Spring naar bijdragen

Klaar ermee!


Diana73

Aanbevolen berichten

41 minuten geleden zei kruidenthee67:

Confronterend he? Die gesprekken...de harde feiten, de realiteit 

(Ik zie nu mezelf weer zitten aan m n tafel...met de intakemevrouw van Novadic, en af en toe de gedachte...nee, dit gaat niet over mij:blush:)

 

Diana, wat ik lees is dat je ongelofelijk hard je best aan het doen ben om nog steeds 'de controle' te houden. Te denken dat je die überhaupt hebt. Geen of zo min mogelijk hulp. Herkenbaar. Heel herkenbaar. Pas op het moment dat ik kon erkennen dat ik het niet alleen zou kunnen, ben ik weer 'op het goeie pad' gekomen. Lees, het ADB pad. Toen ik echt voor mezelf kon erkennen dat ik machteloos sta tegenover alcohol,  kon ik ook hulp aanvaarden. Dat was een moeilijk en tegelijk bevrijdend moment. Het betekende 'overgave'. Beseffen dat ik geen controle had.  Da's nu een half jaar geleden. Na vele pogingen kan ik zeggen dat ik een half jaar in herstel ben. Zelluf, maar niet alleen. Nee, zeer zeker niet alleen. En ja, ik was ook bang...bang voor de angst. Die angst is er af en toe nog, maar veel belangrijker, het vertrouwen groeit. Het vertrouwen in mjizelf. Dat is zó waardevol.

Dat gun ik je. 

 

Dus mijn tip?

Erken het probleem, en aanvaard hulp, jij bent het waard. 

Wat een lieve reactie van jou Kruidenthee67, dat je het me gunt. Ik ga mijn best doen en zal alle hulp aanpakken. Ik moet inderdaad toegeven dat ik er zonder hulp gewoon niet kom. Deze overgave is voor mij niet makkelijk. Maar ja.......dit “gemodder” is het ook niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...