Spring naar bijdragen

Afbouwen na onregelmatig gebruik diazepam

Tinus

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal. Ik heb een vraag en ik hoop dat iemand me hier mee kan helpen. Ik gebruik al sinds 1995 Diazepam. In het begin regelmatig toen met korte en lange tussenpozen. De laatste jaren gebruik ik dit voor slecht slapen en rug klachten. Ik gebruik het net met regelmaat.. soms 3 keer per week soms een week niet dan weer 1 of 2 dagen.... Nu ben ik 3 weken gestopt met deze troep maar het gaat me moeilijk af.. veel angsten en paniek aanvallen. Duizelig hoofdpijn nou jullie kennen het wel. Ik lees veel afbouwschema's maar niet voor dit geval. Lees ook dat cold turkey niet aan te raden is maar heb geen idee hoe wel. Ik hoop dat iemand mij iets kan vertellen mvg Tinus 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Tinus,

Wellicht is het verstandig je huisarts, psychiater of een verslavingsarts (de laatste twee op verwijzing van je huisarts) te consulteren. Benzodiazepinen afbouwen of stoppen kun je het beste onder deskundige begeleiding doen, met een hulpverlener die ook kennis heeft van eventuele klachten tijdens afbouwen. Vooral als er sprake is van angsten en paniekaanvallen is hulp zoeken hierbij zeker aan te raden. Klachten bij afbouwen van benzo's  zijn individueel en niet voor iedereen hetzelfde. Het is daarnaast ook belangrijk om in de gaten te houden of de oorspronkelijke klachten niet - al dan niet in versterkte mate- terugkomen.

Dus het advies: als er ontwenningsklachten zijn waar je veel last van ervaart, zoek hulp bij een professional.

Met vriendelijke groet, de moderator

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...