Spring naar bijdragen

Ik drink teveel


Puk86

Aanbevolen berichten

Hallo, 

Ik heb een probleem en dat weet ik. 

Het begon allemaal toen me relatie 8 maand geleden naar de knoppen ging.. 

Ik heb door me relatie veel verdriet gehad en ook toentertijd een angststoornis opgelopen. Ik ben begonnen met drinken om me verdriet weg te drinken.. Langzamerhand wilde ik minderen maar had ook een pleinvrees waar ik al tijdje mee kampte, ik ben dus doorgaan met drinken zodat ik normaal naar de winkel kan enzo.. Als ik niet drink is dit onmogelijk ik krijg hier ook ambulante begeleiding voor.. Maar dus als ik niet drink ben ik zo paranoïde als ma kan.. Is gewoon echt geen doen. Ook al angst behandeling gehad enzo geen resultaat, de angst blijft 24/7..  Ik merk dat ik steeds meer drank nodig heb. Het was 8 maanden terug 3 biertjes van 5% inmiddels 4 biertjes van 10% omdat me lichaam tolerantie begint op te bouwen.. Owja en als ik een fles jenever (zoals vandaag) ophaal, dan gaat die dezelfde dag nog op.. Ik weet niet meer wat ik moet.. Ik heb voor 11 Aug een afspraak staan met me HA want die heeft nu vakantie periode... 

Ik zit hier heel erg mee.. Dit is me eerste verslaving ooit.. Ow nee ik rook ook dus me 2e.. Ik hoop hier beetje steun en advies te kunnen vinden. 

Ow ja en ben 30 jaar en  superknap natuurlijk :P

bewerkt door Puk86
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Puk,

Hartelijk bedankt voor je bericht. Je ervaart veel angst- en paniekklachten, wat vervelend. Je hebt hier behandeling voor gehad schrijf je, heb je deze behandeling gehad in de tijd dat je alcohol dronk? Waren ze hiervan op de hoogte? Wanneer je alcohol drinkt, komt een behandeling minder goed van de grond.

De alcohol heeft een duidelijke functie voor je: om met je angstklachten om te gaan. Echter kan het ook zo zijn, dat alcohol daar wel even tegen helpt, maar dat dit uiteindelijk de angstklachten versterkt. Hierover kun je wat lezen op de website bij alcohol en angst. Herken je daar iets in?

Het is in ieder geval zo, dat wanneer je je drinkgewoonte aanpakt, je angstklachten ook beter te behandelen zijn.

Wat goed dat je een afspraak bij de huisarts hebt gemaakt en dit gaat bespreken. Mocht je naar de verslavingszorg bij jou in de buurt gaan: ook de angstklachten kun je daar bespreken, dan kunnen ze hierover met je meedenken.

Veel succes gewenst!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb anderhalf jaar behandeling voor me angststoornis gehad zonder dat ik alcohol gebruikte, ken het verhaal van alcohol en angst well. Het is na anderhalf jaar zoeken naar een oplossing zonder resultaat me enige angst remmer geworden.. Maar als ik te lang door ga dan zal het me angst versterken.. Drink nu pas paar maanden maar dit moet gewoon zo snel mogelijk ophouden. 

 

Ow ja nog vergeten te melden dat ik sinds kort last heb van hartkloppingen smorgens en zweet soms meer dan gemiddeld als ik niet gedronken heb. 

bewerkt door Puk86
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Puk,

Ik weet niet of je een draadje hebt geopend bij 'wie is wie?' of een bericht hebt geplaatst op de dagdraad van vandaag? Daar wordt veelal gereageerd op de berichten door andere forumleden.

De klachten die je beschrijft kunnen ontwenningsverschijnselen zijn. Meer informatie hierover kun je lezen op de website bij ontwenning. Misschien herken je er wat in?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...