Spring naar bijdragen

Zolpidem tijdens zwangerschap

LOU

Aanbevolen berichten

Ik ben net 4 weken zwanger en gebruik al 7 maand 2x 10 mg zolpidem voor het slapengaan sinds mijn wervelfractuur. Nu ik zwanger ben wou ik ermee stoppen maar dit mocht niet direct van huisarts wegens risico van ontwenningsverschijnselen en miskraam.

Nam ook contramal 100 mg retard maar ben hier direct mee gestopt. Ik neem smorgens wel nog 1/2 prazepam en savonds een volledige ( hierover las ik dit dat in ZW niet mag) dus bouw dit ook al zeer goed af, ondanks enorme rugklachten van afgelopen wervelfractuur.

S’ avonds neem ik ook 2x 500 mg dafalgan codeïne, om beter en pijnlozer te slapen maar wil asap stoppen. Maar ben bang dat door Veel en langdurig gebruik ik niet zal kunnen slapen.

Uit onderzoek blijkt dat er onvoldoende gegevens zijn over het gebruik van zolpidem tijdens de zwangerschap.

Ben net 4 weken zwanger en hoop dit tegen 8 weken afgebouwd te hebben. Dus gestopt ermee te zijn.

zijn er mensen die ervaring hebben met het gebruik van zolpidem tijdens de zwangerschap vnl dan eerste trimester ?

Voel me er natuurlijk erg onzeker en bang bij dit nu nog te gebruiken maar bij eerder gestopt te zijn enkele dagen ( 2 maand terug) had ik veel last snachts van de ontwenningsverschijnselen en ben uit nature zowiezo al een slechte slaper.

iemand die eventueel een veilig alternatief heeft ? Sedinal relax en sedistress zijn plantaardig maar af te raden tijdens zw.

heb pas binnen 4 weken afspraak met gynecoloog maar hoop sneller op antwoorden. 

Bedankt! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...