schilpad Geplaatst 30 november 2017 Rapport Share Geplaatst 30 november 2017 (bewerkt) Hoi, ik ben een vrouw van 57 en meervoudig verslaafd. Ik ben al heel lang bezig met stoppen. Ik heb me hier nu aangemeld bij de benzo's, maar het had ook ergens anders gekund. Mijn benzo verslaving stelt niet zoveel voor, 10 en soms 20 mg oxaze-en of temazepam per nacht, maar wel al zeker 10 jaar. De laatste tijd heb ik de boel aardig onder controle, maar ik weet hoe kwetsbaar dat is. Ik ben dus 4 dagen ct gestopt met de benzo's en het valt me niet erg zwaar. Ik ervaar vooral opluchting, maar ben ook beducht. Als ik in de omstandigheden was geweest om naar een kliniek te gaan had ik dat misschien wel gedaan, maar vanwege een mantelzorgsituatie kan ik dat niet rijmen. Ik hoop hier vooral meer inzicht te krijgen en van jullie te leren. 30 november 2017 bewerkt door schilpad foutieve spelling Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyclad58 Geplaatst 30 november 2017 Rapport Share Geplaatst 30 november 2017 Dag @schildpad Poeh, Cold Turkey stoppen na 10 jaar gebruik van een kortwerkende benzo als Oxazepam is uitermate moedig. Ik zou uit ervaring langzaam afbouwen willen aanbevelen, maar dat kan bij jou niet meer. Ik heb 2 maanden Lorazepam geslikt ( ben nu 12 dagen benzovrij) en heb vervolgens een jaar over het afbouwen gedaan en heb heftige klachten ervaren, vooral tijdens de afbouw. Ieder mens reageert weer anders, zodat het niet te voorspellen is wat er bij jou gaat gebeuren. Er zijn gebruikers die inderdaad weinig of gene ontwenningsverschijnselen ervaren na het stoppen met benzo`s, maar dat is een minderheid. Ik hoop oprecht voor jou dat jij tot die minderheid behoort. Je bent nu 4 dagen benzovrij en ervaart nog weinig klachten. Het kan zijn dat die klachten nog komen, maar wellicht ontspring je de ergste dans. Laat je het ons weten hoe het je vergaat? Sterkte de komende tijd en nogmaals, hopelijk blijft het goed gaan! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden