Spring naar bijdragen

temazepam hel


megxx

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, 

Ik ben nu ongeveer een half jaar geleden gestopt met Temazepam. Ik heb maar 2 maanden gebruikt, en niet eens dagelijks. (1 week 5 dagen achter elkaar, de rest van de weken 2 a 3 keer per week). Mijn huisarts vond dat ik acuut kon stoppen, omdat ik zo weinig had gebruikt. Ik ben ze gaan slikken door stress op het werk waardoor ik slecht sliep, maar als ik eenmaal in slaap viel dan werd ik ook niet wakker tot 8 uur later. Dat was dus best oke. 

Sinds het stoppen met Temazepam: moeilijk in slaap vallen, en als ik al in slaap val, ben ik vaak binnen 30 min. tot een uur weer wakker. Dan weer 2 uur wakker en dan weer een uurtje hele lichte slaap. Zo haal ik hooguit 2 a 3 uur slaap. En dat al 6 maanden. Het beïnvloedt elk gebied van mijn leven: mijn relatie, mijn sociale leven, mijn werk etc. 

Af en toe heb ik een nacht dat ik 4 a 5 uur slaap (wel gebroken). Ik voel me dan echt veel  beter. Vroeger had ik echt 8 uur slaap nodig. 

Ik kan amper geloven dat artsen dit middel zomaar voorschrijven. 

Ik ben trouwens een vrouw van 37 jaar die altijd ontzettend genoot van het leven. Daar is nu weinig nog van over. 

Ik probeer mezelf geruststellende gedachte toe te spreken: in de acute fase (t/m 2 maanden): sliep ik hooguit een uur en had ik zweetaanvallen en hartkloppingen de hele nacht. Dat lijkt iets beter te gaan, maar dit is een hel. 

Hoop wat succeservaringen te lezen van mensen die cold Turkey zijn gestopt en toch hersteld zijn. 

Groetjes Meg

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi meg  ik zelf ben  gestopt  met Diezapam en heb het zelfde als jij ,  sliep slecht  soms  maar  2  uur  in de  nacht  uit geblust  voelde  ik mij , maar  wil niet meer  naar Diezapam grijpen , ik voel wat jij  voel , Maar    het  gaat iets beter zonder die diezapam. alhoewel  ik met   mepropollol moest slikken door een snellle hartslag ,kreeg  daardoor darm problemen ,  dus het ene   ging  bijna   weg  dat  gevoel nu heb ik dat met  die beta  blokker   en dat gaat maar  door ,   ,en ja  je heb een  paar maanden  de tijd  daarvoor  nodig ,,  ik wens jou  veel  sterkte     toe , liefs Wilma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Meg,

ook de mensen die cold turkey stoppen genezen, dus maak je daar geen zorgen over. Maar moeilijk is het wel. Is er iets dat je doet om jezelf zo gezond mogelijk te houden? Heb je beweging? ( ik de afgelopen dagen alleen in bed eerlijk gezegd, dus ben geen goed voorbeeld) Slik je enige voedingssupplementen om je lichaam extra ondersteuning te geven?

Toen je stopte was je je toen bewust van wat je te wachten stond en hoe en waarom heb je volgehouden? Heb je al veel gelezen over benzodiazepine ontwenning of nog niet? Sorry, ik vraag veel.

Ik ben 40 en ben al een jaar ziek nu. Ik leef met je mee. Het komt goed. Echt waar. Je lichaam heeft alleen tijd nodig en misschien wat extra ondersteuning. Maar zelfs zonder extra ondersteuning komt het goed als je volhoud.

Heel veel sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...