Spring naar bijdragen

refusal


Anne01

Aanbevolen berichten

Anne, ik gebruik ook Refusal, maar van haarlak ofzo heb ik geen last als ik dat gebruik. Sterker nog, een sausje waarin een glas wijn gaat, kan ik ook gewoon nog eten zonder ziek te worden (alcohol verdampt wel, maar nooit helemaal heb ik begrepen). Ik denk dat het dus voor iedereen anders is hoe hij/zij reageert. Je zou ook, in minimale hoeveelheid, kunnen proberen of je je eigen haarlak kunt verdragen nog. Je haar neemt volgens mij ook minder (of geen) stoffen op zoals je huid doet. Even advies vragen bij de apotheek en anders in minimale hoeveelheid uitproberen. Veel succes gewenst!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik één tablet van 250 mg per dag en heb helemaal geen bijwerkingen.  Het is een steuntje in de rug voor mij, zolang ik het stoppen met drinken maar écht graag genoeg wil. Het gooit de deur dicht voor 'bevliegingen'. Je kunt niet meer 's middags denken: "wat kan mij het ook allemaal schelen, ik haal een fles wijn en neem een borrel vanavond".

Het helpt alleen natuurlijk niet met de "achterdeurtjes" die je in gedachten zelf kunt open houden. Zo van: "Over 2 weken heb ik een feestje...als ik nú niet meer inneem, dan ik dan tóch gezellig een wijntje mee drinken". Deze laatste gedachtes, die hebben de maanden hiervoor gezorgd voor een veel te makkelijk gebruik van Refusal bij mij. En dan werkt het dus niet. Maar dat heeft niks te maken met Refusal, maar met de gebruiker natuurlijk ;)

Ik heb nu op de één of andere manier geen behoefte meer om drankgebruik te plannen. Ik wil gewoon niet meer drinken. Niks meer en niks minder. De Refusal is een steuntje, maar niét mijn drijfveer voor het alcoholvrij zijn. Stom gezegd misschien, maar het maakt me niet uit dat ik niet kán drinken, ik wíl het gewoon niet meer. Ik begin pas nét met mijn leven zonder alcohol, dus ik kan je ook helemaal niet vertellen hoe het moet. Wel kan ik je vertellen dat ik al jaren bezig ben om het alcoholgebruik onder controle te krijgen.  Ik heb het nu alleen opgegeven om het onder controle te krijgen. Juist door dat nu op te geven, lukt het. Ik hoef niks te controleren, ik hoef alleen maar niet dat eerste glas te nemen.

Ik hoop dat de Refusal voor jou eenzelfde uitwerking heeft en dat het je gaat helpen. Wanneer begin je ermee? Hoe pak je het verder aan? (Misschien dat je dat al ergens hebt geschreven, in dat geval sorry, dat heb ik dan gemist)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben al een poosje bij Het Novadic, de campral etc deden helaas niet veel voor me. Maar het ging redelijk. Door een overlijden (en vooral het voorafgaande lijden) van een dierbare, is het weer uit de hand gelopen. Nu wil ik gewoon niet meer hoeven denken, wanneer drink ik, wanneer niet etc. Het wordt toch altijd te veel, houdt niet op bij twee. 18 sept is mijn stopdag en een paar dagen later wil ik dan met de Refusal beginnen, mijn begeleidster moet het nog even met de huisarts overleggen. Ik ga deze week met vakantie en wil dan graag nog kunnen drinken. Een bewuste keus. 

 

Wat zeg je dat goed, opgegeven om het onder controle te krijgen. Zo voelt het voor mij ook. 

Ik krijg alleen een sik van het zoeken naar die alcoholvrije haarlak, durf het toch niet aan om de gewone te proberen..het lijkt wel of het spul niet bestaat. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, dat ga ik ook doen, die rust zoeken. Ik ben er geenszins van overtuigd dat mijn apotheker bekend is met haarlakjes, maar evt. medicatie, daar ga ik er vanuit dat er een alarm af gaat als diverse medicijnen niet gecombineerd mogen worden. Ik ben me heel bewust van voeding, ook allergisch voor noten en daar wordt alcolhol nu aan toegevoegd...maar het fiat van de huisarts is er nog niet, dus even afwachten of dit gaat lukken. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei NickyLJ80:

Breng je haar in model met Franck Provost Expert Protection Haarspray. Deze alcoholvrije haarspray met pro-keratine beschermt je haar tegen de schadelijke invloed van warmte-apparaten en voorkomt uitdroging.

Te koop bij kruidvat. Is dat niks?

Heb je deze posting wel gelezen Anne, misschien is het zo simpel dat je de apotheker niet nodig hebt voor haarlak. sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei NickyLJ80:

Breng je haar in model met Franck Provost Expert Protection Haarspray. Deze alcoholvrije haarspray met pro-keratine beschermt je haar tegen de schadelijke invloed van warmte-apparaten en voorkomt uitdroging.

Te koop bij kruidvat. Is dat niks?

Van wat ik kan lezen, en jemig, da's beperkt, moet je dat voor het fohnen aanbrengen om je haar te beschermen tegen de hitte. Maar ik ga nog ff verder googlen..bedankt voor de tip joh!!!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Dank jullie voor de reacties. Inmiddels ben ik nu vijf dagen alcoholvrij, en ga vanavond beginnen met de antabuse. Heel lage dosis. De haarlak is nog niet gelukt (heb je haar weer met haar haar) en helaas kan ik ook nog geen handdesinfectie zonder alcohol vinden. Had ik besteld, blijkt het van de markt gehaald te zijn. Da's een dingetje want ik zit in de zorg. Maar goed. 

Het niet drinken viel niet mee de afgelopen vijf dagen maar is toch gelukt. Inmiddels begonnen met yoga, voor wat innerlijke rust. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...