onrust Geplaatst 1 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 1 augustus 2017 Hallo Ik ben aan het afbouwen vd lorazepam van 7.5 mg zit ik nu na twee maanden op 3 mg. De laatste 0.5 mg heb ik denk ik te snel gedaan in ruim twee weken 2x 0.25 Ik voelde mij erg goed en kreeg weer zin in het leven , maar nu zit ik ruim een week op 3 mg en van mn goede gevoel is niks meer over. Ik kan niet meer helder denken Alles lijkt een opgave en alle gedachten om dingen te ondernemen maken mij angstig. Mijn lichaam voelt van binnen erg onrustig en ik heb het gevoel dat ik steeds in beweging moet blijven.Bovendien maak ik mij druk over allerlei klusjes die in huis moeten gebeuren en kan ik die gedachten niet los laten. Herkend iemand deze ontwenningsverschijnselen. Ik wordt er helemaal gek van. Gr Onrust Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
moderator Geplaatst 3 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2017 Beste onrust, Hartelijk bedankt voor je bericht. Wat goed dat je hebt besloten de lorazepam af te bouwen! Je bent al een eind gekomen.Wat je beschrijft wat je ervaart, zoals de onrust en angstgevoelens kunnen heel goed te maken hebben met de ontwenning van de lorazepam. Meer informatie hierover kun je lezen op de website van benzodebaas bij 'ontwennen'. Daar kun je ook andere informatie vinden over benzo's. Ook kun je van andere forumleden hun ervaringen lezen, waarin je misschien veel herkent. Er is geen vaste leidraad voor het ontwennen van benzo's'. Vaak is het wel zo dat, naarmate je langer gestopt bent, de verschijnselen afnemen. Dus geef jezelf hier de tijd voor.Prima dat je naar je eigen lichaam luistert en de afbouw hierop aanpast. Wat ik lees is dat je je ook even goed hebt gevoeld, dat stimuleert je wellicht om het door te zetten.... maar neem je tijd. Veel succes gewenst! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
onrust Geplaatst 3 augustus 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2017 Dank je voor je reactie. Fijn om toch even te horen dat het ontwenning kan zijn. Soms weet ik echt effe niet meer. Gr onrust Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chelle Geplaatst 12 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 12 augustus 2017 Hoi ontrust, hoe gaat het met jou? ik herken veel in jouw verhaal. Ook kan ik heel moeilijk eten. Ik had 2 Mg. Nu ben ik helemaal niets meer. Ik heb telkens een kwartje per week gedaan. Bij laatste merkte ik dat ik langer de tijd nodig had om bij te komen. Maar nu blijf ik er maar in hangen. Gek wordt ik ervan. Zoveel onrust en angstaanvallen. ik ben benieuwd hoe het bij jou gaat. chelle Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
onrust Geplaatst 14 augustus 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2017 Hoi . Sorry dat ik zo laat reageer. Ik kijk niet elke dag. Ik zit nu 3 weken op 3 mg maar ik heb nog steeds ontwenningsverschijnselen. Ik heb ook het idee dat het langer duurt en steeds andere verschijnselen krijg. Nu heb ik vaak momenten dat ik helemaal niet kan denken . Het gevoel dat je hoofd op slot zit. Herken je dit ook. En s.nacht wakker wordt en helemaal angstig ben en niet weet wat ik moet of waar ik ben . Ik ben erg bang om verder te zakken maar ms moet ik nog maar even op 3 mg blijven. Als je nog tips of herkenningen hebt hoor ik het graag. Dan weet dat het erbij hoort. Want daar twijfel ik steeds meer aan. Gr onrust Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyclad58 Geplaatst 15 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2017 Hoi Onrust, Hier nog een lorazepamslachtoffer. Ik kwam van 4 mg en heb na 1 maand gebruik afgebouwd. Op 1 juli was ik Lorazepamvrij, maar dat leverde mij net als bij Chelle te veel ellende op. Ben daarom weer herstart op 1mg. Dat na een week gehalveerd naar 0,5 mg en sinds die tijd (nu ongeveer 5 weken terug) gaat het niet echt lekker meer. Ik blijf nu zo zolang het nodig is op 0,5 mg. Het is maar even niet anders. Klachten zijn vooral slecht slapen en onrustgevoelens, vooral in buik/maag. Overige klachten heb ik soms, zoals zweten, spiertrekkingen, wazig zien, maar dat is mild. Te snel afbouwen is zo gebeurd, maar werpt je ver terug. Te langzaam afbouwen kan volgens mij niet. Zolang je naar je lichaam luistert doe je het goed. Ik kan het helaas weten, ik heb te slecht naar mijn lichaam geluisterd en dacht al te snel dat ik de volgende stap wel kon zetten. Sterkte! Ad Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
onrust Geplaatst 15 augustus 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2017 Hoi Ad. Jij bent erg snel afgebouwd. Ik denk nu soms ook laat ik maar snel afbouwen dan ben ik er af. Maar ik lees je verhaal en ik kan dus beter echt langzaam afbouwen. Want ik heb nu nog steeds veel last vd ontwenningsverschijnselen en zit al drie weken op 3 mg. Ik ben denk ik de eerste periode te snel gegaan en nu erg veel last. Soms gewoon de weg kwijt in mn hoofd. Hopelijkgaat het snel beter met je. Sterkte Ad Gr onrust Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyclad58 Geplaatst 17 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2017 Op 15-8-2017 om 12:46 zei onrust: Hoi Ad. Jij bent erg snel afgebouwd. Ik denk nu soms ook laat ik maar snel afbouwen dan ben ik er af. Maar ik lees je verhaal en ik kan dus beter echt langzaam afbouwen. Want ik heb nu nog steeds veel last vd ontwenningsverschijnselen en zit al drie weken op 3 mg. Ik ben denk ik de eerste periode te snel gegaan en nu erg veel last. Soms gewoon de weg kwijt in mn hoofd. Hopelijkgaat het snel beter met je. Sterkte Ad Gr onrust Hoi Onrust, Ik heb het nu dat het per dag verschilt. Vandaag ging het goed en dat geeft wel hoop. Ieder mens reageert weer anders op afbouw, maar Lorazepam is een potente benzo en te snel afbouwen wordt meestal later wat afgestraft. Het credo is echt langzaam afbouwen, dan doen we er maar wat langer over. Sterkte! groet, Ad Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden