Spring naar bijdragen

Waarheid


MaxG

Aanbevolen berichten

Thanks man...over het verloren geld pieker ik niet. Hoewel het natuurlijk eeuwig zonde is. Ik vertik om er aan te denken wat ik met al dat geld had kunnen doen. Ik moet wel zorgen dat het op orde is en dat heb ik inmiddels gedaan. Krijg van de week het geld binnen om iedereen te betalen. Wat anderen denken boeit me sowieso geen bal. Daar heb ik nog nooit last van gehad. Mijn omgeving boeit me wel. Ik heb een fijne (schoon)familie, topvrienden en een schitterend gezin. Daar maak ik me nu hard voor. Meer zit er nu niet op. Be the best you can be. Mouwen en kop omhoog. We zijn net een weekje onderweg, maar dit gaat lukken!

bewerkt door MaxG
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Even een update: nog altijd gokvrij! Langzaam aan het proberen het leven weer op te pakken zoals het zou moeten zijn. Antwoord op de vraag hoe het zo ver heeft kunnen komen heb ik nog niet, maar ook hier maak ik kleine stapjes. Ik merk wel dat het een zware wissel trekt op mijn vrouwtje. Ze kan niet (meer) blindelings op me vertrouwen en dat is natuurlijk ook logisch en zal (veel) tijd nodig hebben. Voelt belabberd dat ik haar zo moet zien, maar kan nu niet meer doen dan de goede dingen, zodat ze langzaam weer e.e.a. los kan laten en haar energie kan gebruiken voor haar zichzelf. (Financiële) controle ligt bij haar en daarin steun ik haar waar mogelijk. Ik mis zelf de (financiële) vrijheid en onafhankelijkheid die ik mezelf heb ontnomen door van die rare fratsen uit te halen. Dit zal voorlopig nog wel zo blijven totdat de volledige schuld is afgelost. Ik moet daarin sterk zijn en mag haar daar niet mee belasten, maar ik kijk er naar uit om weer net als vroeger lekker zorgeloos en spontaan mijn dingen te doen. Daarvoor moet ik o.a. gokvrij blijven en dat gaan we doen. Be the best you can be!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Ja man, we gaan door! Ik heb meer last van mijn financiële situatie en de beperkingen die daarbij horen dan dat ik drang heb naar gokken. Maar daar mag ik niet zielig over doen, want dat heb ik mezelf aangedaan. Gokken is voorgoed voorbij!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

MaxG,

Hoe gaat het nu met je? Ik ben al wat verder dan jou, daarom wil je erop attenderen dat het drang tot gokken altijd uit het niets terug kan komen, vooral als je wat verder bent en alles lijkt weer normaal te worden. 

Ga opzoek naar het waarom en daarnaast zoek vervanging voor het gokken. Ik heb me namelijk er helemaal in verdiept en wat blijkt...onze hele beloningssysteem in onze hersenen is veranderd. De hoeveelheid stof wat vrij komt om die kick te voelen bereiken we alleen door te gokken. Daarom is het belangrijk om het gokken te vervangen met wat gezonds die hetzelfde effect heeft als bij gokken. Dat is nou net het probleem bij mij. Ik zou niet wat en daarom krijg ik steeds een terugval. Ik ben dus van plan om het nu beter aan te pakken. Ik ga bondgenoten opzoeken online, ik ga maandag naar de huisarts weer voor een doorverwijzing naar een psycholoog, ga me aansluiten bij een praatgroep bij mij in de buurt en heb me net aangemeld voor online hulp. 

Wees a.u.b. Alert en zorg ervoor dat je nazorg krijgt of een psycholoog waar je wekelijks terecht kan.  Praat erover als je drang hebt. Met je vrouw of een vriend...

Ik besef gewoon dat ik een hele netwerk om me heen moet bouwen waarin ik het gevecht tegen gokken kan beginnen en ook ga winnen!  

Ik hoop dat je iets aan mij verhaal hebt en wens je echt heel veel succes naar een gokvrije gelukkig leven!! 

Liefs Rachel! 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Rachel, thanks voor je reactie! Dank dat je me wijst op de gevaren van gemakzucht. Het voelt nu inderdaad of het redelijk vanzelf gaat en dus maak ik me op dit moment geen zorgen, maar dat is natuurlijk niet vanzelfsprekend. Ik spreek er ook regelmatig over met een soort van psycholoog die zich met name concentreert op een verandering in houding; wees open en communiceer. Spreek dingen uit en blijf er niet zelf mee worstelen. Ze geeft namelijk ook aan dat ik op mijn zoektocht geen concrete antwoorden/oorzaken ga vinden om die vervolgens pragmatisch de kop in te drukken. Door je houding te veranderen zorg je er voor dat je zwakke momenten voor bent of dat je omgeving kan signaleren dat er mogelijk een terugval zit aan te komen. Goed dus dat je beseft dat je aan je netwerk moet bouwen. Succes daarmee. Kracht en liefde en alles gewenst!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel erg bedankt!! Ik ben weer bij het begin voor mijn gevoel en openheid is mijn probleem. Ik heb er grote moeite mee. Soms denk ik dat ik het eerder voor mijn familie doe dan voor mezelf. Nu moet ik open kaart gaan spelen. Weer! Ik haat de teleurstellende blikken van mijn broertje en schoonzus. Zij zijn namelijk de mensen die mij helpen door het geld te beheren. Maar ben gisteren weer de fout ingegaan en je raadt het al. Mijn schoonzus belt me net om mij daarmee te confronteren. Ik schaam me diep en wil nu even geen confrontatie. Durf niet terug te bellen. Gek eigenlijk! Dit is mijn probleem en ik moet met mezelf in reine komen en vergeven en niet druk gaan maken over wat zij denken en vinden. Maar ik doe het toch. De spanning giert door mijn lichaam. Verschrikkelijk gewoon!! Ik moet maar weer op de blaren gaan zitten. Wish me luck!! 

Ik hou je op de hoogte. Teminste als je dat oke vind?

liefs Rachel. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Confrontatie is nooit leuk, maar hoe verder je in een hoekje kruipt, hoe donkerder het wordt. Als je kunt laten zien dat je er echt korte metten mee wil maken en daar de benodigde actie voor neemt dan kan je omgeving zich makkelijker over de teleurstelling van de terugslag heen zetten. Achteraf gezien had je misschien beter zelf het initiatief kunnen nemen om ze op de hoogte te stellen van je terugval. Mijn ervaring is dat het misbruiken van vertrouwen bij anderen erger is dan welke andere schade dan ook. Probeer dat zsm weer terug te winnen zou mijn advies zijn voor nu. Je hebt nog meer te doen blijkbaar, maar kleine stapjes brengen je ook waar je moet zijn. Nogmaals succes! Tuurlijk mag je me op de hoogte houden. Daarvoor zijn we hier toch? Om naar elkaar te luisteren, elkaar te steunen en van elkaar te leren. Hou je taai!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Max G,

Bedankt voor je reactie en steun! Waardeer het zeer!

even een update:

Ik ben gisteren naar mijn broertje en schoonzus gegaan om open kaart te spelen. Wat blijkt! Mijn schoonzus had gebeld omdat mijn nichtje naar het ziekenhuis moest i.v.m. Benauwdheid door haar bronchitis. Pfff...achteraf ben ik zo blij dat ik er heen ben gegaan. Ik ben meteen naar het ziekenhuis gegaan. Daarom dat ik nu pas reageer. 

Nee, ik heb het ze niet verteld. Geen moment! Het gaat nu even niet om mij. 

Mijn voornemen om ze het alsnog te vertellen staat nog steeds. Maar eerst moet mijn nichtje weer thuis komen, volledig hersteld.

Mijn motivatie om te stoppen is nog steeds groot! Ik zie het als een uitdaging. Hou netjes mijn dagboek bij. 

Aanstaande dinsdag voor het eerst naar een zelfhulpgroep. Ik heb al contact gehad en de persoon gaat me opvangen. Morgen naar de huisarts voor de doorverwijzing. 

Ik voel gewoon dat het voornemen om te stoppen dit keer heel realistisch en haalbaar aanvoelt. Nu wil IK zelf!! Ik bekijk het per dag en lees veel over andermans ervaringen en tips hoe hiermee om te gaan. 

Dit is tot nu mijn verhaal! Ik ben ook heel benieuwd hoe het verder met jou gaat? 

Fijne zondag toegewenst en tot gauw maar weer! :-)

 

 

 

 

 

 

 

bewerkt door Rachels1976
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben nog geen moment in de buurt van een terugval geweest. Ik mis het gokken ook niet/nauwelijks. Dus wat dat betreft kijk ik met vertrouwen vooruit. Het veranderen van houding kost me meer moeite. Maar ik moet mezelf verbeteren voor mezelf, mijn gezin en omgeving, zodat ze op mij kunnen bouwen en leunen wanneer dat nodig is, net zoals ik dat op hun heb gedaan.

Ik wil je toch adviseren niet te lang te wachten met open kaart spelen. Ik snap dat je ze nu niet extra wil belasten met jouw problemen, maar is er ooit een goed moment voor slecht nieuws? Je geeft denk ik een goed signaal af door zelf initiatief te tonen. Veel wijsheid en kracht gewenst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Max G,

Je hebt helemaal gelijk en ik ga het ook oppakken.

wat fijn om te horen dat het nog steeds goed gaat. Ik denk dat vooral het vertrouwen in jezelf en dat het je gaat lukken de sleutel tot succes is!

voor mij is dit een grote motivatie!! Ik heb vandaag af en toe drang gehad en ik ben  meteen gaan schrijven in mijn dagboek. Het helpt. Ik bekijk het per dagdeel. 

Daarnaast afspraak gemaakt met de huisarts en mijn tuin opgeruimd. Ik merk dat als ik fysiek bezig ben hiermee mijn frustratie kwijt raak. Maar daarin tegen kwam wel de gedachte om toch een gokje te wagen als ontspanning na het harde werken. Ik ben er me nu bewust van! Ik heb veel triggers merk ik, maar zolang ik er bewust van ben kan ik bewuste keuzes maken. 

Ik lig nu ontspannen op de bank met een lekkere bakje koffie. 

Zoals ik al zei ik bekijk het per dagdeel. 

Wens je een hele fijne avond toe en zo fijn dat je steeds reageert. Ik voel me echt gesteund!!

 Dag 3 is bijna voorbij! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed dat je jezelf nu redelijk kunt beheersen, maar stel de confrontatie niet langer uit. Ik wil je toch echt adviseren dit zsm te doen. Je kunt het niet alleen. Echt niet. Vertrouwen in jezelf is belangrijk en goed, maar hoe meer ogen en oren je helpen hoe makkelijker het gaat worden. Er komt dan ook een soort verantwoordelijkheidsgevoel tegenover je omgeving, waardoor je op de moeilijke momenten meer kracht hebt om de juiste dingen te doen. Daarnaast hoop ik dat je omgeving ook dat gevoel heeft om op jou te letten. Dat voelt soms ongemakkelijk, maar het is echt in je eigen belang. Zet 'm op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...