweg is dit toch.Zou AD erbij helpen,of kom ik dan van de regen in de drup?

Sterkte weer voor iedereeen.

 

Liefs Eleo

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haai Eleo, ook ik heb na 10 mnd nog rest verschijnselen van de oxazepam, velen maken na ct stoppen klachten velen malen erger waar ik het daarvoor had gekregen chronische stress,  wat ik al eerder schreef het zenuwgestel  geneest heel langzaam is helemaal van slag, maar gaat gelukkig nu stukken beter, maar nog wel van die terugslag dagen, wat eerst schokgolven in mijn benen, soms armen, etc,  was, is vele malen minder, maar ervaar nog elke dag zere vooral beenspieren zeurend en moe gevoel ook in spieren triggerpoints in mijn kuiten, al met al ook nog stress gevoel,maar nogmaals, ik kruip vooruit, wens je ook alle sterkte, duurt echt lang, maar komt goed groetjes guusje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

34 minuten geleden zei GUUS:

Haai Eleo, ook ik heb na 10 mnd nog rest verschijnselen van de oxazepam, velen maken na ct stoppen klachten velen malen erger waar ik het daarvoor had gekregen chronische stress,  wat ik al eerder schreef het zenuwgestel  geneest heel langzaam is helemaal van slag, maar gaat gelukkig nu stukken beter, maar nog wel van die terugslag dagen, wat eerst schokgolven in mijn benen, soms armen, etc,  was, is vele malen minder, maar ervaar nog elke dag zere vooral beenspieren zeurend en moe gevoel ook in spieren triggerpoints in mijn kuiten, al met al ook nog stress gevoel,maar nogmaals, ik kruip vooruit, wens je ook alle sterkte, duurt echt lang, maar komt goed groetjes guusje

Lief dat je altijd meteen reageert Guus.Zo fijn te weten dat jij al opknapt.Maar bizar hè ,zoveel had jij niet geslikt.Maar blijkbaar maakt dat niet zoveel verschil.Bedoel jij dat je been  ff een schokje geeft. Dat herken ik ook.

ja voordat ik aan de oxa begon  , een beetje stress, nu in tienvoud!Ik kreeg de oxa om bijverschijnselen van AD te bestrijden. AF gebouwd ,reageerde ik ook slecht op.. Mocht de oxa dus pas op het allerlaatst afbouwen ,al met al dus 8mnden geslikt.Hoop dat ik over een tijdje ook een positief bericht kan sturen, kan niet wachten, maar helaas zal dat toch moeten!

dank voor je reactie lieve Guus, herkenning is zo belangrijk!

En ik knoop jouw woorden weer in mijn oren, het komt goed!

Liefs Eleo!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Eleo31:

Had ik deze site maar eerder gevonden, ik had geen afbouwschema om de oxazepam af te bouwen.

Ik wilde zo snel mogelijk naar de 0 , en daar pluk ik nu de wrange vruchten van.Na 8 monden na laatste dosis,no steeds zoveel verschijnselen,vreselijk gewoon.! Evenwicht stoornis,duizelig ,veel stress, spierpijn ,brandende gevoelens van de huid etc.Heeft iemand wel eens van”kindling” gehoord?Kwam ik tegen in een Engels artikel.

Je denkt echt dat je hersens voorgoed zijn beschadigd,ik weet dat het niet zo is,maar ben soms zo bang,Wat een lijdensweg is dit toch.Zou AD erbij helpen,of kom ik dan van de regen in de drup?

Sterkte weer voor iedereeen.

 

Liefs Eleo

 

Ha @Eleo31, kindling is het effect dat je kan krijgen (alhoewel het niet heel vaak voorkomt ) dat je na herinstalleren van benzo's, na ophogen van een dosis om na of tijdens een hernieuwde afbouwpoging afbouwverschijnselen krijgt die heftiger zijn dan voorheen. 

Overigens zijn jouw hersens niet beschadigd, hoor. Wat wel aangetast is is je centrale zenuwgestel. Dat herstelt, maar heeft tijd nodig. Tussen de 3 en de 18 maanden is niet ongewoon, zeker bij Cold Turkey stoppen.
Ik ben na 7 maanden benzovrij te zijn ook nog niet overal van af. Soms nog wat spiertrekkingen (alhoewel me dat echt niet boeit), soms wat onrustig nog en met name buikklachten. 

Het is echt al beter dan het was. 

Of AD helpt? Ik denk het niet. Als je tijdens het afbouwen AD neemt kan het helpend zijn om de echt scherpste randjes eraf te halen. Als je nu AD neemt is het niet omdat je het nodig hebt, maar omdat de ontwenning van de benzo's jou nog een rotgevoel geeft.

Bedenk ook, dat het opstaren van AD dikwijls gepaard gaat met toenemende (angst)klachten en dat je het later ook weer moet afbouwen.

Sterkte!  

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei Cyclad58:

Ha @Eleo31, kindling is het effect dat je kan krijgen (alhoewel het niet heel vaak voorkomt ) dat je na herinstalleren van benzo's, na ophogen van een dosis om na of tijdens een hernieuwde afbouwpoging afbouwverschijnselen krijgt die heftiger zijn dan voorheen. 

Overigens zijn jouw hersens niet beschadigd, hoor. Wat wel aangetast is is je centrale zenuwgestel. Dat herstelt, maar heeft tijd nodig. Tussen de 3 en de 18 maanden is niet ongewoon, zeker bij Cold Turkey stoppen.
Ik ben na 7 maanden benzovrij te zijn ook nog niet overal van af. Soms nog wat spiertrekkingen (alhoewel me dat echt niet boeit), soms wat onrustig nog en met name buikklachten. 

Het is echt al beter dan het was. 

Of AD helpt? Ik denk het niet. Als je tijdens het afbouwen AD neemt kan het helpend zijn om de echt scherpste randjes eraf te halen. Als je nu AD neemt is het niet omdat je het nodig hebt, maar omdat de ontwenning van de benzo's jou nog een rotgevoel geeft.

Bedenk ook, dat het opstaren van AD dikwijls gepaard gaat met toenemende (angst)klachten en dat je het later ook weer moet afbouwen.

Sterkte!  

Hele duidelijke antwoorden Cyclad! Dank je voor je reactie .wb de AD dat dacht ik zelf eigenlijk ook al. Maar  soms voel jeje zo hopeloos dat je denkt, ohhhh was er maar een pil die me helpen kon.

wb Kindling, dat is ook duidelijk . Ik dacht iets heel anders, dacht dat het met brandende gevoelens van de huid  te maken had.

ik ben niet echt CT gestopt , maar wel een hele snelle afbouw! Twee of drie kwartjes eraf in een week, en dan maar doordouwen.

zo onwetend , dom hè.

Dank je voor je reactie Cyclad.

Liefs Eleo 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...