Spring naar bijdragen

Gestopt met drank gestart met refusal


Gazel

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal.

Sinds 10 dagen gebruik ik refusal. Jaren lang dronk ik veel te veel. Dat begon op werkdagen tijdens het koken rond 16.30u ...en dan in rap tempo minstens 1 fles maar regelmatig 2 flessen rosé of wijn. Op vrije dagen begon ik gerust om 13.30 al....

Ik heb 5 jaar geleden een traject gevolgd bij Iris zorg en ben ongeveer 3 maanden alcoholvrij geweest. Maar toen ik weer een wijntje nam verviel ik snel in mijn oude patroon.

Daarom nu gekozen voor refusal (op voorschrift) het geeft me rust dat ik geen keuze meer heb. Ik hoef niet elke dag weer de strijd aan te gaan in mijn hoofd....wel of niet drinken.

Het is geen optie meer. Zou ik drinken dan wordt ik door dit medicijn in no-time heeeel beroerd.

De eerste dagen waren moeilijk...Ik was erg prikkelbaar..

Dat is nu over...maar ik moet nog wel wennen aan een leven zonder alcohol. Ik vind het best saai zo af en toe. De avonden zijn ineens zo anders. Eergisteren gingen mijn man en ik uit eten....samen aan de 0.0 Hxxniken  (die overigens echt te doen is) dat is toch onwennig....geen fles wijn op tafel. De rekening daarintegen was wel een stuk lager.

En ik voel me fit.....echt zo'n verschil!!! Ik sta met een helder hoofd op en ben zelfs VOOR de wekker wakker!

Veel voordelen dus. Hoe zien jullie je keus om te stoppen met drinken? Is dat voor een bepaalde periode of voor altijd?

Groetjes 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Française,

Ik ben idd nieuw.....wat een verademing...vrijuit praten over je drankprobleem  (zo noem ik het:P)

Toen ik begon met refusal had ik de dag ervoor een mega confrontatie....alsof toen pas het kwartje viel dat ik echt niet meer zou drinken....dat vloog me enorm aan. En langzaam komt het nu in mijn systeem....Ik ga waarschijnlijk nooit meer alcohol drinken:face-icon-small-shocked:. Ik moet zeggen dat het nu minder heftig klinkt dan 2 weken geleden....Toen kon ik het me niet voorstellen.....nu begint het een optie te worden die ook aantrekkelijk begint te lijken.

ik voel me zo goed en ik val af! (Geloof me...drank heeft me echt dik gemaakt)

Ik heb minstens 15 jaar dagelijks meer dan een fles wijn op en in de weekenden meer.....behalve in een periode van 3 mnd. Onder begeleiding van Iris zorg. 

Hoe gaat het met jou en de alcohol heb je een specifiek doel? Dronk je veel?

Groetjes, Gazel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Etty,

Ik begrijp dit forum nog niet helemaal...lijkt of ik niet per direct kan reageren op je antwoord maar dat het steeds onderaan de pagina kan....

Dat vind ik nog wel uit ;)

Mijn man drinkt ook. Kan hem ook flink raken en daar versterkten we elkaar helaas in. Alleen heeft hij door de week genoeg aan 2 a 3 biertjes per avond....terwijl ik minstens een fles van 1 liter wijn weg tikte....

Hij drinkt nu alleen als ik er geen probleem mee heb. En in het weekend dus ook niet veel meer. 

Goed idee zo'n filmkaart! Ik woon ook heel dichtbij een pathé bioscoop! Ga ik zo eens ff bekijken.

 

Nu ik niet meer drink zie ik pas hoe groot de invloed was...schaam me....vooral voor mijn Kids....

 

Die hebben weleens gevraagd of ik niet wilde drinken als er een vriendinnetje bleef logeren...of vroegen wel of ik aub wilde stoppen. Nu ik dit schrijf krimpt mijn hart ineen.....Ik vind dat zo erg voor ze.....en toch ging ik door....

 

Als ik wat verder ben wil ik daar met ze over praten (11 en 16 jaar oud) nu is het nog te heftig voor me.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Idd Harp,

Zoals jij het zegt: de rem is kapot!

Dat is in mijn geval ook. Ik heb een buurman paar huizen verder op die ook volledig is gestopt...al 20 jaar geleden! Ik zie dat het kan en ik raak steeds meer overtuigd dat dit voor mij ook de enige optie is. Want mijn rem is kapot....niet meer te maken....

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nogmaals welkom Gazel. Mijn rem is ook kapot. Wel een goede manier om het te beschrijven denk ik. 

Heb me (toen ik nog dronk) echt wel kunnen verbazen over mensen die na 1 glas wijn zonder moeite een spa bestellen. Ik kan tijdens het eerste glas wijn al alleen maar denken aan hoeveel ik daarna nog kan/mag/wil/moet drinken. Het is er in mijn hele leven (behalve als ik bobte en dat haatte ik) echt nooit 1 geweest. Misschien heb ik nooit een rem gehad haha. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo herkenbaar wat jullie vertellen...ik ben al jaren aan het worstelen en sinds 2 dagen refusal. Vandaag heb ik een wiebelige dag wil eigenlijk steeds huilen en dan weer niet.....moe van mezelf en blij dat ik de beslissing nu niet hoef te nemen....want ik kan nu niet drinken... Fijn eigenlijk :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed dat je deze keuze hebt gemaakt Anjabru!!!

Eerste dagen zijn echt wel lastig vond ik...drinken zit in je hele systeem. Ik heb zelf heel veel afleiding gezocht op de uren van de dag die voor mij het moeilijkst zijn. (Shoppen/naar de film/ boodschappen doen....enz.) Heb jij ook wat dingen die je de dag door kunnen helpen?

Succes hoor....het wordt echt makkelijker 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik probeer inderdaad afleiding te zoeken ik weet dat het helpt. Ik handwerk graag en probeer de gewoontes die er zo zijn ingeslopen door het drinken te vervangen door andere dingen waar ik ook van geniet. Elke dag is er weer 1 . Ik hou ook een dagboek bij. Daarin zet ik mijn gevoel waar ik tegen aanloop, en ook mijn (zoals ik ze noem) verwen momenten. Gisteren had ik bijvoorbeeld een lekker maskertje genomen. Bij mij helpt dat goed. Jij ook succes !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...