Spring naar bijdragen

ik ben benzomeisje


Molletje

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben Benzomeisje en ik ben 29 jaar. Het is al weer 2 jaar geleden dat ik op dit forum ben geweest en helaas is het geen goed teken dat ik terug ben. Ik heb weer een benzo verslaving. Het moet nog officieel bevestigd worden door de huisarts of benzodebaas. Maar alle tekenen wijzen er weer op en daar baal ik zo van! Ik was me er zo goed van bewust en ik had het er ook de hele tijd over met mijn woonbegeleider en toch heb ik het niet kunnen voorkomen. De verslavende werking is sterker dan mijn eigen wil. En op het moment dat ik begrenzing nodig heb van de huisarts of anderen om mij heen krijg ik die niet. Ik voelde de verslaving aankomen. Maar als de huisarts zegt "het valt wel mee en het kan nog wel even" dan ga ik daar in mee. Want dat is natuurlijk wat de verslaving wil horen. En als ik dan weer buiten sta denk ik: * dit wil ik helemaal niet, maar ach, komt de volgende keer wel, ik hou het nog wel in de hand.
Gisteravond raakte ik helemaal in paniek toen ik besefte dat ik afkickverschijnselen had en er niet aan toe wilde geven maar dit uiteindelijk toch heb gedaan. Ik werd gewoon helemaal paranoia omdat ik op dit moment niet precies weet wat bij mij hoort en wat bij de afkickverschijnselen. Ik heb het er vandaag over gehad met mijn woonbegeleider en na 1,5 uur praten had ik eindelijk weer een beetje grip op de paniek en paranoia in mijn hoofd. Ik heb alle angst gedachten uitgesproken en we hebben gerelativeerd. Ik heb hier niet bewust voor gekozen. Ik grijp in en herken de signalen. Ik heb me vanmorgen direct aangemeld bij benzodebaas en woensdag hebben we een afspraak bij de huisarts. Tot die tijd moet ik nog even roeien met de riemen die ik heb. Dealen met de ontwenningsverschijnselen tot het moment dat ik weer oxazepam mag nemen. Ik hoop dat het snel omgezet kan worden naar diazepam want dit is echt kut. Die wazigheid in je hoofd. En ik hoop dat ik weer word aangenomen bij benzodebaas, omdat het al de 2e keer is... Maar ja, we zien het wel. Anders gaan we kijken naar iets anders of iets intensievers.
Ik gebruik trouwens oxazepam vanwege psychische problemen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @benzomeisje, welkom terug! 

Jammer dat je weer verslaafd bent geraakt, maar neem het jezelf niet te veel kwalijk, soms gebeuren er in het leven dingen die je niet verwacht en toch het hoofd moet bieden. 
Je staat er niet alleen voor, momenteel is een clubje moedigen bezig om van hun benzo's af te komen en een aantal is afgekickt, maar heeft nog steeds wat hinder.

Wij praten meestal in het topic 

Voel je vrij om je daarbij aan te sluiten! Wij steunen elkaar voor zover we dat kunnen. 
Ook jij hebt een huisarts die kennelijk de gevaren van benzo's heeft onderschat. 
In jouw geval is omzetting naar diazepam zeker te prefereren, hopelijk kom je er uit met je huisarts. 

Sterkte! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...