Spring naar bijdragen

Ervaringen delen

Marliesjeu

Aanbevolen berichten

Ik zeg nee ik drink ff een mineraalwater of wat dan ook. Geen zin in alcohol. Geef ik verder geen reden voor. Daar gaat niemand dieper op in.

Doen ze het toch dan zeg je eventueel ik zuip te veel, ik drink nu helemaal niks meer. Maar meestal hoef je dat helemaal niet te zeggen. 

Dat lijkt moeilijk maar als je dat een avondje of 3 gezegd hebt dan is het normaal geworden. 

Moet je niet van tevoren over gaan nadenken en zorgen over maken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was vanavond bij de jaarlijkse kerstborrel van mijn ex-collega's. Die wordt in een café gehouden en de meesten drinken bier. Vroeger deed ik daar gulzig aan mee. Nu vroeg ik om alcoholvrij bier en stond gewoon met een glas in mijn handen tussen de anderen te kletsen. Niemand die daar moeilijk over doet. Het wordt ook een gewoonte want dit is al de tweede keer dat ik het zo doe. Ik was bovendien met de auto dus misschien dachten ze ook dat ik het daarom deed. Bij etentjes drink ik meestal water of een frisdrankje. Desgevraagd zeg ik iets als  "nee dank je, voor mij iets zonder alcohol graag" en er wordt zelden doorgevraagd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie reacties. Voor mijn is het een groot nadeel omdat ook mijn fam en vriendenkring graag wil dat ik drink.

Ik zal heel duidelijk moeten zijn dat ik dat niet meer wil.

Ook moet ik nog op zoek naar een drankje dat ik wel lekker vind in het cafe...

En ik denk inderdaad dat als mensen eenmaal gewent bent dat je niet drinkt.. dat het aanbieden.. doorzeuren enz vanzelf minder word.

Groet Marlies

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 7-12-2017 om 21:32 zei Marliesjeu:

Hoe ga je daarmee om? wat zeg je tegen anderen? hoe sla je alcohol af zonder je te verantwoorden enz.

Licht eraan wie het is maar denk dat ik zou zeggen dat alcohol problematisch werd. In een groep zou ik dit niet zeggen, maar bij een 1 op 1 gesprek wel denk ik.

Ik denk dat er veel drinkers zijn die doen alsof ze het onder controle hebben en mooi weer spelen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Marliesjeu:

Bedankt voor jullie reacties. Voor mijn is het een groot nadeel omdat ook mijn fam en vriendenkring graag wil dat ik drink.

Ik zal heel duidelijk moeten zijn dat ik dat niet meer wil.

Ook moet ik nog op zoek naar een drankje dat ik wel lekker vind in het cafe...

En ik denk inderdaad dat als mensen eenmaal gewent bent dat je niet drinkt.. dat het aanbieden.. doorzeuren enz vanzelf minder word.

Groet Marlies

Hmmmm graag wil dat ik drink... hebben ze wel het beste met je voor dan? Waarom willen ze dat, jou voltanken? Om zelf ook te veel te "mogen" drinken omdat dan "iedereen" het doet?

Laat je niet onder druk zetten hee als je het zelf niet wilt. Je moet voor je eigen gezondheid kiezen, ook al denkt niemand anders erom moet je des te meer om je eigen gezondheid denken! Niemand is de baas over jouw lever.

Je nieuwe favoriete drankje, hee dat is je eigen avonturenreis hè :) ik kan je wel zeggen wat ik lekker vind maar daar heb je niks aan, het moet jouw ding zijn :) 

Having said that, ik ga toch nog even reclame maken voor thee. Thee is het helemaal. Ik heb net weer 6 verschillende thees (theeën?) van m'n favoriete online theeshop ontvangen met allerlei samples van nog andere thee, echt smullen. Earl grey, chai, sencha, en die maffe Japanse half thee half rijst toestand die heel goed bij verse pasta schijnt te passen.

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...