Spring naar bijdragen

Hoe lang duren ontwenningsverschijnselen


Aanbevolen berichten

Ik heb 5 maanden lang 1mg  lorazepam genomen voor beter te kunnen slapen. Ik ben nu dit aan het afbouwen telkens een kwart minder per maand. Het ging goed totdat ik volledig stopte.

Ik voel me nu wat angstig/onrustig en veel zweten en soms koud hebben. Ik vermoed dat dit ontwenningsverschijnselen zijn. Maar hoe lang kan dit duren ?

In ieder geval nooit meer benzo's voor mij!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Covenant,

Hartelijk bedankt voor je bericht. Wat goed dat je hebt besloten de lorazepam af te bouwen en ermee te stoppen.

Sommige mensen hebben lang last van de ontwenning van benzo's, dit heeft lang tijd nodig om te herstellen.Wat we ook zien, is dat klachten, waarvoor iemand de benzo's in eerste instantie kreeg voorgeschreven, niet opgelost worden met het nemen van benzo's. Het kan zijn, dat wanneer je afbouwt met de benzo's deze klachten weer terugkomen. En is het van belang om te kijken naar andere mogelijkheden om aan klachten zoals slaapproblemen te werken. Wanneer je geen benzo's meer gebruikt geef je jezelf de kans om daar op een andere manier mee leren om te gaan. Al dan niet met ondersteuning hierbij.

Ik begrijp dat je nog niet heel lang bent gestopt en vooral last hebt van angstig en onrustig voelen, zweten en het koud hebben. Dat kunnen heel goed de ontwenningsverschijnselen zijn. Meer informatie hierover kun je lezen op de website van benzodebaas bij 'ontwennen'. Daar kun je ook andere informatie vinden over benzo's.

Er is dus geen vaste leidraad voor het ontwennen van benzo's'. Vaak is het wel zo dat, naarmate je langer gestopt bent, de verschijnselen afnemen. Dus geef jezelf hier de tijd voor.

Ik wens je veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...