Polly Geplaatst 24 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 24 juni 2013 Hallo, Ik ben Polly, 52 jaar. Ik zit in een huwelijks crisis. Jarenlang gevoeld dat het niet goed zat bij mijn man maar heeft hij altijd ontkent. Tot half mei......na 2 vervelende voorvallen. Ongenoegen geuit toen hij in het buitenland zat en zonder afscheid te nemen verbinding verbroken en na een avond te dronken om nog goed te kunnen lopen (waar trouwens ook een stuk vermoeidheid mee speelde. Hij woont nu elders. Sinds die tijd ben ik alleen maar meer gaan drinken......lost niks op en dat wil ik dus niet meer. Ik wil dagelijks melden of ik wel of niet (wat ik dus hoop!) gedronken heb. Is daar een aparte topic voor of kan het gewoon op de dagdraad? Wish me luck, op naar de O voor morgen! Polly Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 24 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 24 juni 2013 welkom hier Polly. als je je in de situatie van je man verplaatst (wat héél moeilijk is voor iemand die dagelijks drinkt) kun je je wel voorstellen dat het leven naast iemand die vaak dronken is, niet bepaald aantrekkelijk is. Mijn ex werd/was ook een worc-aholic en ik herken wel wat in je postings. Pas een jaar nadat wij uit elkaar gingen realiseerde ik me dat ik, juist door uit die stress te zijn, weer voor mezelf kon kiezen en zelf verantwoordelijk was. Ik kon hem er niet langer de schuld van geven dat ik niet gelukkig was. Een ander kan je niet echt gelukkig maken; dat kun jij wel en deels ook via die ander, maar als het binnenin jou niet goed zit, dan kan de relatie ook niet gelijkwaardig zijn. Er wordt vaak aangeraden een poos niets te drinken. Zodat je pas evenrueel kunt minderen als de drank uit je systeem is. Meestal hoeft het dan niet meer. Want het bij één of twee glaasjes laten, kost meer discipline dan wij blijvend op kunnen brengen. Wij komen hier niet voor niets. Ik zou best op wilskracht een poosje matig kunnen zijn (denk ik), want ik ben al bijna 4 jaar zonder. Maar het zou geen meerwaarde voor me hebben; ik ben zonder drank (en zelfs zonder partner) veel meer mezelf dan ik in jaren was. En na jaren ook eindelijk weer tevreden met het leven. Ik hoop dat je hier vaak zult schrijven en vele dag/week en later jaarpacten vol zult maken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Polly Geplaatst 24 juni 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 juni 2013 Jane4, Wij dronken altijd samen. Dan gingen we gelijk op. Alleen op feestjes liep het wel eens uit de hand. Bij hem ook. Het is al zo dat ik me veel beter voel. Er vallen enorm veel puzzelstukjes op hun plek. Dingen die ik al jaren vraag maar altijd ontkent zijn zijn nu bevestigd. Toch hoop ik ook dat het alsnog goed komt maar bedenk me ook af en toe dat het misschien verstandiger is om er mee te stoppen. Als het wijndrinken echt een vlucht was hoop ik dat ik er weinig moeite mee ga hebben. Bedankt voor je reactie. Polly Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 24 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 24 juni 2013 Polly, welkom. Jane heeft al een goed verhaal geschreven. Ik schrijf mezelf ook elke dag in op de dagpact. Dat doen we op de dagdraad. Je kunt de laatste pact opzoeken door achteraan de dagdraad te beginnen te zoeken en als je hem gevonden hebt met de Quote (onderin) te werken. Bij "quote" staat de gekopieerde tekst tussen een [Q ] quote en een [/Q ] unquote-teken. Als je die twee tekens weghaalt + de tekst die een ander heeft getypt dan houd je alleen de tekst over die je zelf wilt hebben staan (lijst met namen). Daarna kun je je eigen naam er onder zetten en dan sta je ook op de dagpact. De dagpact is een middel om je voornemens te versterken en de dag te beginnen met de gedachte: "vandaag drink ik niet". In het begin is het net zo belangrijk om hier te schrijven op momenten dat je trek krijgt of hebt. Iedereen weet waar je het over hebt en er kunnen dan tips en adviezen uitgewisseld worden. Heel veel succes. Tot morgenochtend dan op de dagpact Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 27 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 27 juni 2013 Polly, wel dagelijks melden dan he (zie je eerste posting), mij helpt dat al heel lang en ik vind het altijd jammer als nieuwelingen ons zo snel weer vergeten. Hoe gaat het nu met je? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tonnyw Geplaatst 28 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2013 Hoi Polly, Ik ben ook benieuwd hoe t nu gaat met je? groetjes Tonny Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden