Spring naar bijdragen

10 jaar clonazepam


Bernice

Aanbevolen berichten

22 uur geleden zei Bernice:

Hallo,

10 jaar heb ik clonazepam geslikt, op het laatst 2 mg. veel te veel dus. Eerst 0,5 mg afgebouwd en daarna 1,5 mg omgezet naar 30 mg diazepam. In 5 maanden afgebouwd naar 10 mg maar wat ben ik beroerd, spanningen gieren door mn lijf en heb last van oogmigraine en paniekaanvallen. Vanmorgen bij de huisarts geweest en zij adviseerde een betablokker, 2 tot 3 x propranolol per dag. Ben er vandaag gelijk mee begonnen en de angst voor een paniekaanvalis wel minder maar nog gieren de spanningen door mn lijf. Iemand ervaring?

 

Hoi @Bernice, met propranolol heb ik geen ervaring. 
Wel kan ik me voorstellen dat het niet meteen de spanningen wegneemt. 
Je bent aan het afbouwen van Clonazepam. Dat doet iets met de receptoren in je lichaam (vooral in de hersenen en in de darmen).

Je kunt je voorstellen dat daardoor het lichaam zelf moet gaan werken, iets wat voorheen meer door de Clonazepam werd opgelost (of onderdrukt zo je wilt). 
Dat levert spanningen op in spieren, darmen en in je brein. Dat zal pas over zijn als je bent afgebouwd en meer dan waarschijnlijk ook pas na enige tijd. Ik denk wel dat propranolol de scherpe randjes wegneemt omdat het je hartslag wat lager kan maken, waardoor je iets rustiger wordt. 

Sterkte! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...